Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:14

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Ik las net in een topic de opmerking dat als je wil je binnen 2 weken werk kan hebben.
Oke Ik wil ander werk.Alleen het punt is dat ik geen papieren heb. Mijn vervoersmiddel een fiets of de bus is. En ik al 45 ben.
Mijn ouders hadden personeel nodig dus heb ik vanaf mijn 13de gewerkt in de scheepvaart als matroos, machinist en stuurman (stuurvrouw)
Nadat ik mijn man heb leren kennen heb ik hier gewerkt Eerst in een supermarkt maar daar moesten na een jaar mensen uit. Daarna in een chipsfabriek waar ik gewerkt heb tot mijn eerste geboren werd..Tussendoor heb ik ook nog in een dierenwinkel gewerkt.
Ik werk nu al 8 jaar bij een komkommerkwekerij als parttimer. Maar het is seizoenswerk en de regels worden steeds belachelijker. We mogen alleen in de koffiepauze naar de wc. Water drinken mag ook niet. (Ja ik heb een flesje water bij me, maar ik moet af en toe astma medicijnen in nemen)
Praten mogen wij als personeel ook niet. enz. Ik werk nog tot eind oktober.
Ik sta ingeschreven bij het CWI.
Kom maar op met tips en ideeën .
Welk uitzendbureau kan ik me inschrijven? Hoe maak ik meer kans op werk?

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59
Je hebt dus een vrij diverse ervaring. Weet je ook wat je het liefst zou willen doen? Welke baan is je het beste bevallen?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Welk uitzendbureau kan ik me inschrijven? Hoe maak ik meer kans op werk?
Is het erg simplistisch als ik zeg dat je gewoon in de regio bij alle uitzendbureau's naar binnen moet lopen? :P
Meer kans? Kleed je netjes op gesprekken, laat in een sollicitatiebrief en procedure duidelijk weten waarom jij geschikt bent voor het werk, etc. Geen idee wat het werk bij de kwekerij inhoudt en of dat 'op niveau' is? (wat is je denkniveau? Eventueel kan je toch een parttime studie gaan doen?)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wil je een carrièreswitch maken maar heb je niet de papieren of ervaring hiervoor, lees dit dan eens:

http://www.carrieretijger...opstellen/vaardigheden-cv

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:08

weebl

YARR!

Precies, stel een nette CV en sollicitatiebrief op. En met net bedoel ik: geen Comic Sans, niet erin gaan schrijven met pen, geen foto erbij, en vooral: laat het door 2/3 anderen nakijken :)

In je sollicitatiebrief schrijf je waarom jij denkt dat je het beste geschikt bent voor die baan. In je CV staat wat je ervaring is.

Mocht je vervolgens uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek, is het belangrijk dat je uiterlijk zo netjes verzorgt is als mogelijk is. Ga naar de kapper, koop ergens wat nette kleren en poets je schoenen. Het klinkt heel simpel, maar er zijn er zoveel die het gewoon vergeten, en daardoor een leuke baan mislopen. Dit is ook de rede waarom je geen foto bij je CV moet doen. Uiterlijk is belangrijk voor iemands eerste indruk, maar een foto bij je CV wekt meestal een heel andere indruk dan iemand bij het sollicitatiegesprek voor het eerst zien :)
Vertel tijdens het gesprek waarom jij denkt dat je die baan moet hebben, en het belangrijkste: blijf eerlijk, zodra je gaat liegen/dingen verzinnen, val je meestal door de mand.

Dit zijn mijn tips en er zijn wellicht een hele boel dingen die ik vergeet, maar ik hoop dat je er wat aan hebt :) Succes!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
weebl schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:09:
Ga naar de kapper, koop ergens wat nette kleren en poets je schoenen.
Vergeet ook niet dat het belangrijkste is dat je jezelf goed voelt. Dus als je jezelf zo optut dat je je helemaal jezelf niet meer voelt, dan ga je nat.

🌞🍃

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

En uiteraard zijn er nog dingen als Studiebaan.nl.

Verder wat de rest al zegt. Schrijf sollicitatiebrieven, maak een nette CV, loop bij zoveel mogelijk uitzendburo's naar binnen.

Bij een uitzendburo is het ook belangrijk dat je aangeeft wat je wel en niet wil, duidelijk zijn, anders komen ze aan met de meest crappy baantjes en beland je alsnog weer in de fruit-en-groente-pluk-sector. Zeggen dat je alles wel wil doen is leuk als je student bent en verlegen zit om geld ;)

Als je gericht een vaste baan zoekt, schrijf dan desnoods een open sollicitatie aan alle bedrijven die je in de gouden gids kan vinden in die sector of die hoogstwaarschijnlijk een afdeling hebben in die sector.
B.v. ICT. Veel bedrijven hebben tegenwoordig wel een afdeling systeembeheer en zijn nog wel eens bereid om iemand in leer te nemen die prive affiniteit met computers heeft. Een functie als Junior Systeembeheerder is waar je dan op kan azen.

Als je dan ergens op gesprek mag, kom dan op je paasbest, niet op je carnavalsbest (netjes dus, niet met 10 lagen plamuur op je gezicht).

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 15-09-2008 18:22 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Nu begrijp ik dat je er geen papieren in hebt maar maar is mechanist/operator niet iets voor je? Je zult wel de nodige certificaten bij moeten behalen om met chemicalien te mogen werken maar gezien je ervaring lijkt dit me eigenlijk best interessant. Ik meen dat menig operator op een plant MBO scheepsbouw/mechanicus heeft afgelopen en dan nog de nodige Vapro certificaten erbij heeft behaalt. Al is dit wel zwaar werk lijkt me maar aan de andere kant als matroos zijnde lijkt me ook niet al te licht werk.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat heb je naast het CWI al geprobeerd?
Eerste stap is natuurlijk je cv online gooien en alle uitzendburo's langsgaan, je kan je niet vaak genoeg inschrijven.

En een baantje in de scheepvaart wereld weer, lijkt je dat niks? Je hebt vast nog wel kennissen van toen?

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Even wat antwoorden.
Het werk in de kwekerij is divers. Het gaat van planten opkweken tot komkommers snijden en inpakken. Ook op de scheepvaart was het afwisselend werk.
ik kan wel kijken wat ik wil maar zo werk het niet. Ik heb in winkels gewerkt maat dat mag nu niet meer want daar moet je havo voor hebben. Mag officieel alleen in een fabriek gaan werken omdat ze daar ongeschoold personeel kunnen gebruiken. En dat is nu net wat ik niet wil.
Ik heb gemerkt dat ik wel dingen kan leren binnen korte tijd. Wil ook best leren. Dat is het probleem niet.
Wie heeft er hier in midden Brabant een baantje voor me :)

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Verwijderd

ikkes schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:33:
. Mag officieel alleen in een fabriek gaan werken omdat ze daar ongeschoold personeel kunnen gebruiken. En dat is nu net wat ik niet wil.
Ik heb gemerkt dat ik wel dingen kan leren binnen korte tijd. Wil ook best leren. Dat is het probleem niet.
Waarom niet alsnog je havo diploma of een hbo diploma gaan halen?

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
weebl schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:09:
Precies, stel een nette CV en sollicitatiebrief op. En met net bedoel ik: geen Comic Sans, niet erin gaan schrijven met pen, geen foto erbij, en vooral: laat het door 2/3 anderen nakijken :)
Ik heb al vaker sollicitatietrainingen gehad tijdens mijn studie. Nu zeggen ze altijd bij je studie dat je je werkervaring op je CV moet aanpassen aan de vacature. Stel je solliciteert naar een functie als administratief medewerker, dan neem je je werkervaring wat daarmee te maken heeft.

Ik vraag me dan af als je dus op een functie solliciteert waar je vorige baantjes niet echt veel mee te maken hebben, wat doe je dan? Ik laat meestal alles staan, omdat ik geen/weinig werkervaring heb. Dus een aantal oriënterende stages/afstudeerstages en dan nog een bijbaantje.

Raden jullie aan, ook de TS, om dan bijvoorbeeld alle werkervaring te laten staan? Lijkt me ook wel een belangrijk punt.
Misschien dat je een thuisstudie kan volgen? Al eens op de website van LOI gekeken of daar een leuke opleiding bij zit?

[ Voor 16% gewijzigd door stin op 15-09-2008 18:41 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:36:
[...]

