Toon posts:

IPPEC GPS-206 Autoradio

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IPPEC GPS-206 Autoradio

Na een inkoopaktie ben ik in het bezit gekomen van deze autoradio. Gezien de, na mijn idee, beperkte informatie heb ik dit topic geopend. Problemen en oplossingen zou ik hier graag overzichtelijk willen bijhouden.

De radio:

Afbeeldingslocatie: http://www.ippec.com/administrator/upload/images/2008911244934158.jpg

Specs:
  • Detachable front panel
  • 7" fully motorized touch wide Screen 16:9 high resulotion TFT LCD Monitor with DVD player.
  • GPS navigation built-in
  • Support IPOD mp3/mp4 player control
  • Bluetooth function for mobile hands-free.
  • DVB-T option
  • USB port, AUX-IN audio input in front panel
  • SD card-reader support MP4, DIVX JPEG, MP3 and WMA playback
  • touch screen with Graphical User Interface
  • 1 DIN ISO mounting size.
  • Motorized adjustable LCD Viewing Angle for Up/Down
  • DVD/VCD/MP3/CD/CD-R/CD-RW/MP3 /WMA/JPEG/MP4/ DIVX playback
  • High quality mechanism with excellent mechanical anti-vibration and electronic shock protection.
  • TV-tuner with PAL/NTSC/SECAM/AUTO video system.
  • AM/FM tuner with 30 presets
  • RDS system
  • 4 X 50W maximum power output
  • AV INPUT/OUTPUT
  • Auto rear viewing function
  • Mute at telephone calling
  • Screen angle / Position Memory
  • Picture adjustment (brightness, contrast, color, settings)
  • Connect CCD camera
  • Car reverse control radar input
  • Optical Digital Audio output
  • With slim Full Function Infra-Red Remote Controller
  • GPS Dual zone function
Bekende problemen en oplossingen:

Autoradio onthoud de instellingen niet
Verwissel hierbij de rode en gele draden. Dit is makkelijk te doen door de zekeringhouder te openen en de draden los te halen. Verwissel hierbij ook de zekering (de zekering blijft dus aan de draad welke uit de auto komt).

Geen beeld tijdens afspelen film (Caution bericht)
Dit is een beveiliging van de radio. Door de roze draad (BRAKE) te verbinden met de aarde (GND) is dit probleem verholpen. De zwarte draad is een aarde-draad.

Waar dient het telefoon-knopje voor?
Voor het opnemen van de telefoon wanneer het LCS scherm dichtgeklapt is.

Ruis op radio
Zowel de fader (FAD) op +7 als de radio op Mono zetten hebben een positief effect. Het is echter niet helemaal verdwenen.

Openstaande problemen / vragen:

Lege accu
Na een tijdje geen gebruik van de auto te maken lijkt de accu uitgeput te raken. Gevolg radio?

Suistoon
In USB Modus is een suistoon te horen welke omhoog / omlaag gaat op het aantal toeren van de motor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik ook nog een aantal vragen:

- Tijdens het gasgeven hoor ik een lichte suistoon welke veranderd wanneer ik meer of minder gas geef. (net alsof je in een vliegtuig zit :) )

- De radio vind ik vaak behoorlijk storen terwijl de frequentie goed is. De 'oude' radio had hier geen last van. Ervaren jullie dit ook?

- Het telefoonknopje aan de rechterkant... welke functie heeft deze?

- Zijn er ook softwareupdates te verkrijgen voor de radio zelf (niet het windows gedeelte)

...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 14:41 ]

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:29:

- Tijdens het gasgeven hoor ik een lichte suistoon welke veranderd wanneer ik meer of minder gas geef. (net alsof je in een vliegtuig zit :) )

- De radio vind ik vaak behoorlijk storen terwijl de frequentie goed is. De 'oude' radio had hier geen last van. Ervaren jullie dit ook?

...
Puntje 1 : heb ik geen last van.

Puntje 2 : De gps 206 stoort inderdaad er geen perfecte ontvangst is, om het storen te verhelpen kan je de stereo functie uit zetten. als dat ook niet helpt dan is het signaal toch niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus-The-Virus schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:40:
[...]

Puntje 1 : heb ik geen last van.

Puntje 2 : De gps 206 stoort inderdaad er geen perfecte ontvangst is, om het storen te verhelpen kan je de stereo functie uit zetten. als dat ook niet helpt dan is het signaal toch niet goed.
Ga het proberen.

Heb nog 2 puntjes toegevoegd.

Verwijderd

- Zijn er ook softwareupdates te verkrijgen voor de radio zelf (niet het windows gedeelte)

...
1: had je dit niet met een andere radio?

2: probeer anders is met de volume knop in te drukken en dan bij fader deze op 7 draaien. hielp bij mij heel goed

3: ben ik ook nog niet achter

4: denk het niet echt. zal wel allemaal vrij 'gesloten' worden geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:08:
[...]

2: probeer anders is met de volume knop in te drukken en dan bij fader deze op 7 draaien. hielp bij mij heel goed

1. Nee, dit viel echt op. Misschien dat het alleen i.c.m. Igo / GPS Software optreed. Zal ik nog even checken.

2. Ga het proberen. Evenals de radio op Mono zetten. (het is dus wel een bekend probleem)

3. Misschien iemand anders

4. Hoop van niet. Volgens mij zijn ze namelijk gewoon vergeten een functie aan het telefoon-knopje toe te kennen en is dat met een software update te verhelpen :) Met een software update is alles ook nog wat gelikter te maken :P

• Cyrus-The-Virus

...
puntje 3, als de radio dicht zit, kan je met die knop je telefoon opnemen als hij geconnect is via bluetooth. (dat doetie bij mij ten minste) als het scherm open staat komt de telefoon te voorschijn en moet je op het scherm op opnemen drukken. (dan werkt dat knopje niet)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 16:08:
[...]

