Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista x64] MSDN Licentie EN gebruiken op NL

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 07:35

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Via Avans Hogeschool kan ik op MSDN een Licentie voor Vista Business 64bit bemachtigen, doordat ik over wil stappen naar de 4GB RAM is dit eigenlijk (ondanks al haar perikelen betreffende compatibiliteit) bittere noodzaak omdat de 32bit variant slechts 3,3GB kan aanspreken en 2,0GB max per applicatie kan toekennen.

Echter is de versie op MSDN Engels of Franstalig. Is het mogelijk om een kopie van een Nederlandstalige 64bit (incl. SP1) te bemachtigen en deze te activeren met de van oorsprong Engelse Productcode?

Ik lees her en der dat het mogelijk is maar andere spreken het weer tegen, nu heb je natuurlijk altijd OEM versies waar men het ook bij wil proberen en deze reageren wellicht anders.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:44

rg-mohwa

Phoe Hé

Als het goed is zou dat moeten werken

Wat je ook entueel kan doen een Language pack kunnen downloaden en hem zo in het nederlands zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door rg-mohwa op 15-09-2008 18:19 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
rg-mohwa schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:19:
Als het goed is zou dat moeten werken

Wat je ook entueel kan doen een Language pack kunnen downloaden en hem zo in het nederlands zetten.
Je zou met een NLD moeten kunnen installeren inderdaad.

Echter: language packs zijn enkel voor Vista Ultimate en Enterprise, niet voor Business :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:19
Google is je vriend : Multilingual User Interface (MUI) Language Pack Install Tool for Business, Home Premium and Basic Edition on Windows Vista SP1

[ Voor 21% gewijzigd door francisp op 16-09-2008 12:11 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik heb toevallig vorige week Vista Business x64 gedownload van MSDN en vond het ook maar vervelend dat het op Engels stond ja :)

Wat ik heb gedaan is op Google gezocht naar Vista Business MUI, dan vind je genoeg howto's en linkjes naar de MUI packs voor alle talen, van de servers van Microsoft zelf.

MAAR: het MUI tooltje dat ik had (kon zelfs geen andere vinden) heeft een probleem met Nederlands. Dat ding scant namelijk op een taal met "nl" als string, terwijl dat "nl_NL" zou moeten zijn. Maar via Google ben ik uiteindelijk ook weer op een workaround daarvoor gekomen, door simpelweg in het register een aanpassing te maken. Na reboot was heel Windows in het Nederlands :)

De linkjes heb ik helaas niet voor je.
Wel nog een tip: installeer eerst even Vista SP1 en zorg dat je het MUI voor SP1 download.

edit:
De linkjes:
Howto MUI op Vista Business
Oplossing als je de taal niet kan kiezen

[ Voor 19% gewijzigd door rb338 op 16-09-2008 12:29 ]

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 07:35

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Bedankt voor de Info, ik heb altijd gehoord dat MUI's op XP nogal moeilijk deden en je systeem weergave nogal om zeep hielpen, vandaar dat ik deze mogelijkheid eigenlijk niet heb onderzocht met Vista.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Pagina: 1