Waarom niet alsnog je havo diploma of een hbo diploma gaan halen?
Even realistisch: hoeveel 45 jarigen ken je die daar nog aan beginnen, zeker als ze al kinderen hebben? Ik ken er in elk geval 0. True, de gedachte is heel mooi; praktijk zal denk ik echter nogal tegen vallen (los van het feit dat je kosten maakt in plaats van dat er geld in het laatje komt).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

stin schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:40:

Raden jullie aan, ook de TS, om dan bijvoorbeeld alle werkervaring te laten staan? Lijkt me ook wel een belangrijk punt.
Alle? Dus ook het krantenloopbaantje die zij vroeger had? En vervolgens die 2 jaar achter de kassa? Je moet alleen relevante baantjes noemen waarvan je direct kan 'vertellen' waarom dat baantje nuttig is geweest voor jou ontwikkeling IMHO :)
RobIII schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:42:
[...]

Even realistisch: hoeveel 45 jarigen ken je die daar nog aan beginnen, zeker als ze al kinderen hebben? Ik ken er in elk geval 0. True, de gedachte is heel mooi; praktijk zal denk ik echter nogal tegen vallen (los van het feit dat je kosten maakt in plaats van dat er geld in het laatje komt).
*kuch* laat ik het zo zeggen dat ik wel wat moeders heb gezien bij de deeltijdopleiding PABO :+
Feit is en blijft dat TS aangezien zij niks geen diploma's heeft ook bij een sollicitatie moet aangeven bereid te zijn een studie ernaast te doen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 18:43 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:42:
Feit is en blijft dat TS aangezien zij niks geen diploma's heeft ook bij een sollicitatie moet aangeven bereid te zijn een studie ernaast te doen
Uiteraard.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• stin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:42:
[...]

Alle? Dus ook het krantenloopbaantje die zij vroeger had? En vervolgens die 2 jaar achter de kassa? Je moet alleen relevante baantjes noemen waarvan je direct kan 'vertellen' waarom dat baantje nuttig is geweest voor jou ontwikkeling IMHO :)
Ja, zover terug had ik niet gedacht :) Ik heb bijvoorbeeld 7 jaar bij een cafetaria gewerkt (bijbaantje naast mijn studies). Dat bijbaantje heeft totaal niets te maken met mijn toekomstig werk. Wat doe je dan? Weghalen en dan de indruk wekken dat je amper hebt gewerkt of laten staan.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-11 12:24

Nitai

Live the life you love.

RobIII schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:42:
[...]

Ik zie minstens vijftien 40+'ers elk jaar die aan een deeltijdopleiding (Commerciele Economie) beginnen waar ik les geef. En dan is dat maar 1 deeltijd-opleiding op 1 van de vele hogescholen. Veel van hen maakt een toelatingstoets en doorloopt de studie met wat moeite, maar uiteindelijk hebben ze in 4 jaar tijd een HBO diploma. Toegegeven, het is daarna wel wat lastig als je geen werkervaring hebt op dat gebied, maar werk is er echt wel te vinden op dat niveau. Anders kun je altijd nog voor jezelf beginnen. Het kost alleen veel tijd en discipline. Het klinkt weliswaar wat voor de hand liggend maar met hard werken kom je er wel.

Een havo diploma moet helemaal te doen zijn, dan kun je iig in de winkels werken en eventueel daar stappen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 15-09-2008 18:54 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

stin schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:47:
[...]

Ja, zover terug had ik niet gedacht :) Ik heb bijvoorbeeld 7 jaar bij een cafetaria gewerkt (bijbaantje naast mijn studies). Dat bijbaantje heeft totaal niets te maken met mijn toekomstig werk. Wat doe je dan? Weghalen en dan de indruk wekken dat je amper hebt gewerkt of laten staan.
Krantenwijk kan je weghalen maar als jij een bijbaantje had naast je studie zou ik dat er gewoon bij zetten, laat zien dat je naast je studie nog iets hebt ondernomen. Als je 7 jaar bij een cafetaria hebt gewerkt laat dat zien dat je trouw bent aan je baan/baas, dan dat je elke maand een ander baantje hebt dan gaan ze afvragen waarom je steeds veranderd. Toch een dosis van ervaring niet met betrekking tot misschien je studie maar in een cafetaria ga je om met mensen dus sociale omgangsvormen.

[ Voor 29% gewijzigd door CycloneX op 15-09-2008 18:58 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even wat antwoorden.
Het werk in de kwekerij is divers. Het gaat van planten opkweken tot komkommers snijden en inpakken. Ook op de scheepvaart was het afwisselend werk.
ik kan wel kijken wat ik wil maar zo werk het niet. Ik heb in winkels gewerkt maat dat mag nu niet meer want daar moet je havo voor hebben. Mag officieel alleen in een fabriek gaan werken omdat ze daar ongeschoold personeel kunnen gebruiken. En dat is nu net wat ik niet wil.
Maar wat ik mis waarom je niet bij een dozijn uitzendbureau's staat ingeschreven?

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 13:55

Sen

<-->

Winkel personeel havo????

http://www.kwantum.nl/vac...0%20uur)/Null%20(Filiaal)

Dat was de eerste site die in mij opkomt en ik liep zaterdag in de stad en had moeite met vinden van winkels zonder "personeel gezocht".

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Volgende week ga ik naar de stad en ga me daar dan ook weer bij verschillende uitzendbureaus inschrijven.
Met de stille hoop dat ze me nu niet gelijk in het bakje onbemiddelbaar stoppen.
Tja winkels en het CWI vragen nu eenmaal diploma's voor werken in een winkel; en in Waalwijk of Oosterhout is niet veel vraag.
O heb ook nog kinderopvang en koffiejuffrouw gedaan bij een sportschool. LOL Was ik vergeten.

[ Voor 13% gewijzigd door ikkes op 15-09-2008 19:18 ]

Live long and prosper.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-11 13:55

Sen

<-->

ikkes schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:15:
Volgende week ga ik naar de stad en ga me daar dan ook weer bij verschillende uitzendbureaus inschrijven.
Met de stille hoop dat ze me nu niet gelijk in het bakje onbemiddelbaar stoppen.
Tja winkels en het CWI vragen nu eenmaal diploma's voor werken in een winkel; en in Waalwijk of Oosterhout is niet veel vraag.
O heb ook nog kinderopvang en koffiejuffrouw gedaan bij een sportschool. LOL Was ik vergeten.
Ehhhh ik kom uit oosterhout en was daar gaan shoppen......

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Volgende week ga ik naar de stad
En waarom niet nu/morgen?
en ga me daar dan ook weer bij verschillende uitzendbureaus inschrijven.
...en langs de winkels/bedrijven lopen en gewoon eens informeren en een 'visitekaartje' achter laten mochten ze interesse hebben of de manager niet aanwezig zijn! Uitzendbureaus zijn niet heilig en heus niet de enige manier om werk te vinden.
Je moet je niet zo blind staren op uitzendbureau's. Er zijn 100 andere manieren om aan werk te komen. Je zit op GoT, dus je kunt je draai wel vinden op internet. Kijk dan daar eens rond op de vele, vele banensites :? Of de krant? Lokale krantje/snuffeltje? Kabelkrant? Vrienden/kennissen eens informeren of hun oren/ogen open laten houden voor je.
Tja winkels en het CWI vragen nu eenmaal diploma's voor werken in een winkel;
Euh, ik ken anders zat winkels waar ze dat niet doen :?

Je moet natuurlijk wel ook een beetje willen en niet zomaar opgeven. Ik wil écht niet met een vingertje gaan wijzen of je in een hokje stoppen maar je komt zo wel een beetje onwillig over; alsof je er zelf geen moeite voor wil doen en anderen maar een baan voor je moeten zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 15-09-2008 19:27 ]

Over mij

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 00:30
Schrijf je nu niet alleen bij uitzendbureau's in.. (Ik heb daar persoonlijk overigens een gruwelijke hekel aan, maar dat terzijde..) Kijk eens rond op internet, in de krant, overal waar het maar kan.. Onderneem daadwerkelijk iets, in plaats van het aan de uitzendbureau's over te laten...

Zo kom je verder en blijf je niet in die sleur van uitzendbureau's hangen..

_@/'

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Oke geef de winkels maar door waar ik om werk kan zonder dat ze papieren moeten zien.. Voor kledingwinkels enzo ben ik te oud.