1. Nee, voorgaande autoradio (geen IPPEC)

2. Dit heeft inderdaad een positief effect. Echter ontvangt de radio soms een hele andere zender op hetzelfde kanaal. Duurt maar even en is daarna wel weer okee.

3. Telefoonknopje is wellicht inderdaad voor het opnemen van de telefoon. Nog niet getest, maar klinkt logisch. Maar daarbij vind ik het vreemd dat je niet met de radio een nummer kan kiezen (dus eerst je telefoon moet pakken). De telefoonmodus zou gewoon gekozen moeten kunnen worden.

4. Zou jammer zijn.

Is het jullie trouwens opgevallen (of het ligt aan mijn radio) dat de equalizer in radiomodus eigenlijk gewoon een animatie is welke constant hetzelfde doet? Beetje goedkoop(!)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 08:21 ]

• Cyrus-The-Virus
je kan idd niet door je telefoonboek bladeren met de radio..... of misschien kan het wel maar ik ben er nog niet achter hoe dat moet.

mn radio is momenteel stuk en wordt gerepareerd. dus ik kan niet verder pielen met dat ding

• Cyrus-The-Virus
trouwens nog even wat anders. Mn radio deed rare dingen bij het afspelen van muziek video's (is daardoor denk ik ook stuk gegaan)

De radio deed raar bij 2nummers, ik heb later gekeken op de PC en dit waren files met Variable Bitrate (VBR).

Ik ga hier dus niet vragen of jullie dit ook ff willen proberen, aangezien je radio dan stuk zou kunnen gaan. Maar als je dus een dvdtje fikt met muziek video's zorg er dan voor dat video geen VBR bevat.

Of het echt daar aan ligt weet ik niet zeker natuurlijk, maar het was wel heel toevallig dat de radio alleen bij die 2 nummers vast sloeg en nu dus stuk is gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus-The-Virus schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:24:
trouwens nog even wat anders. Mn radio deed rare dingen bij het afspelen van muziek video's (is daardoor denk ik ook stuk gegaan)

De radio deed raar bij 2nummers, ik heb later gekeken op de PC en dit waren files met Variable Bitrate (VBR).

Ik ga hier dus niet vragen of jullie dit ook ff willen proberen, aangezien je radio dan stuk zou kunnen gaan. Maar als je dus een dvdtje fikt met muziek video's zorg er dan voor dat video geen VBR bevat.

Of het echt daar aan ligt weet ik niet zeker natuurlijk, maar het was wel heel toevallig dat de radio alleen bij die 2 nummers vast sloeg en nu dus stuk is gegaan.
Heb zelf ook Variabele Bitrate MP3's afgespeeld. Geen last gehad.

Kan me ook nauwelijks voorstellen dat deze daardoor defect kan raken. Het is net een computer... kan deze iets niet draaien, dan geeft het apparaat het wel aan of doet het gewoon niet... maar niet defect raken.

• Cyrus-The-Virus
Ik heb het ook niet over mp3 maar over music video's. mpg, avi etc

kan ook wat anders zijn geweest, maar wel heeeeel toevalig dat hij vast liep bij die 2 nummers en niet bij de rest (die dus gewoon CBR waren)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:32:
[...]

Heb zelf ook Variabele Bitrate MP3's afgespeeld. Geen last gehad.

Kan me ook nauwelijks voorstellen dat deze daardoor defect kan raken. Het is net een computer... kan deze iets niet draaien, dan geeft het apparaat het wel aan of doet het gewoon niet... maar niet defect raken.
Ben het wel eens met bekkemab. Lijkt me idd sterk dat er iets kapot gaat door het afspelen van mp3 met VBR.

Ik heb nu wat anders:

Ik heb nu twee keer met lege accu gestaan en allebei de keren is het gekomen doordat de radio dus goed aangesloten stond. Heb nu alles weer omgewisseld zodat de radio dus geen stroom trekt als de auto uit staat. Ga even kijken of dit helpt en zsm even langs de garage want ws is mijn accu van +-5 jaar oud gewoon dood :P

• Cyrus-The-Virus
lezen is ook een vak.... :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 06:55:
[...]

Ben het wel eens met bekkemab. Lijkt me idd sterk dat er iets kapot gaat door het afspelen van mp3 met VBR.

Ik heb nu wat anders:

Ik heb nu twee keer met lege accu gestaan en allebei de keren is het gekomen doordat de radio dus goed aangesloten stond. Heb nu alles weer omgewisseld zodat de radio dus geen stroom trekt als de auto uit staat. Ga even kijken of dit helpt en zsm even langs de garage want ws is mijn accu van +-5 jaar oud gewoon dood :P
mocht het je accu niet zijn dan zou je altijd nog een sperdiode tussen de constante stroom kunnen zetten dan krijg je gewoon 1 richtingsverkeer wel naar de radio maar niets meer terug

Verwijderd

Topicstarter
  1. Het valt mij op dat tijdens het rijden (USB Modus) er een suis/fluittoon is te horen. Deze toon gaat omhoog en omlaag op het aantal toeren van de motor (raar he). De toon is niet hard, maar valt wel op. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
  2. Zoals eerder vermeld is de equalizer (Radio Mudus) volgens mij gewoon een animatie... deze doet constant hetzelfde en beweegt niet op de muziek. Kan iemand anders dit bevestigen?
  3. @Cyrus-The-Virus: Waar heb je de muziekvideo's vandaan? Wil het wel even proberen, ben niet bang dat de radio daardoor defect raakt. Mocht dit wel zo zijn, dan is het een ernstige bug en kunnen alle radio's terug. (maar daar ga ik niet vanuit)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 10:30 ]

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:23:
  1. Het valt mij op dat tijdens het rijden (USB Modus) er een suis/fluittoon is te horen. Deze toon gaat omhoog en omlaag op het aantal toeren van de motor (raar he). De toon is niet hard, maar valt wel op. Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Dit is een aardeprobleem of je hebt de voedingskabel van de versterker en de kabel van het geluid naast elkaar liggen en treedt er inteferentie op.

