Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik mijn Samsung le46m87bd aansluiten op mijn Pc ?

Ik heb via Dvi-HDMI kabel proberen aan te sluiten maar het geeft geen resultaat ( Scherm blijft zwart ) .

mijn pc heeft NVIDIA Geforce 7300 SE videokaart ( de computer is de fujitsu siemens scaleo pi ).

Zo ziet de achterkan van mijn Pc uit :

Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/5429/16092008982wy1.th.jpg

Alvast wil ik iedereen bedanken ....

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:09:
hoe kan ik mijn Samsung le46m87bd aansluiten op mijn Pc ?

Ik heb via Dvi-HDMI kabel proberen aan te sluiten maar het geeft geen resultaat ( Scherm blijft zwart ) .

mijn pc heeft NVIDIA Geforce 7300 SE videokaart ( de computer is de fujitsu siemens scaleo pi ).

Zo ziet de achterkan van mijn Pc uit :

[afbeelding]

Alvast wil ik iedereen bedanken ....
Het kan te maken hebben met je resolutie.
Dat je tv een lagere resolutie aankan dan dat jij nu hebt ingesteld.
Even in het boekje van je tv kijken!

Verwijderd

Wat zegt de handleiding? Wat stel je in op de computer? Wat stel je in op de tv? Een TS waarin eigenlijk alleen staat "hoe doet het niet" heeft niemand wat aan.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Zet je pc op 800x600 en probeer het dan nog eens.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Refreshrate? Bij mijn tv moet dat 50 Hz zijn en mijn videokaart wilde steevast op 60 Hz gaan staan.
Toshiba X3031D met Ati 1200 on-board video.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

De grote tv-out FAQ er bij pakken en aan de slag gaan ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:50
Ik zie geen dvi/hdmi uitgang op je pc...

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Daar zou inderdaad alles in moeten staan. Je hebt een DVI op je PC die gewoon met een DVI->HDMI connector kan aansluiten op je TV. Zoals je gedaan hebt. Je zal wel je LCD scherm moeten instellen op de HDMI ingang. Neem overigens als PC resolutie dezelfde resolutie als je LCD scherm (1920*1080) als je 7300 dat kan trekken. Refreshrate is over het algemeen 60Hz.[quote]

Hmz, dit zal niet lukken. Je 7300SE is een cheap-ass kaartje zonder DVI. Wat je nu doet is VGA-->DVI-->HDMI. Creatief met tussenstukjes, dat wel, maar werken zal het niet. Je hebt een videokaart nodig met DVI of HDMI. Die 64MB VRAM kan trouwens ook geen 1080p trekken...

[ Voor 53% gewijzigd door YellowOnline op 17-09-2008 14:38 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

|:( Zit weer eens verkeerd te kijken :X

Gaat dat uberhaubt werken? VGA uitgang is analoog, DVI-A dan ook nog maar HDMI toch niet meer? (of je TV ondersteunt geen DVI-A?)

[ Voor 117% gewijzigd door SinergyX op 17-09-2008 14:45 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Probeer het eerst eens via VGA.
SinergyX schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:38:
Gaat dat uberhaubt werken? VGA uitgang is analoog, DVI-A dan ook nog maar HDMI toch niet meer? (of je TV ondersteunt geen DVI-A?)
HDMI is volgens mij sowieso DVI-D.

[ Voor 81% gewijzigd door Cheetah op 17-09-2008 14:53 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Cheetah schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:52:
HDMI is volgens mij sowieso DVI-D.
Bij mijn weten ook (mede dacht ik tegen kopieren of copyright).

DVI is de tussenstap tussen analoog (VGA) en digitaal (HDMI) en kan afhankelijk van de aansluiting wel analoog en digitaal (of combo hiervan - de A, I en D versie).

Dus als je TV enkel HDMI ondersteund (geen VGA) gaat dit met je huidige videokaart niet eens werken, al kan je voor paar tientjes al een best werkende kaart kopen met DVI. Daarbij denk ik dat een SE al moeite zal gaan krijgen op zulke hoge resoluties te gaan werken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik wil jullie ten eerste bedanken voor de tips .

Ten tweede ik heb er niet zo echt verstand van vandaar dat ik een aantal vragen van jullie niet kan beantwoorden ..:(

Ik begrijp als ik een goede videokaart ga kopen dat de probleem opgelost zal zijn ...

Nu is mijn vraag , welke videokaart zal ik kopen wat raden jullie mij aan ????

Nogmaals bedankt voor alles

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft diverse factoren, wat is je budget, trekt je voeding van je PC wel een 'zwaardere' en wat moet hij doen :P Pak de pricewatch, sorteer op prijs en gooi ze in de search voor de ervaringen. Desnoods kijk je even rond bij de V&A, zolang er maar een DVI uitgang op zit.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
YellowOnline schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:34:
[...]