Live long and prosper.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ikkes schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:28:
Voor kledingwinkels enzo ben ik te oud.
Want :?
Je schrijf jezelf al bij voorbaat af... waar komt dat toch vandaan? (Mijn 'schoonmoeder' heeft dezelfde houding). I know, for a fact, dat ze in Roermond in een kledingwinkel waar mijn zusje werkt naaaaaarstig op zoek zijn naar anyone die de handen uit de mouwen wil steken; leeftijd boeit niet. Nu zal Roermond niet echt een nuttige suggestie voor je zijn (en helaasch ook niet voor mijn schoonmama) maar je kunt dit soort uitspraken pas doen als je er ook daadwerkelijk geïnformeerd hebt. En dan nog alléén maar voor die ene betreffende winkel; een ander maalt er misschien wel helemaal niet om :?
ikkes schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:28:
Oke geef de winkels maar door waar ik om werk kan
Dit is precies waar ik eerder op doelde; het is net of wij / de regering / de uitzendbureaus een baan voor je moeten zoeken, maar doe zélf eens een poging? Sure, alle hulp is welkom, maar je kunt zélf ook de touwtjes in handen nemen, terwijl anderen dat mét je doen (wij, regering, uitzendbureaus etc)

Begrijp me niet verkeerd; ik besef heel goed dat je als 45-plusser ( :P ) niet héél makkelijk aan de bak zult komen, maar je houding speelt ook mee en die laat (zover ik kan zien) toch te wensen over. Verder gun ik het je van harte hoor, het is niet dat ik de pik op je heb nu ofzo mocht dat zo over komen ;)

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 15-09-2008 19:36 ]

Over mij

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Niet om je te beledigen, absoluut niet (heb ik een hekal aan, mensen beledigen)

Ik denk dat je je blind staart op het feit dat je 45 bent, en geen ervaring hebt. Neem een positieve additude, loop dat uitzendbureau binnen, en vertel wie je bent, en wat je gedaan hebt. Maak er een leuk gesprek van, want als je het gesprek ingaat, zoals je nu doet heb je er alleen maar jezelf mee.

Ik wens je onwijs veel succes, en je komt er wel met een positieve instelling ;)

Blijkbaar ben ik een spuitelf

[ Voor 4% gewijzigd door DenTeD123 op 15-09-2008 19:35 ]

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
De vraag naar hulp in een kledingwinkel vermeld ook vaak de leeftijd. Oke ik kan smokkelen maar niet meer dat ik onder de twintig zit.:) Zelfs bij de wibra in Waalwijk moet je onder de twintig zijn.
Hee alle opmerkingen zijn welkom hoor.
Maar mijn ervaringen met uitzendbureaus zijn gewoon slecht.

[ Voor 20% gewijzigd door ikkes op 15-09-2008 19:38 ]

Live long and prosper.

• stin
  • Niet online
Heb je je CV ook al op monsterboard geplaatst?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ikkes schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:36:
De vraag naar hulp in een kledingwinkel vermeld ook vaak de leeftijd.
Vaak... zou kunnen (hoewel ik er een tikkie moeite mee heb dat te geloven, maar ik zit dan ook in een compleet andere regio; ik weet niet hoe het daar is). Maar dan nog; dan pik je toch alle eruit die die leeftijd niet vermelden?
Oke ik kan smokkelen maar niet meer dat ik onder de twintig zit.:)
Sowieso nooit foefelen of oneerlijk zijn tijdens een sollicitatie (zoals je zelf hoogstwaarschijnlijk ook wel zult begrijpen); mocht zoiets 'uit komen' ben je alsnog (harder?) de pineut.
Zelfs bij de wibra in Waalwijk moet je onder de twintig zijn.
En de Zeeman? Hema? DA? V&D? Lidl? Action? Super de Boer? Jumbo? Appie Heijn? Etc. etc. Er zijn toch nog 1000 alternatieven?
Des te meer reden om zelf de touwtjes in handen te nemen! ;) Schrijf je nou niet meteen overal uit, laat ze gerust lekker door zoeken. Maar je kunt natuurlijk ook je eigen steentje(s) bijdragen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 15-09-2008 19:40 ]

Over mij

• DenTeD123
  • Niet online

dan zal ik je deze vertellen: 30 augustus ontslagen, 7 september weer fulltime, vaste baan aan het werk zonder havo diploma ;)

[ Voor 29% gewijzigd door DenTeD123 op 15-09-2008 19:41 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb je een zekere affinitiet met IT-techniek? Ik neem aan dat dat de reden is dat je hier rondloopt nml.
Daar is vast ook wel wat in te vinden gezien de huidige krapte.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Op werk.nl (van het CWI) is zat ongeschoold werk te vinden. True, heel veel via uitzendbureau's. Blijkbaar wordt dit op het moment steeds meer gebruikt om een voorselectie te maken. Maar ook vast werk is daar gewoon te vinden. Mijn partner is ook 44 en ook ongeschoold, toch kan hij steeds weer wat anders vinden via de uitzendbureau's en op dit moment gelukkig een vaste baan.

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Omdat er hier zat werklozen zijn Is er veel keus voor de werkgevers. En een diploma teld harder als wat je kan :(
Maar volgende week rondje uitzendbureaus in Waalwijk.
Ja ik wil werken en kan het ook. (nouja met beperking). Doos van 12 keer 600 gram gooi ik zo op de pallet. 2 dozen tegelijk gaat dus niet meer.

Live long and prosper.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
ik krijg ik toch een indruk van je.
- volgens mij ben je er niet vies van om de handen uit de mouwen te steken.
- hebt zekere verantwoordelijkheden gehad (assistentie op schip is niet niks)
- je wilt graag werken
- je staat open voor van alles.
- je schrijft behoorlijk, in ieder geval geen rare fouten in je berichtjes

er moet echt wel iets voor je te vinden zijn, ik denk dat als je een aantal uitzendbureaus langs gaat, bovenstaande punten ook uitstraalt je zo wat gevonden hebt. ga alleen niet naar binnen met de houding "ik heb niet zulke goede ervaringen met uitzendbureaus".

een hoofdredacteur had eens iemand afgewezen om zijn brief. Deze stuurde vervolgens nogmaals een brief met daarin geschreven dat de hoofdredacteur zijn foutje om hem niet aan te nemen als redacteur kon goedmaken aangezien hij de beste keus was en dat graag tijdens een gesprek wilde toelichten. Hij werd spontaan alsnog aangenomen.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Steephh
Hoe staat het trouwens met het volgende?

Bedrijf starten.

en

Vogelhandel.

Ben ik wel benieuwd naar.. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 15-09-2008 20:12 ]

_@/'

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Lol even tussendoor.
Mijn werkgeefster vandaag bij het inpakken. Tja jij als schippersdochter moet wel weten wat het betekend wind uit het oosten.
Heb voorzichtig geantwoord dat het er niet toe deet We hadden een motorschip van 80 meter. Dus geen zeilen. LOL

Live long and prosper.

• DenTeD123
  • Niet online
ikkes schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:18:
Lol even tussendoor.
Mijn werkgeefster vandaag bij het inpakken. Tja jij als schippersdochter moet wel weten wat het betekend wind uit het oosten.
Heb voorzichtig geantwoord dat het er niet toe deet We hadden een motorschip van 80 meter. Dus geen zeilen. LOL
gehehe ik had haar de wind van voren gegeven :P

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is de zorg niks? Schijnt (naar maatstaven) goed te verdienen. Mijn moeder werkt ook al een jaar of 10 in verzorgingstehuizen in de huishouding en kan het als alleenstaande moeder prima rooien. Voor die functie (schoonmaken vooral) heb je ook geen diploma ofzo nodig en ze zoeken altijd mensen in de zorg.

Verder is het echt onzin dat je een diploma nodig hebt om in een winkel te werken. Ik heb zelf anderhalf jaar in een bouwmarkt gewerkt en daar had het gros ook geen diploma (ja, mulo of zo...). Dus misschien eens bij een Praxis/Gamma/Fixet kijken? Weet niet hoe het in Brabant zit maar hier zijn ze iig nog steeds op zoek naar personeel. En leren (over gereedschappen e.d.) doe je gewoon tijdens het werk of via een vakopleiding.

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Als je eventueel in een winkel wilt werken kan het ook helpen het type winkel een beetje op voorhand te selecteren. Gezien je leeftijd zul je beter in een team passen bij miss etam / ander dergelijke winkels dan bij de h&m :) En oosterhout heeft een groot winkelcentrum, wat let je om open sollicitaties te sturen naar winkels?