Wie het laatst lacht is traag van begrip

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:23:
• @Cyrus-The-Virus: Waar heb je de muziekvideo's vandaan? Wil het wel even proberen, ben niet bang dat de radio daardoor defect raakt. Mocht dit wel zo zijn, dan is het een ernstige bug en kunnen alle radio's terug. (maar daar ga ik niet vanuit)
Overal en nergens heb ik ze vandaan, ik kan je er wel 1tje opsturen die mijn radio genekt heeft.

Ik sta dan niet in voor de gevolgen als hij ook inderdaad stuk gaat.

Verwijderd

Topicstarter
doodindegoot schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:33:
[...]

Dit is een aardeprobleem of je hebt de voedingskabel van de versterker en de kabel van het geluid naast elkaar liggen en treedt er inteferentie op.
Heb geen extra versterker in de auto. Mag aannemen dat de zwarte kabel (GND) (waarop de roze draad aangesloten is) correct is. Maar ik zal de aansluitingen nog eens extra goed controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er achter gekomen dat de radio geen MKV videobestanden kan inladen.

Is het mogelijk om daarvoor andere software te starten?

Zo ja... welke :9~

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:24:
Ben er achter gekomen dat de radio geen MKV videobestanden kan inladen.

Is het mogelijk om daarvoor andere software te starten?

Zo ja... welke :9~
wat ik geprobeerd heb (en wat werkt) is het mkv bestand omzetten naar divx in dezelfde resolutie als de mkv clip/film.

het enige jammere is dat je geen verschil ziet in kwaliteit

de Ippec heb ik zelf niet trouwens, een kennis heeft meegedaan aan dezelfde inkoop actie

Wabbawabbawabbawabba

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-02 21:34
Ik ben op zoek naar een betaalbare autoradio waarmee je met touchscreen alles kan bedienen. Zodoende kwam ik bij dit topic uit, maar even een paar vragen:

Waarmee start hij op, is dat een soort windows waarbij je dus gewoon ook andere programma's kan installeren?

Zo ja, duurt het dan niet lang voor je radio opgestart is?

Heb je geen extra dingen nodig voor de gps, zoals een gps-muis?

Alvast bedankt

• Cyrus-The-Virus
Het radio gedeelte kan je niks op installeren. dat is een fixed systeem.

Het windows CE gedeelte zou je wel dingen op kunnen installeren, maar daar moet je vreemde toeren uit gaan halen om dat op te starten.

De GPS zit erbij geleverd (de muis)

Verwijderd

Modbreak:Dit is dus niet de bedoeling, daar hebben we V&A voor...

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 29-09-2008 20:55 ]

• Woudtwe
Dat is misschien wel interesant, maar hoe zit het met de garantie dan? Op een webshop is hij voor 399,-. Of is het bij jou ook via een bedrijf, zoja welke dan?

Verwijderd

Ook ik ben een trotse bezitter van de ippec 206.
Alleen 2 vraagjes.
- de microfoon van de radio die zit erg laag kan deze verlengd worden bijv? want nu is een gesprek moeilijk te volgen voor de andere partij.
- en ik zou er graag igo op zetten alleen dit krijg ik niet voor elkaar. wat voor slimmigheden moet ik hiervoor uithalen?

• Cyrus-The-Virus
om igo goed te kunnen draaien moet je idd wat truukjes uithalen.

[ Voor 58% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 10-11-2009 16:23 . Reden: bied geen ondersteuning meer voor gps206 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus-The-Virus schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:49:

Stuur me maar ff een mailtje, dan stuur ik je een docje met wat files zodat het goed werkt.

super puntje simpel apenstaartje gmail puntje com
Het is wellicht handig het hier met elkaar te delen ? (of worden daar dingen in besproken die niet door de beugel kunnen)

• Cyrus-The-Virus
er staan een aantal dingen in die volgens mij tegen te tweakers forum regels zijn ja.

ik zou het document aan kunnen passen natuurlijk zodat de legale versie van igo besproken wordt ;)

Verwijderd

Woudtwe schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:02:
Dat is misschien wel interesant, maar hoe zit het met de garantie dan? Op een webshop is hij voor 399,-. Of is het bij jou ook via een bedrijf, zoja welke dan?
nee is geen bedrijf, je hebt een jaar fabrieksgarantie,
die webshops bieden ze wel voor 400,- aan maar er zit minimaal 3 weken levertijd op en vooraf betalen...
die van mij zijn direct leverbaar.

Verwijderd

Hallo, ik heb de radio ook aan geschaft maar heb een paar vragen/problemen mijn vraag is of jullie dat ook hebben of niet?