Daar zou inderdaad alles in moeten staan. Je hebt een DVI op je PC die gewoon met een DVI->HDMI connector kan aansluiten op je TV. Zoals je gedaan hebt. Je zal wel je LCD scherm moeten instellen op de HDMI ingang. Neem overigens als PC resolutie dezelfde resolutie als je LCD scherm (1920*1080) als je 7300 dat kan trekken. Refreshrate is over het algemeen 60Hz.[quote]

Hmz, dit zal niet lukken. Je 7300SE is een cheap-ass kaartje zonder DVI. Wat je nu doet is VGA-->DVI-->HDMI. Creatief met tussenstukjes, dat wel, maar werken zal het niet. Je hebt een videokaart nodig met DVI of HDMI. Die 64MB VRAM kan trouwens ook geen 1080p trekken...
Kijk nog eens goed, zijn videokaart heeft gewoon een DVI-I uitgang, waar nu via een DVI-VGA adapter een monitor op aangesloten zit. Hij kan dus z'n tv via vga proberen aan te sluiten, of via een dvi-hdmi kabel zoals ts al geprobeerd heeft.

@TS, toen je die dvi-hdmi kabel probeerde, heb je wel even de pc opnieuw opgestart? Zag je toen ook het bios scherm e.d. niet? Mocht je 'm zo opgeprikt hebben van je monitor naar je tv dan gaat dat inderdaad ws niet werken, aangezien je opeens van analoog naar digitaal gaat, ook al is het fysiek misschien dezelfde aansluiting.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Nielson schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:18:
[...]
Kijk nog eens goed, zijn videokaart heeft gewoon een DVI-I uitgang, waar nu via een DVI-VGA adapter een monitor op aangesloten zit. Hij kan dus z'n tv via vga proberen aan te sluiten, of via een dvi-hdmi kabel zoals ts al geprobeerd heeft.
Dat dacht ik ook eerst, maar ik heb die kaart 'ns opgezocht. Het is omgekeerd: de kaart heeft enkel VGA. Wat je ziet is VGA -> DVI voor z'n scherm.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
YellowOnline schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:26:
[...]

Dat dacht ik ook eerst, maar ik heb die kaart 'ns opgezocht. Het is omgekeerd: de kaart heeft enkel VGA. Wat je ziet is VGA -> DVI voor z'n scherm.
Dat kan nooit gaan werken. Helaas vermeldt ts niet welk type Pi hij precies heeft, maar wat ik in de praktijk heb gezien is dat op de huidige budget kaartjes vaak één dvi aansluiting zit waar je eventueel met een adapter een vga monitor op kan aansluiten.

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:02:
Ik begrijp als ik een goede videokaart ga kopen dat de probleem opgelost zal zijn ...
Nogmaals: waarom sluit je je PC niet gewoon aan via VGA? Het kwaliteitsverschil tussen VGA en HDMI is op Samsung LCD TV's verwaarloosbaar tot niet bestaand. Ik heb hier 4 Samsung LCD TV's gehad (40M61, 26S71, 32R86 en 46F86) en die zijn allemaal via VGA aangesloten (geweest) op de PC. Perfect beeld, en scheelt weer een HDMI input.

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 17-09-2008 18:38 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:26:
[...]

Eerst wil ik u bedanken voor de info ...

Ik ben zelf ook erachter gekomen dat ik geen DVI aansluiting heb :(

Ik heb begrepen dat ik een nieuwe videokaart moet kopen .

Kunt u mij een raad geven welke videokaart genoeg zal zijn ?

1) Ik ben geen Gamer , speel nooit spelletjes op pc.
2) Nieuwe videokaart koop ik alleen maar om mijn tv aan te kunnen sluiten op mijn pc.
3) Ik kan zo rond de 150 euro maximaal eraan besteden
4) Mijn Pc is Fujitsu Siemens Intel core 2 CPU 4300 1.80 GHZ
Besturingssysteem : Vista Home premium
Geheugen ( Ram ) : 1022 MB

Nogmaals bedankt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ten eerste hebben videokaarten niets met dit subforum te maken, en ten tweede verwachten we dat je als Tweaker zelf in staat moet zijn om een videokaart te selecteren die aan jouw eisen voldoet. Neem ook eens de sticky in VB door: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:42:

Kunt u mij een raad geven welke videokaart genoeg zal zijn ?
Het gaat meer ook om het slot waar hij in moet, PCI-e of AGP.
Mocht het PCI-e zijn, ga dan voor een 9400 ofzo van nvidia, een 4650 van ati is ook een leuk budget kaartje. Ook de 8500 of 8600 van nvidia kan er mee door met wat jij wilt gaan doen. Echter zit je er mee dat vanaf hoger dan de 7 serie bij nvidia het 'video-overlay' gedeelte er uit gesloopt is (googlen op de term heldert veel op). Een 7600GS zal het werk perfect moeten kunnen doen, die heb je in DVi +D-Sub+s-video, maar ook met 2x DVI + s-video.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:42:
Voor de 3e keer: dat hoeft dus niet als je je huidige kaart gewoon via VGA aansluit op de TV.
Maargoed, tis jouw geld natuurlijk... als je dat perse wilt uitgeven, be my guest :)

Trouwens, zou best kunnen dat je de PC eerst in VGA mode moet opstarten. Mijn Samsung F86 deed ook moeilijk over alles hoger dan 1024x768 en lager dan 1920x1080. Voor VGA mode moet je voordat het windows logo (met dat laadbalkje) verschijnt bij opstarten op F8 drukken en in het bootmenu "VGA mode" kiezen. Van daaruit de native resolutie kiezen: 1920x1080. Dit onthoudt je PC dan de volgende keer.

[ Voor 36% gewijzigd door Cheetah op 17-09-2008 19:12 ]

Full Specz

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Om cheetah nog even bij te staan. Het is echt niet nodig om een nieuwe videokaart te kopen. Voor 10 euro heb je een VGA naar VGA kabel van 1,5m die de pc op de tv aansluit. Op die manier kan je dan perfect je LCD scherm gebruiken als vervanging voor de monitor. (Kortom, zoals de computer nu gebruikt wordt kan het ook met de LCD-tv als monitor).

Zoals andere gebruikers al aangaven is de le46m87bd een van de betere televisies en als u gebruik wilt maken van de allerhoogste kwaliteit (Full HD/1080p) dan kan het zijn dat de huidige videokaart dat allemaal niet bijbeent. Het ligt er dus een beetje aan waarvoor de computer gebruikt gaat worden of het het waard is om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Persoonlijk verwacht ik dat dit bij gewoon gebruik niet nodig is.

[ Voor 7% gewijzigd door JWubs op 18-09-2008 01:55 ]

• Cheetah

Cheetah

JWubs schreef op donderdag 18 september 2008 @ 01:54:
Om cheetah nog even bij te staan. Het is echt niet nodig om een nieuwe videokaart te kopen. Voor 10 euro heb je een VGA naar VGA kabel van 1,5m die de pc op de tv aansluit.
Volgens mij heeft ie die kabel al, die staat op de foto namelijk :P
JWubs schreef op donderdag 18 september 2008 @ 01:54:
Zoals andere gebruikers al aangaven is de le46m87bd een van de betere televisies en als u gebruik wilt maken van de allerhoogste kwaliteit (Full HD/1080p) dan kan het zijn dat de huidige videokaart dat allemaal niet bijbeent. Het ligt er dus een beetje aan waarvoor de computer gebruikt gaat worden of het het waard is om een nieuwe videokaart aan te schaffen. Persoonlijk verwacht ik dat dit bij gewoon gebruik niet nodig is.
Een 64MB 7300GS is gewoon prima in staat om de resolutie 1920x1080 weer te geven hoor.
Oude 8MB videokaartjes uit het jaar kruik konden dat al. Kaart zal misschien niet veel doen voor decoding van 1080p videomateriaal, maar als de PC daarvoor al snel genoeg is (en volgens mij is de gemiddelde Scaleo Pi dat wel) dan boeit dat ook niet omdat de procesor dan gewoon het werk doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheetah op 18-09-2008 11:10 ]

Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
Cheetah schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:36:
[...]
Nogmaals: waarom sluit je je PC niet gewoon aan via VGA? Het kwaliteitsverschil tussen VGA en HDMI is op Samsung LCD TV's verwaarloosbaar tot niet bestaand. Ik heb hier 4 Samsung LCD TV's gehad (40M61, 26S71, 32R86 en 46F86) en die zijn allemaal via VGA aangesloten (geweest) op de PC. Perfect beeld, en scheelt weer een HDMI input.
Ik wil u heel erg bedanken voor de tip .

Ik heb het via vga aangesloten en het werkte perfect :)

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:48:
[...]

Ik wil u heel erg bedanken voor de tip .

Ik heb het via vga aangesloten en het werkte perfect :)
Kan in ieder geval niet zeggen dat u slecht bent opgevoed :)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Topicstarter
Domus schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:51:
[...]

Kan in ieder geval niet zeggen dat u slecht bent opgevoed :)
Nogmaals bedankt voor alles :)
Pagina: 1