Uitzenbureaus kunnen je goed helpen maar je moet zorgen dat je precies weet wat je wilt, en ook in de picture blijven. Als je na een week niks hevbt gehoord, kun je opbellen en vragen of ze al wat hebben. Desnoods ga je tijdelijk aan de slag terwijl je iets anders zoekt :) Ik heb ook achter de lopende band gestaan terwijl ik zocht naar een leukere baan.

Bovendien, wat let je om te solliciteren naar een functie die boven je 'kunnen' zou zijn? Wat je mist aan diploma's, compenseer je in werkervaring :) Daar wordt ook echt wel naar gekeken hoor :)
En je leeftijd hoeft echt geen probleem te zijn, ik ken een vrouw van bijna 60 die verleden jaar binnen twee weken een baan in een kledingzaak had gevonden.

Geef jezelf even een oppepper en laat je niet ontmoedigen door je negatieve gedachten! Je moet alleen wel zelf zoeken, niet ons vragen wat je kunt en vervolgens alle mogelijkheden afwijzen :)

beetje offtopic misschien trouwens, maar als je werkgever dat soort eisen stelt, is het dan nog wel in overeenstemming met de arbo?

If you can't write, there is nothing left.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ik verbaas me enigzins over de rectie: "HAVO gevraagd". Ja, dat is net zoiets als de vraagprijs voor een huis. Dat betaalt ook niemand. Er is een reden dat ze een vacature hebben. Het is niet zo dat ze een stapel sollicitatiebrieven van de vorige ronde over hebben, dan hadden zie die eerst wel gecheckt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:25
Misschien is de thuiszorg iets?

Star Citizen Referral Code

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47
Misschien bij een tankstation achter de bali?
Daar zijn ze vaak zat opzoek naar een kracht, die tevens betrouwbaar is (omdat je met geld omgaat), en die eventueel ook op een zaterdag/zondag ochtend zou willen werken (aangezien de jeugd dan ligt uit te slapen van het stappen).

Mijn Ma doet het ook, en die vind het super door het vele contact met klanten.
Ach ja, en het verdient niet altijd super (vergeleken met een baan met diploma), maar iig iets ;)

Maar ja, een LOI studie misschien?
Kan je lekker thuis doen, en dan heb je iig een diploma/certificaat voor iets.

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 16-09-2008 12:30 ]

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11 09:58
koop ook eens de locale krant op zaterdag.

Deze is ook vergeven van persooneels advertenties.

Succes

• Standeman
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Nog een branche waar je weinig papieren voor nodig hebt: de catering. Ga eens kijken naar bijv. Albron of Sodexho. Die hebben vaak part-timers nodig.

Ik neem overigens ook aan dat je redelijk bent in Nederlands en ook aardig met computers kan omgaan. Dus je kan ook solliciteren als scretaresse of administratieve functies.

Wat ik vooral proef in je posts is dat je je onzeker voelt over je eigen kunnen. Mogelijk heb je een paar afwijzingen gehad bij sollicitaties, maar daardoor moet je jezelf niet uit het veld laten slaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Standeman op 16-09-2008 12:45 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Ik denk ook dat je niet de makkelijkste positie op de arbeidsmarkt hebt, maar dat er zeker wel mogelijkheden zijn. Stel dat je in een winkel wilt werken, benadruk dan dat je (stel dat het een kinderwinkel is) dat je kinderen hebt. Zowieso telt je vorige ervaring zeker mee. En aangezien je zeker al eerder verantwoordleijkheid droeg ( op het schip), kun je wellicht ook aangenomen worden voor functie als assistent-bedrijfsleider-in-opleiding of iets dergelijks.

Staar je in elk geval niet blind op de vraag naar havo-diploma's. Deze 'eis' geldt meestal alleen voor hele jonge meiden en jongens, om de serieuze mensen te selecteren. Maar een representatieve serieuze mavo-scholier wordt vaak ook wel aangenomen, puur op uitstraling, werkhouding, etc.

Je kunt ook je lichamelijke kracht juist meer in gaan zetten, en iets zoeken als verzorgende of eerst helpende in de thuiszorg. Soms kun je dit ook on-the-job leren. Of in de beveiliging, portier, daar is zeker vraag naar. Benadruk daar dat je juist een verfrissing bent in the 'team', omdat je niet voldoet aan de standaard van hun type sollicitanten (jong broekie). Of wat denk je van conducteur? busschauffeur? Allemaal geen beroepen waar je per se alleen heel jong kunt instromen, en de opleidingen niet heel lang duren, en vooral on-the-job zijn.

Je kunt trouwens op internet ook veel sites vinden die je kunnen helpen om uit te zoeken wat je wilt, en wat je eigen sterke punten zijn. (www.123test.nl etc)

succes! ik ben benieuwd wat je volgende stappen zijn.

• n4m3l355
Of schoonmaakster misschien? Op marktplaats zijn er de nodige die zich ervoor lenen echter een goede schoonmaakster is moeilijk te vinden en wordt (imo) redelijk betaald.
Verder is het als 45 jarige lijkt mij knap lastig om een baan te krijgen echter lijkt het me geen reden om kansen uit de weg gaan. Een leuk koppie die vriendelijk is wordt heus wel aangenomen. Bij ons (´t Zuiden) is het vaak zo dat de wat duurdere winkels juist vaker een oudere dame achter de kassa staat en de klanten te woord staat.

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Mijn c.v op monsterboard gezet. Morgen middag langs een stel uitzendbureaus.

Live long and prosper.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
nou heel veel sterkte morgen en laat het weten hoe het gegaan is, ok?

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• Steephh
Ben je ook nog van plan zelf winkels/bedrijven af te gaan? No offence, maar uitzendbureau's en een cv op monsterboard zetten is nogal gemakkelijk.

Ben je bang om zelf een winkel binnen te stappen en te vragen of ze nog mensen zoeken? Want veel mensen hebben dit al geadviseerd, maar je gaat er niet op in.

_@/'

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

en daarnaast is die HAVO eis er misschien een die een intercedent roept om er vanaf te zijn (uitzendbureau's doen vaak niet echt aan winkelbanen, hooguit de commerciële telecombanen ofzo).

Voor winkelwerk in het algemeen moet je "werken op MBO niveau", waarmee ze bedoelen dat je snapt dat je tegen klanten een beetje relaxed moet kunnen doen, kunt leren met een kassa te werken, geen geld meejat, snapt dat als er iets ompleurt in de winkel dat je het even zelf opruimt en dat je op tijd komt :P.

Belangrijker is dat je het leuk vindt om te doen en dat je er zin in hebt. Dan kan je een leuke (toch?) winkelbaan zeker wel krijgen!

[ Voor 54% gewijzigd door JvS op 16-09-2008 23:30 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ranewen
Ik hoorde zojuist op de radio dat Tempo-Team reclame maakt dat ze juist 'oudere' mensen (50-plussers) snel aan het werk krijgen. Nou is TS natuurlijk nog geen 50-plusser, maar als je specifiek reclame maken voor mensen boven de 16 ( ;) ) lijkt het me zeker een optie om daar langs te gaan.

Goed ook dat je cv op monsterboard staat. Ik heb mijn cv er ooit eens met mijn ogen dicht opgegooid en ik krijg ontzettend leuke dingen aangeboden :) (jammer alleen dat ik niet op zoek ben :P )
Je hebt ook jobtrack en nog zoiets als steppingstone, zal eens even uitzoeken wat dat ook alweer was.

edit: kan het zo snel niet vinden helaas, misschien is dat inmiddels weer uit de lucht. Wel kun je LinkedIn proberen, schijnt goed te zijn voor je netwerk en bedrijven schijnen ook dat systeem systematisch af te struinen op zoek naar waardevolle werkkrachten :)

Laat je weten hoe het vandaag is gegaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Ranewen op 17-09-2008 10:45 ]

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Ben vanmiddag 6 uitzendbureaus langs gegaan. Bij 4 stond ik zo weer buiten (alleen administratie of , fabriek) Bij 1 was er alleen een invalster aanwezig en die zou zorgen dat ik deze week nog terug gebeld zou worden. Naar de laatste moet ik mijn c.v opsturen via internet.
Ook verschillende winkels af geweest. Nergens iemand nodig en bij Blokker werd er gelijk naar mijn leeftijd gevraagd. Te oud dus. Voor kruitvat moet ik op internet zijn. Moet daar ergens ook een open sollicitatie kunnen doen.
Vanmorgen weer mot op het werk gehad. :( Eerst weer over het werk dat door al de bazen weer eens anders wordt verteld Moet de zieke komkommers eruit halen als ik ze zie. Nee je moet ze allemaal meenemen. Dan de werkgeefster die elke keer weer een praatje wil maken en waar ik dus niet op geageerd. Het personeel mag behalve goede morgen niet meer zeggen dus hou ik gewoon mijn mond. Was ze niet blij mee.
Mijn man heeft voor mij een afspraak gemaakt bij de huisarts. Dus ik geef vanmorgen door dat ik er vrijdag niet ben. Baas geageerd niet. Paar uur later bij het inpakken komt hij naar mij met de mededeling dat vrijdag niet gaat en ik alles moet verzetten. Na mijn nee kreeg ik te horen dat ik dus niet solider was met het bedrijf. Tja volgende week kom ook niet uit want dan is een collega een week weg. Wanneer kan ik dan?
@ Ranewen ik ga eens zoeken naar die sites.
Vrijdag na de huisarts ga ik naar Oosterhout. Weer opzoek naar uitzendbureaus en winkels voor werk.