- bluetooth: ik heb een samsung maar als ik hem verbinding maak en krijg dan verbinding en als ik dan een toets in druk van word deze weer verbroken

- RDS: werkt bij mij niet goed krijg heel soms tekst (radio 538) en dan duurt het verwisselen van de tekst ongeveer 1 min voordat het verspringt

- mijn navigatie die erbij is geleverd route 66: Deze heb ik nog niet goed werkend gekregen elke keer bij het opstarten loopt deze vast en moet ik de radio resten om hem opnieuw op te starten. en nou start hij helemaal niet meer op als ik op navigatie druk dan selecteerd hij wel de knop maar er gebeurd vervolgens niks. word her gek van 8)7

heeft iemand een linkt dat makkelijk zelf igo erop kan zetten en downloaden?

maar voor de rest werkt de radio wel goed en is alles duidelijk en overzichterlijk

Verwijderd

8)7

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:38:
Hallo, ik heb de radio ook aan geschaft maar heb een paar vragen/problemen mijn vraag is of jullie dat ook hebben of niet?

- bluetooth: ik heb een samsung maar als ik hem verbinding maak en krijg dan verbinding en als ik dan een toets in druk van word deze weer verbroken

- RDS: werkt bij mij niet goed krijg heel soms tekst (radio 538) en dan duurt het verwisselen van de tekst ongeveer 1 min voordat het verspringt

- mijn navigatie die erbij is geleverd route 66: Deze heb ik nog niet goed werkend gekregen elke keer bij het opstarten loopt deze vast en moet ik de radio resten om hem opnieuw op te starten. en nou start hij helemaal niet meer op als ik op navigatie druk dan selecteerd hij wel de knop maar er gebeurd vervolgens niks. word her gek van 8)7

heeft iemand een linkt dat makkelijk zelf igo erop kan zetten en downloaden?

maar voor de rest werkt de radio wel goed en is alles duidelijk en overzichterlijk
- bluetooth: wordt de verbinding verbroken op de radio of op de telefoon (er moet een het eerst zijn)

- RDS: -

- navigatie: De IGO versie moet een PNA versie zijn (gebruik usenet of torrents) . Zelf heb ik ervaren dat deze verschillende skins niet leuk vind en telkens herstart. Probeer eerst eens een PNA versie met alleen een kaart van Nederland (geen extra toeters en bellen), je kunt dan telkens meer er op zetten en kijken wat wel/niet werkt.

Verwijderd

Ik heb wel een vraagje, het is zeer irritant dat de muziek stopt als de gps iets moet zeggen. Als je bijvoorbeeld in de stad aan het rijden bent en de muziek word constant onderbroken. Is het mogelijk om enkel via de voorste boxen de gps te laten spreken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 14:27:
Ik heb wel een vraagje, het is zeer irritant dat de muziek stopt als de gps iets moet zeggen. Als je bijvoorbeeld in de stad aan het rijden bent en de muziek word constant onderbroken. Is het mogelijk om enkel via de voorste boxen de gps te laten spreken?
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk. Alle boxen worden tegelijk aangestuurd.

Je zult; of het geluid van de GPS of het geluid van de radio uit moeten zetten.

Verwijderd

Modbreak:Dit is dus expliciet niet de bedoeling; daar hebben we V&A voor.

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 29-09-2008 20:53 ]

• 0123456
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-07-2010
Wat is je mail adres?
Dan kan ik je verder mailen ;)

Verwijderd

snip

[ Voor 85% gewijzigd door teacher op 05-05-2009 01:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie ook wel eens last dat bepaalde videobestanden (muziekvideo´s ) gaan stotteren?

• Cyrus-The-Virus
Zo begon het bij mij ook bekkemab, is het toevallig altijd bij hetzelfde bestand?

Verwijderd

Heej Cyrus-The-Virus en alle andere (hopelijk trotse) Ippec GPS-206 (ex-)bezitters!

Wat een toeval dat juist een Cyrus-The-Virus de radio al heeft die ik wil gaan aanschaffen. Zal wel in de nickname zitten ;)

Maar goed, ik ben dus op internet aan het zoeken gegaan naar een vervanger van mijn Innovatek radiootje en kwam eigenlijk bij dit systeem uit. Heb vele andere radio's bekeken maar geen enkele is zo compleet qua functies als de Ippec GPS-206 (of vergis ik mij dan?).

Mocht er op dit forum overigens nog iemand zijn die er eentje te koop aan wil bieden, ik sta er voor open! Maar goed, even terug ontopic... Heb nog enkele kleine vraagjes over dit systeem die jullie wellicht kunnen beantwoorden:

* Kan ik mijn iPhone 3G op deze radio aansluiten en hem vervolgens besturen via de iPod controls? Ik heb wel een iPhone 3G AV-kabel om hem op de AV-input aan te sluiten maar dan mis ik de control functies neem ik aan...
* Zit er een losse mic. bij? Mijn ervaring met mijn Innovatek radio en mijn Parrot Rhythm & Blue is dat een microfoon een veel beter verstaanbare verbinding geeft dan zo'n ingebouwde mic op het radiofrontje.
* Wat zijn de mogelijkheden mbt telefoonboek e.d. in de radio (alleen nummerweergave of ook naam-koppeling zoals een Parrot autoradio bijvoorbeeld doorkrijgt (Bluetooth 2.0 ondersteunt naar mijn weten ook contact-informatie).
* Lees hierboven over slechte ervaringen met videoclips; heeft dat wellicht iets te maken met een te hoge bitrate waardoor de radio (slechts 400MHz uiteraard) oververhit is geraakt en is doorgebrand of iets dergelijks? Ik heb namelijk een aantal DVD's vol clips die ik in mijn nieuwe radio toch ook wel weer wil gaan gebruiken...
* Hoe is de bouwkwaliteit van het schermpje, blijft het scherm goed in en uitklappen na een paar maanden van gebruik of gaat het trillen (ietsje losser staan en resoneren met de auto). Mijn auto trilt namelijk boven de 140 km/h licht...
* Zijn er (mochten jullie dit toevallig weten) plannen bij Ippec om nieuwe versies uit te brengen waar ik wellicht beter even op kan wachten, en zo ja, komen deze ook weer op inkoopacties danwel samenkopen te staan (racertje?)?
* SDHC ondersteuning en zo ja, tot welke grootte?
* Wat zijn de mogelijkheden qua TV-ontvangst in NL precies? Kan deze radio nu wel of niet de DVB-T signalen ontvangen of is daar een aparte module voor nodig?
* Op de Ippec-site zie ik ondersteuning voor Dual Zone GPS staan. Hierboven lees ik echter dat dit niet mogelijk zou zijn. Is dit nu wel of niet aanwezig op de radio en zo ja, hoe werkt dit precies? Geven de voorste boxen alléén maar het geluid van de navigatie weer of zowel muziek als navigatie-geluid? Beetje jammer om de frontspeakers van muziek te ontzien lijkt me...

