Harde Schijf blijkbaar defect (Barracuda 7200.11)

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
"Reboot and select proper boot device or insert boot media en selected boot device and press a key."

Dit kreeg ik dus verbaasd te zien toen ik mijn PC opstarte vanmiddag.
Het gaat om mijn hardeschijf Seagate Barracuda 7200.11 ,7200RPM, 32MB, 500GB

Ervoor heb ik helemaal niks aan gedaan waardoor de hardeschijf defect zou gaan, hij werkt 2 maanden prima zonder problemen.
Opeens kreeg ik dit te zien. Ik was al bang dat hij kapot is gegaan.
Dus ik heb hem aangesloten op een andere PC. Zoals bij beide PC's staat hij best wel lang op de BOOTSCREEN, dus van de moederbord. Bij de aangesloten 'kapotte' harde schijf.

Bij mijn PC waar eigenlijk de hardeschijf is aangesloten kreeg ik dus dat bericht wat boven stond. Bij mijn andere HP pc kreeg ik te zien: DISK BOOT FAILURE etc.

En mijn pc waar harde schijf eigenlijk aan vast zat heeft de ASUS P5K moederbord. Via BIOS heb ik alles ook bekeken, maar daar kon hij mijn hardeschijf ook niet zien. Dus via Windows CD opgestart en proberen weer te herinstalleren kon windows ook geen hardeschijven vinden, terwijl het weer goed is aangesloten.

Dus ik vroeg me af of ik hier uit kan concluderen dat hij defect is? Dus moet ik RMA aanvragen?
Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door eXaLy op 17-09-2008 17:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

eXaLy schreef op woensdag 17 september 2008 @ 17:32:
Dus ik vroeg me af of ik hier uit kan concluderen dat hij defect is? Dus moet ik RMA aanvragen?
Alvast bedankt.
Je weet het zeker als je daar een test utility van de leverancier overheen haalt :)
Maar dat kon je zelf ook wel verzinnen toch? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 17-09-2008 22:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:24

Thandor

SilverStreak

alt-92 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:43:
[...]

Je weet het zeker als je daar een test utility van de leverancier overheen haalt :)
Maar dat kon je zelf ook wel verzinnen toch? ;)
Ik denk dat zo'n test utility geen schijf gaat vinden daar het BIOS deze ook al niet zag ;).

eXaLy, spint de harde schijf wel op zodra je de PC aan zet? Test het ook even zonder de S-ATA data kabel erin. Als deze überhaupt niet opspint is de schijf gewoon defect. Doet deze dat wel dan nog even de vraag of je een andere S-ATA data kabel hebt getest, deze kunnen namelijk (al is de kans heel klein) ook defect gaan :).

Op jouw verhaal afgaande klinkt het echter wel gewoon alsof de schijf defect is en het een gevalletje RMA wordt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Okee, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb namelijk al SATA kabel verwisseld, werkte ook niet.
En ik hoor het namelijk wel draaien. Maar verder dan dat kom het niet.

Ik heb net ook gelijk RMA aangevraagd. :)
Wel jammer dat nu dan alles verloren gaat wat erop staat :(

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

eXaLy, je bent goed opweg geweest door de hardeschijf eens in een ander werkstation te steken, maar ik denk dat je verder vergeten bent de FAQ eens door te nemen. Als je hier OM FAQ / Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? en misschien hier OM FAQ / Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? had gelezen dan had je al de bevestiging van jouw eigen conclusie kunnen opmaken.

Het beste is ook altijd de hardeschijf te testen met de diagnostictooling van de fabrikant zelf, overigens is dit vaak ook een vereisde om een RMA procedure op te starten bij de fabrikant.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.