Live long and prosper.

• Ranewen
Gewoon naar de huisarts gaan! :o een werkgever mag je volgens mij niet eens een doktersbezoek weigeren! Bij parttimers weet ik het trouwens niet zeker, maar ik zou je werkgever maar even laten sputteren als ik jou was. En niet solidair? Je moet naar een arts, wat betekent dat je zorg nodig hebt - het is niet zo dat je een vrije dag op wil nemen omdat je naar het strand wilt (om maar wat te noemen :P )

Gewoon gaan naar die huisarts, je hebt toch al besloten dat je er na oktober stopt.. Bovendien, als je baas het er niet mee eens was had hij meteen moeten reageren, niet na een paar uur met een reactie komen.

Hebben de winkels waar je langs bent geweest ook gezegd dat je te oud bent, of vermoedde je dat omdat ze naar je leeftijd vroegen? En wil je trouwens geen administratief werk doen? Anders kom je ook snel op een callcenter terecht denk ik.. Anderzijds zou ik zeggen: pak alles aan wat je krijgen kunt en gebruik dat als overlap naar een nieuwe baan. Ik ken genoeg mensen die spoelkeuken/schoonmaakwerk/inpakwerk hebben gedaan tot die ene perfecte baan langs kwam rollen. Zeker bij een uitzendbureau is het werk redelijk 'vrijblijvend' en zit je niet met akelige opzegtermijnen als er wat anders leuks langs komt. Bovendien, al begin je met werk 'onder je niveau' - als je het uitzendbureau laat zien dat je echt wel wilt werken komen ze vanzelf met betere dingen op de proppen :)

Oja, ik heb zelf gemerkt dat uitzendbureaus vaak meerdere afdelingen hebben over meerdere vestigingen. Ze zijn als het ware gespecialiseerd per vestiging. let hier ook op als je een uitzendbureau kiest. Adecco heeft trouwens vaak leuke banen, zoals inbound telefonistenwerk e.d, bvb voor Interpolis of Essent. En daar zoeken ze echt bijna altijd mensen, zeker in Brabant.

Heb je zelf een idee van welk werk je leuk zou vinden om te doen?

Enne, nogmaals; ga naar die huisarts, als je zorg nodig hebt vind ik niet dat een werkgever je die kan ontzeggen. Natuurlijk, als parttimer heb je theoretisch meer tijd om een afspraak buiten werktijd te plannen - lukt dat niet eventueel? Maar goed als dat niet lukt zou ik proberen dat aan je baas te melden en gewoon naar de huisarts te gaan. (stel dat je niet naar de huisarts kunt en vervolgens daardoor voor langere tijd in de ziektewet komt. Ben je minder waard voor je baas dan wanneer je 1 ochtend een paar uur weg bent)

• Steephh
Voorzichtige kick:

Zijn er nog vorderingen sinds woensdagavond?

_@/'

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Ben er weer. LOL
Ben vrijdagmorgen inderdaad naar de huisarts geweest. Beide armen zijn overbelast. :( Ik moet van de huisarts contact opnemen met de arbo dienst omdat ik zowel lichamelijk als geestelijk ziek wordt van het werk. Plus een collega was vorige week ook bij dezelfde huisarts geweest. De huisarts gaat zorgen dat alle informatie bij de arbo dienst terecht komt.
Ben daarna naar Oosterhout gegaan. Verschillende winkels met en zonder gevraagd briefje om werk gevraagd.
Heb nu een stapel briefjes liggen voor verschillende winkels die ik straks in moet vullen. Ook bij de blokker kreeg ik een formuleer mee zonder vragen.
Kwam op weg naar het busstation uitzendbureaus tegen. Dus gelijk bij Tempo team geweest. Daar hebben ze me ingeschreven. .
Ben nu mijn c.v aan het afmaken. Ik wil die morgen versturen naar het uitzendbureau en maandag uit laten printen. (Printer doet het hier niet)
Woensdagmiddag terug naar Oosterhout. Moet daar gelijk op gesprek in een winkel. Ga dan meer uitzendbureaus langs.
@Ranewen. Blokker vroeg in Waalwijk inderdaad naar mijn leeftijd En kreeg gelijk te horen dat ik te oud was.

Live long and prosper.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, het klinkt in ieder geval alsof je goed bezig bent! Succes! :)

Verwijderd

Zie alle teleurstellingen die je tegenkomt op je pad naar een baan als hobbels in een weg :P Kop op en door blijven gaan, goed bezig!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Bedankt iedereen.
Maar weet er iemand nog dingen waar ik aan moet denken met mijn c.v?
Oke al het werkt wat ik gedaan heb heb ik opgeschreven. (Denk ik) Moet alleen de binnenvaart nog wat duidelijker omschrijven.
Hobby's ben ik mee bezig.
School was simpel maar wil ik straks ook uitleggen.
Nog meer?

Live long and prosper.

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Misschien werken bij de Ikea? als bedrijf hebben ze de policy om goede balanste creeren tussen medewerkers qua leeftijd. De diversiteit qua leeftijden is groot van 16jr tot tegen het pensioen, van huismoeder tot hbo starter. Intern zijn er ontwikkeltrajecten dus misschien een optie.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• rblommers
  • Laatst online: 16:04
een goed cv straalt uit wie jij bent en is hooguit 1, maximaal 2 a4 (als het groter is blijft de info toch niet hangen).

Je hoeft niet persé alles van uitleg te voorzien, sommige dingen wijzen zichzelf en sommige kunnen zonder volledige uitleg ook de nieuwsgierigheid prikkelen. (waardoor ze beter onthouden dat ze je cv hebben, en dat is natuurlijk precies de bedoeling :))

• Ranewen
Wow, dat is rottig, van je armen! Inderdaad toch goed dat je bent gegaan, als je hiermee rond blijft lopen heb je straks misschien blijvende klachten :S Hoop dat je huisarts goede ondersteuning biedt door de arbo in te schakelen en wat er al niet bij komt kijken.

Is de bieb niks voor je, of vind je dat saai? Heb er zelf gewerkt (is allemaal bmb tegenwoordig) en ze hebben goede arbeidsvoorwaarden en het is prettig werk :) En ze zitten te springen om mensen, bijvoorbeeld oproepkrachten.

@CycloneX: Ikea zou een goed idee kunnen zijn, maar ik ben bang dat dat voor TS te ver reizen is - ze geeft zelf aan graag in Waalwijk of Oosterhout te werken en de dichtstbijzijnde vestigingen van Ikea zijn Breda en Eindhoven volgens mij, dat is wel een stukje reizen.