Graag even een reactie, alle response is welkom uiteraard.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 03:44 . Reden: 4 extra questions ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 03:26:
Heej Cyrus-The-Virus en alle andere (hopelijk trotse) Ippec GPS-206 (ex-)bezitters!

Wat een toeval dat juist een Cyrus-The-Virus de radio al heeft die ik wil gaan aanschaffen. Zal wel in de nickname zitten ;)

Maar goed, ik ben dus op internet aan het zoeken gegaan naar een vervanger van mijn Innovatek radiootje en kwam eigenlijk bij dit systeem uit. Heb vele andere radio's bekeken maar geen enkele is zo compleet qua functies als de Ippec GPS-206 (of vergis ik mij dan?).

Mocht er op dit forum overigens nog iemand zijn die er eentje te koop aan wil bieden, ik sta er voor open! Maar goed, even terug ontopic... Heb nog enkele kleine vraagjes over dit systeem die jullie wellicht kunnen beantwoorden:

* Kan ik mijn iPhone 3G op deze radio aansluiten en hem vervolgens besturen via de iPod controls? Ik heb wel een iPhone 3G AV-kabel om hem op de AV-input aan te sluiten maar dan mis ik de control functies neem ik aan...
* Zit er een losse mic. bij? Mijn ervaring met mijn Innovatek radio en mijn Parrot Rhythm & Blue is dat een microfoon een veel beter verstaanbare verbinding geeft dan zo'n ingebouwde mic op het radiofrontje.
* Wat zijn de mogelijkheden mbt telefoonboek e.d. in de radio (alleen nummerweergave of ook naam-koppeling zoals een Parrot autoradio bijvoorbeeld doorkrijgt (Bluetooth 2.0 ondersteunt naar mijn weten ook contact-informatie).
* Lees hierboven over slechte ervaringen met videoclips; heeft dat wellicht iets te maken met een te hoge bitrate waardoor de radio (slechts 400MHz uiteraard) oververhit is geraakt en is doorgebrand of iets dergelijks? Ik heb namelijk een aantal DVD's vol clips die ik in mijn nieuwe radio toch ook wel weer wil gaan gebruiken...
* Hoe is de bouwkwaliteit van het schermpje, blijft het scherm goed in en uitklappen na een paar maanden van gebruik of gaat het trillen (ietsje losser staan en resoneren met de auto). Mijn auto trilt namelijk boven de 140 km/h licht...
* Zijn er (mochten jullie dit toevallig weten) plannen bij Ippec om nieuwe versies uit te brengen waar ik wellicht beter even op kan wachten, en zo ja, komen deze ook weer op inkoopacties danwel samenkopen te staan (racertje?)?
* SDHC ondersteuning en zo ja, tot welke grootte?
* Wat zijn de mogelijkheden qua TV-ontvangst in NL precies? Kan deze radio nu wel of niet de DVB-T signalen ontvangen of is daar een aparte module voor nodig?
* Op de Ippec-site zie ik ondersteuning voor Dual Zone GPS staan. Hierboven lees ik echter dat dit niet mogelijk zou zijn. Is dit nu wel of niet aanwezig op de radio en zo ja, hoe werkt dit precies? Geven de voorste boxen alléén maar het geluid van de navigatie weer of zowel muziek als navigatie-geluid? Beetje jammer om de frontspeakers van muziek te ontzien lijkt me...

Welkom!

* Mijn 2g word in ieder geval niet herkend dus dan word de 3g ook niet herkend. Als je hem via de av functie aansluit zil je inderdaad alles moeten bedienen via je Iphone zelf.
+ zit geen losse mic bij en idd is de kwaliteit van de handsfree niet echt geweldig.
* geen idee
* Zoals al eerder besproken lijkt het mij dat de bitrate van een clip niet echt als oorzaak heeft dat de radio slecht functioneerd.....
* mijn auto trilt ook bij ongeveer 150 km/h en ik moet zeggen dat het mij wel alles meeviel hoe goed dat scherm hield.
* rest heb ik geen antwoord op.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe het geluid klinkt als je een laptop aansluit op de ippec en dan muziek draait.

Bij m`n eigen oude radio heb ik hem aangesloten aan de line in van de radio, maar krijg ik er geen volume uit, speelt veel te zacht af.

Kan je er ook bijvertellen hoe je de laptop dan eventueel aangesloten hebt.

alvast bedankt

Verwijderd

Modbreak:wat snapte je niet aan mijn vorige modbreak?

