Harde schijf start niet op.

Pagina: 1
Acties:

• KreaTiV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Ik heb onlangs een nieuwe cpu in mijn pc gezet maar sindsdien start mijn HD niet normaal meer op.
Bij het aanzetten van de computer "start" de HD niet.
Wanneer ik de HD pas aansluit wanneer ik de pc aan heb gezet start hij wel op?
Schijf is een WD5000AAKS 500 GB SATA II 7200 8.9 ms 16 MB
Weet iemand wat dit kan zijn?

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 12:49
Lijkt me in principe geen cpu probleem... (eventueel kan je het checken door oude cpu er weer in te doen, en kijken of hij dan wel weer werkt)
Is meer iets voor het moederbord om niet goed te functioneren: wat heb je al geprobeerd & al BIOS update gedaan indien mogelijk? is het specifiek die hd, of 'alle'? Simpele stroomvoorziening en zware onderdelen?

[ Voor 23% gewijzigd door vmsw op 17-09-2008 16:43 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Omdat m'n kristallen bol kapot is, zou het ook handig zijn als je zou vertellen hoe de rest van je systeem eruit ziet. Maar mijn eerste vermoeden is een voeding die het niet trekt.

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 11:32
Iets meer info is wel handig zoals welke moederbord, voeding, os enz?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals hierboven reeds gezegd, je geeft een beetje weinig informatie over het systeem om op deze manier een diagnose te stellen. Het is wel interessant te weten welke moederbord en ook voeding er in jouw systeem zit. Overigens welke processor gebruikte je eerst en welke zit er nu op jouw moederbord.

Misschien ook verstandig om deze eens door te lezen om te weten aan welke eisen een topic start moet voldoen: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/