@ ikkes: anders post je je cv hier even? En zoek voorbeelden op internet, die zijn er genoeg te vinden :)
En als je een sollicitatie schrijft altijd aangeven dat je eea graag verder wilt toelichten in een gesprek.
Dat je je hobbies en aspiraties beschrijft staat niet altijd aangeprezen op voorbeeldsties, maar ik heb het wel gehad op mijn c.v. en ik heb er altijd ontzettend positieve reacties op gekregen. Zorg gewoon dat je je c.v. naar waarheid schrijft, niet te veel overdrijven want dan val je door de mand. En zorg dat er geen spelfouten in staan, laat hem door een tweede lezer bekijken want je kijkt snel over dingen heen (ik bewerk manuscripten als deel van mijn baan en zelfs bij de tweede drukproef, wanneer het door 10 mensen is gelezen, komen er nog spelfouten naar boven :P )

Succes in elk geval, en beterschap met je armen!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ranewen schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:52:

@CycloneX: Ikea zou een goed idee kunnen zijn, maar ik ben bang dat dat voor TS te ver reizen is - ze geeft zelf aan graag in Waalwijk of Oosterhout te werken en de dichtstbijzijnde vestigingen van Ikea zijn Breda en Eindhoven volgens mij, dat is wel een stukje reizen.
Ik volgde dit topic oppervlakkig want ik wist niet waar ze woonde in Brabant, das wel balen qua afstand ja.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 15:32
ikkes schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:21:

@Ranewen. Blokker vroeg in Waalwijk inderdaad naar mijn leeftijd En kreeg gelijk te horen dat ik te oud was.
Dat is iets wat ze NOOIT mogen zeggen tegenwoordig.
Tegen de wet om op leeftijd te selekteren.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In Oosterhout zit er wel het Ikea magazijn dacht ik, dus misschien zijn daar mogelijkheden :)

• stin
  • Niet online

@ ikkes: anders post je je cv hier even? En zoek voorbeelden op internet, die zijn er genoeg te vinden :)
Office 2007 heeft een meerdere cv lay-outs. Ik heb daar laatst nog eentje van gebruik. Ziet er toch weer wat frisser uit dan m'n vorige.

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Wil best verder weg werken, maar dan zit ik met vervoer. :( Als ik mee zou kunnen rijden maak me dat dus niets uit.
@stin. zal er morgen eens naar kijken.
Naar mijn c.v wordt gekeken door JvS.

Live long and prosper.

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Tip is om ook nog even te kijken bij een Jumbo in de buurt, die hebben ook niet echt eisen kwa leeftijd.
Mijn moeder (45) is ongeschoold en daar eind vorig jaar begonnen op de vers afdeling, inmiddels is ze gevraagd om afdelingshoofd te worden! :D

Dus ook wanneer je geen 18 meer bent is het nog mogelijk om ongeschoold jezelf omhoog te werken.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

stin schreef op zondag 21 september 2008 @ 16:48:
[...]

Office 2007 heeft een meerdere cv lay-outs. Ik heb daar laatst nog eentje van gebruik. Ziet er toch weer wat frisser uit dan m'n vorige.
Ideetje om LaTeX voor je CV te gebruiken?
Jaja * Boudewijn techneut is.

Maar het ziet er vaak wel 12x strakker uit dan word oid is mijn ervaring (en ik zie vrij veel CVs voorbij komen).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Achja, Latex. Dat is voor als je echt pixelneukerig naar een CV kijkt en is niet echt makkelijk om te leren. Belangrijk als je op een DTP functie reageert, die laatste paar puntjes zijn dat niet voor de rest van alle banen :P.

Daar let een PO afdeling niet op hoor. Geen ranzige spel en grammaticafouten en een beetje frisse layout is wel handig. En ook geen mailadres dat lijkt op Love-you-suckie-suckie87@hotmail.com scheelt ook weleens ;).

De belangrijkste dingen: Kort personalia (Naam, adres, mail, telnr, geb datum, nationaliteit evt. niet meer), dan werkervaring (laatste bovenaan), dan opleidingen en dan eventueel iets over jezelf als je dat prettig vindt. Wat ook belangrijk is, is om te beschrijven wat de functie inhield of bijzondere dingen te noemen. Maar niet bij mcdonnalds baliewerk opschrijven "aannemen van bestellingen, doorgeven aan de keuken, inschenken van drinken en inpakken van het geheel", want dat spreekt wel voor zich ;).

Ik roep overigens altijd tegen iedereen: CV op 1 pagina, maar mijn eigen CV is ook twee pagina's, terwijl ik maar 3jr echt werkervaring heb (maar wel 2 relevante bijbanen en wat publicaties met mijn irrelevante biologiestudies :P)

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
Ik kan niet echt een nuttige bijdrage leveren, behalve dat ik je stoer vind, en ontzettend goed van je dat je het zo aanpakt. Ik hoop dat je snel wat vindt !!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Bij de Jumbo ga ik langs als ik Waalwijk ben. (Morgen even op internet kijken)
@JvS en mijn c.v inkorten tot 1 pagina :(
Nee goed gedaan zo hoor.:) Zo weg gedaan naar 2 uitzendbureaus Moet nog een paar dingen doen maar stik van de hoofdpijn. :(
En als ik weer te negatief ben geef me dan maar op mijn kop. :)
2 vrouwelijke collega's hebben wel gevraagd naar de dokter. Bazen dus niet. Bekijk het dan maar. Niets gezegd maar wel iets langzamer gewerkt vandaag. Maar omdat het nog snel genoeg was is het niet opgevallen. En de 2 vrouwelijke collega's proberen er rekening mee te houden. :)
Maar bij deze iedereen bedankt voor de hulp en steun. En voor de stok achter de deur.

Live long and prosper.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:11
bangkirai schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:59:
[...]

Dat is iets wat ze NOOIT mogen zeggen tegenwoordig.
Tegen de wet om op leeftijd te selekteren.
Ja maar probeer maar eens je gelijk te halen ;) Beetje een slechte start denk je niet? Ik heb het ook meegemaakt dat ik ging solliciteren en met de vriendelijke dame van TempoTeam mee kon kijken op de PC. Stond met dikke hoofdletters GEEN VROUWEN!!!!! .... sja ik ben een man en eentje die opzoek was naar werk ;)

Het gebeurt gewoon en daar doe je niks aan, op leeftijd, geslacht, ras, uiterlijk.....

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

achja... In winkels al helemaal. In de bijlmer wil je niet in een winkel vol blanke mannen, maar je wilt ook geen team met alleen maar meiden in een telecomwinkel... Je spreid dat gewoon. En als je al 4 studenten hebt, dan communiceer je "GEEN STUDENT"...

• dhelios
  • Laatst online: 08-11 09:49
http://www.mobielcentre.nl/nl/vacatures

Probeer het hier eens. Zoals al werd gezegd, presenteer jezelf goed. Kom goed over. Schrijf een nette brief. Etc etc etc. Dan is de kans dat je aangenomen word ook groter, ook al vragen ze naar een papiertje. Het kan ook zomaar gebeuren dat je word aangenomen omdat je goed overkomt.

En het betaald goed :) ongeacht je leeftijd.

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Goeden avond iedereen.
Ben er weer denk ik. Had (en heb) een flinke dip :(
Gisteren met collega over de markt van Tilburg geweest.. Leuk: :( :( 2 Turkse broden, 1 zakje ongebakken kroepoek en een klein flesje drinken gehaald en dat was al te zwaar om te tillen) Gaat goed zo :(
Maandag en dinsdag heel de dag werken.
Woensdag naar Oosterhout denk k. Ben gebeld door een uitzendbureau in het veer. Daar donderdag naar toe.
Ben tot nu toe alleen benaderd voor verschillende callcenter Tja leuk maar heb een bromstem. (

Live long and prosper.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

ikkes schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:24:
Goeden avond iedereen.
Ben er weer denk ik. Had (en heb) een flinke dip :(
Gisteren met collega over de markt van Tilburg geweest.. Leuk: :( :( 2 Turkse broden, 1 zakje ongebakken kroepoek en een klein flesje drinken gehaald en dat was al te zwaar om te tillen) Gaat goed zo :(
Maandag en dinsdag heel de dag werken.
Woensdag naar Oosterhout denk k. Ben gebeld door een uitzendbureau in het veer. Daar donderdag naar toe.
Ben tot nu toe alleen benaderd voor verschillende callcenter Tja leuk maar heb een bromstem. (
zolang je klantvriendelijk en behulpzaam over komt is en mag dat geen probleem zijn.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Callcenter verdient ook nog eens redelijk voor ongeschoold werk ;) en je het is geen fysiek inspannend werk.

• Standeman
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Al eens bij Sodexo gekeken? Volgens mij pas je wel in het profiel van catering medewerker. Je kan in iedergeval een open sollicitatie invullen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Tijntje
  • Laatst online: 16:16

Tijntje

Hello?!