[ Voor 96% gewijzigd door teacher op 23-10-2008 15:22 ]

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 03:26:

lap text
ha nickname genoot ;)

* er zit een ipod kabel bij, ik denk niet dat die op de iphone past.
* nope, ik vind de handsfree prima werken met de mic in het frontje hoor. de ontvangende partij hoort mij perfect....
* heb ik nog niet aan de praat gekregen. nu moet ik wel zeggen dat ik nog niet echt met de telefoonfunctie gespeeld heb. alleen maar ff gebeld en dat werkte.
* Mijn radio is nog steeds bij de reparatieman. hij heeft onderdelen besteld. zodra hij gefixed is zal ik aan hem vragen wat er nou aan de hand was. Misschien was inderdaad mn dvd drive niet helemaal lekker. maar ik blijf het er tot nu toe toch op houden dat de videoclip de boosdoener is geweest. (to be continued)
* Prima schermpje hoor. stevig
* Geen idee.
* Ik heb nu 4GB erin zitten. zou tot 8GB moeten kunnen gaan
* tv werkt niet, kan niks ontvangen
* geen idee hoe je dit aan zou moeten zetten. de muziek onderbreekt bij mij gewoon als de navigatiemuts wat wilt zeggen.

@V8 cowboy... waarom je laptop aansluiten voor muziek??? gooi je mp3's op een usb stick, SD kaart of DVD en spelen maar....

[ Voor 33% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 07-10-2008 16:52 ]

Verwijderd

Hoi Cyrus-The-Virus,

Ik ben meestal 3 weken onderweg met mijn vrachtwagen, ik heb ongeveer 70G muziek op de laptop staan, die wil ik gewoon rechtstreeks af kunnen spelen, ik praat hier niet over een uurtje Amsterdam - Rotterdam maar zit wat langer te luisteren he.
Ik brand nu iedere kee een nieuwe cd,. maar dat moet ik dan iedere dag opnieuw doen.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

Er werd gevraagd naar een alternatief, een interessant alternatief voor deze radio is misschien de Autovision AV-9000TBT GPS. Die kost 399 euro zonder en 649 euro met gps. check ook www.autovision.nl en klik linksbovenaan op *new AV-9000TBT GPS

If it ain't broken, don't fix it

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:19:
Hoi Cyrus-The-Virus,

Ik ben meestal 3 weken onderweg met mijn vrachtwagen, ik heb ongeveer 70G muziek op de laptop staan, die wil ik gewoon rechtstreeks af kunnen spelen, ik praat hier niet over een uurtje Amsterdam - Rotterdam maar zit wat langer te luisteren he.
Ik brand nu iedere kee een nieuwe cd,. maar dat moet ik dan iedere dag opnieuw doen.
das inderdaad wat meer dan een dvdtje :P er zit een heleboel audio input op de radio. als ik de mijne weer terug heb hang ik de laptop er wel ff aan. Ik heb geen idee hoe het volume dan is, maar daar kom ik dan snel genoeg achter :) Ill keep u posted

@bix... een alternatief? door wie dan? CyrusTheVirusNL had al een alternatief gevonden en dat is de Ippec.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 07-10-2008 23:36 ]

Verwijderd

BiX schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:17:
Er werd gevraagd naar een alternatief, een interessant alternatief voor deze radio is misschien de Autovision AV-9000TBT GPS. Die kost 399 euro zonder en 649 euro met gps. check ook www.autovision.nl en klik linksbovenaan op *new AV-9000TBT GPS
Neigt behoorlijk naar reclame voor je eigen webwinkeltje of zo! En een alternatief dat kwalitatief precies hetzelfde is maar 250 euro duurder noem ik geen alternatief... Leuke poging maar helaas!

In ieder geval hartelijk dank voor alle antwoorden zover; ben er eigenlijk wel van overtuigd dat ik hem ga halen. Hoop alleen dat colt1911/Richard van Leeuwen nog iets van zich wil laten horen omdat ik graag zijn radio over wil nemen. Hij blij dat ie er vanaf is, ik blij dat ie snel in huis is.

Laatste 2 vraagjes nog;

* Is de interface die ik zie bij de nieuwe Ippec radio's ook te installeren op de Ippec GPS-206? Aangezien beide systemen Windows CE 5.0 draaien lijkt me dit een kwestie van een kopietje maken van de skin of iets dergelijks. Of denk ik hier te gemakkelijk over? Ik vind de onderstaande interface op de Ippec GPS-501 er namelijk iets gelikter eruit zien:

Afbeeldingslocatie: http://ippec.com/administrator/eWebEditor/UploadFile/2008822115655833.jpg

* Mocht ik Igo/Tomtom/Route66 installeren (De PNA versies las ik al in een aantal posts hierboven) werkt het dual-zone gebeuren dan ook nog? En zijn deze versies full screen in de hoogste resolutie mogelijk op het schermpje of gewoon 320x240?

Graag ervaringen/ideeën hierover.

• Cyrus-The-Virus
Die versie die je hier boven laat zien is een High resolution radio. zo ziet de 206 er niet uit (helaas)
het is volgens mij ook niet mogelijk om dit erop te zetten.

De radio draait inderdaad windows CE ,maar dit is alleen het navigatie gedeelte. de radio zelf draait op een eigen software, waar je tot nu toe niet zomaar even in kan komen.

ik heb igo draaien, dit is 320x240 (en dat is dus full screen (gestretched denk ik)) ik heb nog niet geprobeerd om de resolutie te verdubbelen in igo zelf. daar ga ik mee aan de slag als ik me radio terug heb.

het ziet er goed uit, maar kan wat mij betreft niet scherp genoeg ;)

• BLN

BLN

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 00:19:
[...]
Neigt behoorlijk naar reclame voor je eigen webwinkeltje of zo! En een alternatief dat kwalitatief precies hetzelfde is maar 250 euro duurder noem ik geen alternatief... Leuke poging maar helaas!
*is enigszins teleurgesteld over deze reactie

De ippec valt samen met het apparaat waar ik naar verwees (de website is van de importeur en dat ben ik niet) onder de "naamloze" uitklap alles kunners voor in je dashboard. Veel van deze apparaten worden onder verschillende namen verkocht. Ik wist niet dat de Ippec zo goedkoop was.

