voodooless schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 23:25:
[...]
Nee hoor. De driver resampled het geluid pas zodra het bij de driver binnenkomt, WMP weet helemaal niets van dit alles en stuurt gewoon 44k1/16bit naar de driver. Als je pech hebt maakt de windows mixer daar ook ook nog eerst gezellig 48k/16bits van...
Er zijn absoluut verschillen tussen de diverse kaarten wat betreft upsampling. Veel onboard meuk doet dat bijvoorbeeld erg slecht. Zo ook de oude Audigy kaarten (waar je het zelfs niet uit kan zetten). De Xfi pretendeert het erg goed te kunnen.
Ik zou zeggen: laat eruit komen wat er in is gegaan. Kan het nooit mis gaan

Maar in Vista kun je een bitrate en bitdiepte instellen. Wat heeft dat dan precies voor doel? Alles wordt dan toch upsampled op die instelling? En wat is dan de instelling voor mensen die verschillende soorten bronnen luisteren en niet willen upsamplen of downsamplen? Want je moet altijd een bitrate instellen daar (standaard staat het meestal op 24bit 48khz).
De HK990 komt binnenkort trouwens ook uit
Specs: (
http://www.ehifi.com.au/d...0990%20(English)_0b86.pdf).
Video van binnenkant (laatste gedeelte uit de video):
http://uk.cinenow.com/tv/...ion-hifi-stereo-amplifier
Dat wordt hun flagship stereo versterker met ook weer een DAC ingebouwd (waarom volgen meer merken dit goede voorbeeld niet?). Deze DAC is echter van een stuk hogere kwaliteit (AD1955,
http://www.analog.com/sta...es/data_sheets/AD1955.pdf). Die versterker is ook een stuk krachtiger dan de HK3490 stereo receiver (flagship van hun stereo receivers).
HK990
• 150W x 2 into 8 ohms, 20Hz – 20kHz, at <0.07% THD, with all channels driven simultaneously
• High-current (±100 amps), ultrawide-bandwidth (10Hz – 100kHz) amplifi er design
HK3490
• 120W x 2 into 8 ohms, 20Hz – 20kHz, at <0.07% THD, with all channels driven simultaneously
• High-current (±45 amps), ultrawide-bandwidth (10Hz – 110kHz) amplifi er design
Bij de 990 had ik ergens gelezen dat ie zo sterk moet zijn om zelfs de JBL array serie perfect aan te kunnen sturen. Je kunt er ook een usb stick in stoppen en de mp3s er direct op afspelen. Tis goed om te zien dat er tenminste nog een merk is die aandacht besteed aan digitaal/analoog conversie op een versterker want je ziet toch steeds meer dat mensen hun PC op de versterker willen aansluiten. Eigenlijk is dit precies wat ik zoek.
- Hij kan de JBL's array perfect aansturen dus de TL-260's met hun 12" woofers moet dan ook een eitje zijn voor deze versterker zodat de zware bassen goed, superstrak en helder doorkomen via deze versterker.
- De ad1955 DAC is een hoge kwaliteit stereo dac welke volgens mij op hetzelfde nivaeu zitten als de burr brown pcm1796 (xonar) en de ak4396 (prelude).
- Toekomstbestendig: Kan er altijd nog dikkere / moeilijkere aanstuurbare speakers aanhangen in de toekomst en die op een normaal tot wat harder niveau kan laten spelen zonder vervorming of de bassen die inzakken
- Hoef niet lang naar speakers te zoeken bij een HK omdat JBL er t best bij past (staat bij verschillende reviews van mensen die ook een HK hebben). Heb bij een maat ooit JBL boekplank speakers gehoord en daar was ik helemaal weg van van het type strakke zware bass dat deze speakers produceren, vandaar dat ik ook steeds JBL aanhaal en daar dus ook zoveel mogelijk de versterker op probeer af te stemmen. Harman Kardon is ook gelijk de enige met digitale inputs in hun stereo apparatuur.
- Geen surround meuk. Hoge kwaliteit stereo, geen overboedige meuk (dus je stopt je geld echt puur in t stereo gebeuren) en hij heeft een mooier design dan alle andere versterkers/receivers vind ik dan.
Deze versterker lost denk ik ook wel alle problemen op waar ik over inzat (aansturing van zware bassen op TL-260's, hoge kwaliteit dac, digitale input, best passend bij jbl speakers).
uiteraard ga ik wel eerst luisteren of het in de praktijk ook zo goed bevalt als in de theorie, maar ik heb iig iets waar ik me op kan focussen wat naar mijn mening perfect bij elkaar past en voldoet aan al mijn eisen.
[
Voor 73% gewijzigd door
Verwijderd op 08-10-2008 03:58
]