Ik begrijp dat je hier ergens uit de buurt komt, kantoor werk is niks voor je? Anders kun je eens informeren bij DMG (De Mandemakers Groep) in waalwijk. Die hebben net een nieuw kantoor geopend en zijn op zoek naar een sloot medewerkers.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CWI's zijn klojo's. Uit eigen ervaring: je hebt er weinig aan. Ze werken niet op winstbasis en dat merk je. Ik kwam daar begin 2002, net afgestudeerd HBO ICT...ok, werk in de ICT was ff lastig, maar die gast zei maar meteen dat ik verder moest kijken als alleen de ICT....tsja, als je bij voorbaat de hoop al opgeeft als persoon die voor jou werk moet zoeken dan wordt het nooit iets.
Wat dat betreft zijn uitzendbureaus een stuk praktischer: die houden namelijk zelf geld over aan iedereen die ze wegzetten. En dus ben je ongeacht je leeftijd interessant voor hen ;)

Anyway, ik snap dat je bij je huidige werkgever wegwilt. Overigens zou ik als je daar weg bent de zaak even aankaarten bij 1 of andere instantie, want d'r gebeuren daar echt zaken die wettelijk niet mogen. Men kan je echt niet verbieden om naar het toilet te gaan.

Tot slot: niks uitstellen, eerste de beste winkel inlopen die je tegenkomt en vragen of ze werk voor je hebben. Zo nee: volgende winkel. En zo loop je de hele stad af. Niet bang zijn voor je leeftijd; met die leeftijd is er namelijk ook een hoop levenservaring en als jij met een hoop ervaring even duur kunt zijn als iemand van 16 die net komt kijken is voor een werkgever de keus ook simpel :)

Wens je heel veel succes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mottebelke
  • Laatst online: 15:08
Vraagje voor TS, waarom blijf je doorgaan met werken als je huisarts zegt dat beide armen overbelast zijn? Dat lijkt me toch niet gezond?
Je kunt toch een verklaring van de huisarts vragen en deze laten zien aan je werkgever en dan ziekteverlof nemen.

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

Topicstarter
Ben vandaag in het veer geweest. Was daar 3 kwartier te vroeg dus even rond gelopen. Kwam er een uitzendbureau tegen en me daar ook ingeschreven. :)
Wel een goed gevoel bij randstad gekregen. Ze heeft heel veel genoteerd. Zelfs toen ik iets over mijn kinderen vertelde met hun adhd en andere problemen heeft ze er de positieve dingen uitgehaald. Met zulke kinderen moet je wel goed zijn in dit en dat zei ze. Wat ook genoteerd is.
Straks even mijn c.v daarheen sturen.
Gisteren niet naar Oosterhout geweest wegens tijd gebrek. Mijn man kwam pas om half 3 online en daar hij ruim een week in Amerika zit is het toch wel fijn om even bij te kletsen.
@Mottebeike Ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden want mijn baas houd niet van de ziektewet. En als hij je wel inschrijf wordt je elke dag gebeld of je al komt werken. Maar als het tempo zo blijft zal ik me binnenkort wel ziek moeten melden :(
@ standeman Oke ga ik zo naar kijken.
@ The Eagle Bedankt. Ben het met je eens want volgens de mensen daar mag ik alleen in een fabriek werken.
Denk het dus niet.
Ga het vandaag even rustig aan doen. Morgen een paar collega's en ex collega's op bezoek. Dus straks alvast wat hapjes klaarmaken. En morgen verder opruimen want ook dat gaat gewoon langzamer.
Kreeg bij randstad wel een compliment voor mijn c.v Heb maar eerrlijk verteld dat iemand anders geholpen heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door ikkes op 02-10-2008 20:34 ]

Live long and prosper.

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@ T.S.
Met betrekking tot je huidige werkgever & je gezondheid: ziek melden en niet meer naartoe gaan! Als 2kg(?) tillen al niet meer gaat, moet je je probleem niet groter maken.
Je baas is wettelijk verplicht om dagelijksregelmatig contact te leggen met zieke werknemers. Dat is geregeld in de wet Poortwachter. Hoe dat precies zit weet ik overigens niet.

Wat betreft je werk: vraag jezelf eens af wat je wilt en wat je kunt.
Je hebt tweakers.net weten te vinden, volgens mij betekent dat dat je op z'n minst iets van computers afweet, toch?

Overweeg dan eens of je een carriere-switch richting ICT kunt maken.

Klinkt gek he? Maar met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen (en dat lijk je wel te hebben) kun je er zeker een succes van maken.
Voorbeeldje: mijn vriendin heeft psychologie gestudeerd (2004 afgestudeerd) en ondanks 3 jaar (!) zoeken in die richting nooit wat kunnen vinden. Uiteindelijk heeft ze de stoute schoenen aangetrokken en is ze 'overgestapt' de ICT in.
Niet dat ze nou zoveel van computers wist (in tegendeel) maar ze was er ook niet 'bang' voor.

Geen idee of ik ook 'reclame' mag maken voor werkgevers, maar ik ga gewoon namen noemen ;-)
Zij werkt nu inmiddels twee jaar bij OGD (www.ogd.nl) Dat bedrijf heeft vestigingen in Delft en Eindhoven (en nog een paar steden, maar da's alleen maar verder weg ;-)) en hebben veel functies voor startende ICT-ers, nadrukkelijk ook deeltijd (3, eventueel 2 dagen in de week)
Uiteraard krijg je dan (in eerste instantie) helpdeskwerk, maar (zeggen ze) het is goed mogelijk om door te groeien richting een systeembeheerdersfunctie. In de praktijk valt dat een beetje tegen - in die zin: verwacht niet dat je na 3 maanden beheerder bent.

Kijk maar wat je ermee doet ... het werk lijkt me in elk geval een stuk leuker dan iets met komkommers (wat dan ook!) of werken in de blokker, kruidvat of een klerewinkelmode-zaak

Ach, laat maar...

Verwijderd

*knip* geen discussies van het forum aftrekken. Zeker niet in een topic als 'werk gezocht'. Zie het WI en GoT beleid mbt dit punt en mbt werving.

[ Voor 77% gewijzigd door Rukapul op 06-10-2008 13:27 ]

• Jazzper
  • Laatst online: 10-11 10:49

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb de naam monsterboard voorbij zien komen, maar zet je CV vooral op Nationale Vacature Bank (die is goedkoper om te doorzoeken voor werkgevers dus veel meer mensen die jou zien in praktijk). Zorg voor een pakkende titel. Dus niet "werkzoekende" maar "ervaren werkneemster zoekt baan in de de retail". En focus! Kies enkele gebieden en richt je daar op.

Verder al gedacht aan Randstad Callflex? Doen 90% inbound (dus contactcenters van oa ABN, KPN, Politie, etc etc).

qua CV doe ik ipv:

1. personalia
2. werkervaring
3. studies
4. overig

het volgende:

1. personalia
2a. wie ben ik in 3 zinnen
2b. wat kan ik in 3 zinnen
2c. wat zoek ik in 3 zinnen
3. werk
4. studies
5. overig

waarbij 3,4 en 5 onderbouwen wat ik samenvat in 2. Dat leest heel lekker weg.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Honolulu schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:57:
@ T.S.
Met betrekking tot je huidige werkgever & je gezondheid: ziek melden en niet meer naartoe gaan! Als 2kg(?) tillen al niet meer gaat, moet je je probleem niet groter maken.
Je baas is wettelijk verplicht om dagelijksregelmatig contact te leggen met zieke werknemers. Dat is geregeld in de wet Poortwachter. Hoe dat precies zit weet ik overigens niet.

Wat betreft je werk: vraag jezelf eens af wat je wilt en wat je kunt.
Je hebt tweakers.net weten te vinden, volgens mij betekent dat dat je op z'n minst iets van computers afweet, toch?

Overweeg dan eens of je een carriere-switch richting ICT kunt maken.

Klinkt gek he? Maar met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen (en dat lijk je wel te hebben) kun je er zeker een succes van maken.
Voorbeeldje: mijn vriendin heeft psychologie gestudeerd (2004 afgestudeerd) en ondanks 3 jaar (!) zoeken in die richting nooit wat kunnen vinden. Uiteindelijk heeft ze de stoute schoenen aangetrokken en is ze 'overgestapt' de ICT in.
Niet dat ze nou zoveel van computers wist (in tegendeel) maar ze was er ook niet 'bang' voor.