Mijn ervaring met de meeste van deze apparaten is dat de afwerking nogal te wensen overlaat, en dat het gebruiksgemak en duurzaamheid ook (veel) ruimte overlaat voor verbetering. Ook de kwaliteit van het scherm had ik niet zoveel vertrouwen in.

Dit dacht ik ook van de AV-9000 maar het viel me alleszins mee. Het is een stevig apparaat, en voor die 250 euro meer, heb je een goedwerkende en legale versie van Igo draaien. Die 649 is trouwens een adviesprijs, voor minder zal het ook wel kunnen. Tevens heeft de AV-9000 een externe navigatie computer, waardoor het apparaat dus niet instabiel wordt/stukgaat als er wordt genavigeerd/film gekeken/wat je ook doet tegelijkertijd. De handsfree microfoon is extern, en dus goed te plaatsen (wat in sommige auto's voor normale gesprekken echt belangrijk is).

Ik denk dus dat het helemaal geen gek alternatief is, en dat je moet oppassen dat goedkoop geen duurkoop wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door BLN op 08-10-2008 11:25 ]

Verwijderd

Beste Bix,

ben je nu echt serieus in je reply? Ik begrijp dat Ippec niet de A-status heeft onder de auto-hifi merken, maar om dan een heel pleidooi te gaan houden voor de nog veel onbekendere AV-9000 is toch niet serieus te nemen door mij? Het design is een standaard setje uit China wat jij aanprijst, wellicht zelfs uit dezelfde fabriek afkomstig als de Ippec radio (die de radio's ook doorverkopen aan andere merken). Gezien het missen van een aantal opties op de AV-9000 (geen televisie ontvangst en geen ingebouwde navigatie) en de hogere prijs kan dit toch geen alternatief zijn, of vergis ik mij dan?

En wat betreft het losse gps-kastje, dit was vroeger (bij de oudere types) standaard dat ze los meegeleverd werden. Mij persoonlijk lijkt het toch handiger als de navigatie-hardware in de radio zit ingebouwd, scheelt weer ruimte in mijn dashbord-kastje. Vriendelijk bedankt voor het meedenken, maar voor de prijs die jij daar noemt had er toch wel een Pioneer logootje op mogen staan...

• BLN

BLN

lol@ippec fanboy

Voor het pioneer logootje en bijbehorende support mag je er een eurootje of 600 bij optellen om aan gelijke functionaliteit te komen. En wat een toeval, ook pioneer werkt met externe processors voor aparte functies, erg primitief.

Het is me in dit topic niet duidelijk geworden hoe het zit met de support van de IPPEC apparaten. Maar de spullen van Autovision hebben gewoon support bij de importeur in Nederland inclusief reparatieafdeling. M.I geef je alleen support aan een apparaat als dat rendabel is, en dus niet binnen de garantie termijn stuk gaat.

Leuk dat er DVB-T ingebouwd zit, en dat de navigatie ingebouwd is in het apparaat. Jammer dat (volgens jou) de DVB-T niet werkt, en dat de navigatie te wensen overlaat(gezien de reacties in het forum).

Alle waar naar z'n geld, dit zal voor het geld een heel uitgebreid apparaat zijn, ik gaf het alternatief omdat ik denk dat je meer waar voor je geld kan krijgen.

Verwijderd

Ik heb er iig geen spijt van maar nogmaals je moet het niet gaan vergelijken met een "A-merk" alles werkt hier naar behoren alleen ik heb 2 puntjes mss dat iemand het ook heeft en perhaps de oplossing weet

1 als ik ergens naartoe navigeer met de org. software nl Route66 en ik besluit dat ik de nav. niet meer nodig heb dat ie blijft door ratelen totdat ik de radio aan-uit heb gezet , ik zie nergens een optie bv. route annuleren oid .

2 Radio ontvangst blijft slecht bij mij ondanks dat ik van alles al geprobeerd heb zoals beschreven in eerdere reacties

mocht iemand de oplossing weten laat het weten aub

greetz

• Cyrus-The-Virus
Bij die route 66 (voor zover ik had gekeken) kan je idd geen route wissen (tenzij het ergens goed verstopt zit) en ook niet afsluiten.

puntje 2 zou ik niet weten wat je daaraan kan doen, bij mij werkt het ontvangst juist beter dan met mn oude radio :P

Verwijderd

Hallo. Sinds kort in het bezit van de gps-206. Speelde prima voor een half uur, daarna deed de radio niets meer (wel beeld, geen geluid) voor de rest doet alle het. GPS CD ETC. Iemand een idee

• Woudtwe
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 05:45:
[...]

mocht het je accu niet zijn dan zou je altijd nog een sperdiode tussen de constante stroom kunnen zetten dan krijg je gewoon 1 richtingsverkeer wel naar de radio maar niets meer terug
Ik heb dus hetzelfde probleem. Als mijn auto 4 dagen stilgestaan heeft met deze radio start hij niet meer. Met de vorige radio was dat niet zo.

Hoe zit dat dan met met die diode? Hoe kan je hem daarmee nou tegenhouden dat hij stroom gebruikt? Als hij helemaal niks meer kan gebruiken daardoor kan hij toch ook zijn geheugen niet bewaren?