Geen idee of ik ook 'reclame' mag maken voor werkgevers, maar ik ga gewoon namen noemen ;-)
Zij werkt nu inmiddels twee jaar bij OGD (www.ogd.nl) Dat bedrijf heeft vestigingen in Delft en Eindhoven (en nog een paar steden, maar da's alleen maar verder weg ;-)) en hebben veel functies voor startende ICT-ers, nadrukkelijk ook deeltijd (3, eventueel 2 dagen in de week)
Uiteraard krijg je dan (in eerste instantie) helpdeskwerk, maar (zeggen ze) het is goed mogelijk om door te groeien richting een systeembeheerdersfunctie. In de praktijk valt dat een beetje tegen - in die zin: verwacht niet dat je na 3 maanden beheerder bent.

Kijk maar wat je ermee doet ... het werk lijkt me in elk geval een stuk leuker dan iets met komkommers (wat dan ook!) of werken in de blokker, kruidvat of een klerewinkelmode-zaak
umm sorry maare, ik wil de ts niet ontmoedigen , maar in de ict kan je voor 90% vergeten , mits je in een callcenter wil werken , ben overgins ook nog steeds op zoek naar een baan, in de ict , zelfs met papieren is het nog moeilijk om daar in terecht te komen

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Hoezo lastig om in de ict te komen? Na 4 jaar in de metaal als lasser aan het werk geweest overgestapt naar de ict , werk nu 4 jaar bij mijn huidige werkgever. Volgende week begin ik bij een nieuwe , momenteel geen papieren behalve het vbo metaal diploma. Je begint mischien dan wel onder aan de ladder kwa werk enz , maar kan rap vooruit gaan.

Verwijderd

welke regio als ik vragen mag? want hier in limburg, is het echt diep triest

ben ondertussen al 3 maanden op zoek :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 15:43 ]

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
marc181982 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:38:
Hoezo lastig om in de ict te komen? Na 4 jaar in de metaal als lasser aan het werk geweest overgestapt naar de ict , werk nu 4 jaar bij mijn huidige werkgever. Volgende week begin ik bij een nieuwe , momenteel geen papieren behalve het vbo metaal diploma. Je begint mischien dan wel onder aan de ladder kwa werk enz , maar kan rap vooruit gaan.
Als je overtuigend kan vertellen waarom je de ict in wil maar dat nooit eerder gedaan hebt dan is het wel mogelijk, maar als TS verder geen ict hobbyist is, en verder ook geen papieren of ervaring in die richting heeft is het zelfs nog moeilijk om op een servicedesk aan de slag te komen verwacht ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:42:

In Limburg en andere provincies zoals Drenhte, Groningen, Friesland zit je nu eenmaal in een dode hoek wat betreft economie. Ik zou zelf in Eindhoven opzoek gaan (mits je in Noord/Midden Limburg woont), in Nijmegen/Arnhem opzoek gaan (mits je in Noord Limburg woont) of in Maastricht/Parkstad op zoek gaan (mits je in Midden/Zuid Limburg woont. Plus dat je de eisen moet bijstellen (minder salaris, lagere instapfunctie enzovoorts).

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

stin schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:47:
[...]

Laat ik even dit al voorbeeld nemen. Natuurlijk kun je hier iets van maken als je verder nog niet veel ervaring hebt. In bijna elke funktie (en dan weet ik je toekomstige funktie niet) krijg je met mensen te maken. Je hebt altijd (interne) of externe klanten waar je mee van doen hebt. In een cafetaria leer je met vele diverse mensen omgaan en soepen inspelen op wensen van klanten. Daar kun je altijd wel een verhaaltje bij maken dat voor een funktie relevant is.

Zo kun je bij elke baan wel iets kwijt wat je er van geleerd hebt. Al is het maar doorzettingsvermogen. Het gaat erom hoe je het verkoopt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ranewen
@ ts: ga alsjeblieft niet meer werken daar! Je contract loopt af en je zult met je werkgever niks meer te maken hebben daarna, maar als je doorwerkt en je lichaam naar de verdommenis helpt draag je daar nog jaren de gevolgen van :|
Help jezelf niet over de kop - je lichaam laat je overduidelijk merken dat het niet meer kan, luister daarnaar. Nu kan het nog genezen zodat je straks weer aan de bak kunt. Als je te lang doorgaat gaat het niet meer over en heb je misschien altijd pijn, niet alleen tijdens het werk maar ook tijdens het dagelijks leven. Sterker nog, dat heb je nu al aan je bericht te lezen.

Trek je niets van een werkgever aan die zoveel onredelijke eisen stelt. Geen enkele baas heeft graag werknemers ziek en natuurlijk vragen ze of je komt werken, maar als je lichaam niet kan, kan je niet. Daar moet je je ook niet schuldig om voelen, Ga anders met je huisarts praten en laat hem het voor je regelen, of vraag het aan je man - zo hoef jij de beslissing niet te nemen en is het wellicht makkelijker voor je de rust te nemen die je echt nodig hebt!

• n4m3l355
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:55:
[...]

In Limburg en andere provincies zoals Drenhte, Groningen, Friesland zit je nu eenmaal in een dode hoek wat betreft economie. Ik zou zelf in Eindhoven opzoek gaan (mits je in Noord/Midden Limburg woont), in Nijmegen/Arnhem opzoek gaan (mits je in Noord Limburg woont) of in Maastricht/Parkstad op zoek gaan (mits je in Midden/Zuid Limburg woont. Plus dat je de eisen moet bijstellen (minder salaris, lagere instapfunctie enzovoorts).
Imo een beetje dooddoener, als Limbo zijnde zijn hier genoeg kansen voor mij en verdien ik misschien iets minder in de randstad, daar zijn dan ook de woningprijzen na. Nu zit ik in een vrij specialistisch vakgebied, maar er zijn net zo goed genoeg banen voor mensen zonder enige vorm van papieren, zij het in een callcenter of in een aardappel fabriek. Ik geloof er dan ook niet zozeer erin dat in de randstad waar veel meer concurrentie is daadwerkelijk meer kansen zijn. Sterker nog in buiten gebieden heb je vaak zat ook nog hoofd kantoren van multinationals zoals Vodafone, DSM en Sabic. En als Limbo kan ik ook eenvoudig even over de grens kijken naar Luxemburg/Brussel/Keulen wat allemaal op een uurtje rijden is. En midden Limburg, Dusseldorf of Venlo? Of 30 minuten rijden naar Eindhoven?

• Steephh
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 15:42:

Misschien het overwegen waard om een HBO studie erachter aan te doen? De kranten staan vol met vacatures in de ICT.. Echter voornamelijk voor mensen met een HBO studie en hoger.. (Regio Eindhoven, maar dat lijkt me ook wel gelden voor de regio limburg)

[ Voor 23% gewijzigd door Steephh op 06-10-2008 23:56 ]

_@/'

Verwijderd

hbo kan ik gaan doen ja , maar heb liever leer/werk traject , in een bedrijf leer je zowiezo meer , merja, als bedrijven je geen kans geven tja, het liefs hebben ze iemand met een berg ervaring .

• Steephh
True, maar ik denk dat je dat niet zo snel tegenkomt.. De meeste bedrijven hebben liever iemand die al op HBO niveau werkt, sowieso is het erg lastig om in een bedrijf omhoog te werken naar HBO niveau lijkt me.. Daar gaan echt jaren en tig cursussen overheen... Je bent nog jong, dus waarom niet zou ik zeggen.. :)

Spreekt het leren je niet zo aan?

_@/'

Verwijderd

ow, maar werk en denk niveau heb ik wel, alleen 5 dagen fulltime in de schoolbankjes zitten , niet echt mijn ding zeg maar, heb liever in een bedrijf de mogelijkheid om verder te groeien met cursussen ectr.

• Steephh
Werk en denk niveau van een HBO'er heb je wel? Zonder werkervaring op stages na? Zou ik nog eens hard over nadenken.. Spreekt 'fulltime' (Informatica @HBO, ik kan bijna geen studie verzinnen die lichter is :P) in de schoolbankjes zitten je zo tegen dan vanwege ervaringen op het MBO of meer omdat het leren je gewoon niet zo aan staat? Je zou in principe ook nog een deeltijd studie kunnen overwegen.. Werken + een avondopleiding. Maar weet dan waar je aan begint.. :)

_@/'

Verwijderd

ik zeg ook alleen maar wat mijn coach op het roc zij :P

merja, je moet iets, als iemand tegen mij zij , je mag hier beginnen maar dan moet je wel een avond studie volgen , tja, het zij zo , je moet ergens beginnen , en dat zal je toch zelf moeten doen ;)
Pagina: 1 2 Laatste