Wouter

Verwijderd

Woudtwe schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:39:
[...]

Ik heb dus hetzelfde probleem. Als mijn auto 4 dagen stilgestaan heeft met deze radio start hij niet meer. Met de vorige radio was dat niet zo.

Hoe zit dat dan met met die diode? Hoe kan je hem daarmee nou tegenhouden dat hij stroom gebruikt? Als hij helemaal niks meer kan gebruiken daardoor kan hij toch ook zijn geheugen niet bewaren?

Wouter
Zit het misschien niet in het feit dat bluetooth aan blijft staan?
Of is dit een domme opmerking?
Ik heb gemerkt dat ook als de radio uitgeschakeld wordt mijn mobiel verbonden blijft en pas nadat ik buiten bereik ben (10 mtr) de verbinding verbroken word.

marcel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 12:50 ]

Verwijderd

Ik heb een vraag over de navigatie of instellingen.
Bij mij werkt alles goed, maar ik moet steeds opnieuw als de radio uit is geweest alles invoeren zoals taal, hij staat dan weer terug op engelse instelling,km of miles e.d.
Kan dit in het geheugen opgeslagen worden? of hoe werkt dat bij jullie?

b.v.d. Ludo

• Woudtwe
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:13:
Ik heb een vraag over de navigatie of instellingen.
Bij mij werkt alles goed, maar ik moet steeds opnieuw als de radio uit is geweest alles invoeren zoals taal, hij staat dan weer terug op engelse instelling,km of miles e.d.
Kan dit in het geheugen opgeslagen worden? of hoe werkt dat bij jullie?

b.v.d. Ludo
Ik heb er zelf IGO 8 op gezet, maar dat werkt gewoon goed. Raakt je radio ook zijn zenders kwijt? Dan moet je even 2 draden omdraaien(zie beginpost).

• Woudtwe
Ik heb ondertussen wat gemeten, en de radio neemt inderdaad meer lekstroom als eigenlijk mag. Een normale lekstroom mag volgens de autoforums 30-40 mA zijn. En met een nieuwe auto met veel computers aan boord 80mA. Als ik de auto uit heb en de deuren dicht, is de lekstroom 180mA, das dus veel te veel. En als ik de radio loskoppel is dit nog maar 10mA. Dus het is wel duidelijk dat hij te veel neemt. Iemand een oplossing hiervoor? Of moet je gewoon regelmatig rijden om er leven in te houden?

Ik heb dit trouwens gemeten met bluetooth en navigatie uit.

Wouterr

[ Voor 5% gewijzigd door Woudtwe op 25-10-2008 11:08 ]

Verwijderd

quote:
Ik heb er zelf IGO 8 op gezet, maar dat werkt gewoon goed. Raakt je radio ook zijn zenders kwijt? Dan moet je even 2 draden omdraaien(zie beginpost).

ik heb de draden omgedraaid, ze zitten bij mij alle 2 op de constante plus, radio gaat alleen uit als ik hem zelf uitschakel met de powerbutton.
alle zenders in het geheugen blijven er dan ook in geen problemen mee, alleen dat route66 gaat iedere keer terug naar beginconfiguratie,en moet ik iedere keer de instellingen weer terugzetten, is dit bij andere ook, en wordt dit met b.v. Igo of TomTom wel opgelost, anders heeft het niet zoveel zin om er een ander navigatie-programma voor te kopen denk ik

• Woudtwe
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:30:
quote:

ik heb de draden omgedraaid, ze zitten bij mij alle 2 op de constante plus, radio gaat alleen uit als ik hem zelf uitschakel met de powerbutton.
alle zenders in het geheugen blijven er dan ook in geen problemen mee, alleen dat route66 gaat iedere keer terug naar beginconfiguratie,en moet ik iedere keer de instellingen weer terugzetten, is dit bij andere ook, en wordt dit met b.v. Igo of TomTom wel opgelost, anders heeft het niet zoveel zin om er een ander navigatie-programma voor te kopen denk ik
Nou bij Igo bij mij dus niet, Route66 heb ik niet echt gebruikt. Die vond ik er niet echt mooi uit zien/makkelijk werken. En als je via de goede weg IGO erop zet is ie gratis ;)

• Cyrus-The-Virus
Cyrus-The-Virus schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:49:

Stuur me maar ff een mailtje, dan stuur ik je een docje met wat files zodat het goed werkt.

• Woudtwe
Ik heb de resetknop gebruikt, maar nu werkt het gps gedeelte niet goed meer. Als ik daar nu heen ga krijg ik direct het touchscreen caliberatie. Als ik alle 5 de punten gehad heb begint hij weer bij 1. Ik kom hier dus niet doorheen. Iemand enig idee hoe ik die caliberatie afsluit?

Wouter

Verwijderd

Topicstarter
Woudtwe schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:36:
Ik heb de resetknop gebruikt, maar nu werkt het gps gedeelte niet goed meer. Als ik daar nu heen ga krijg ik direct het touchscreen caliberatie. Als ik alle 5 de punten gehad heb begint hij weer bij 1. Ik kom hier dus niet doorheen. Iemand enig idee hoe ik die caliberatie afsluit?

Wouter
Resetknop? Waar zit deze?

Verwijderd

Woudtwe schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:39:
[...]

Wouter
Ja dat klopt met die diode hou de de lekstroom tegen (sperdiode zegt het al ) dus er komt gewoon stroom binnen maar niks meer terug. ding kost iets van 2 euri ofzo even kabel doorknippen solderen aftapen en klaar

• Woudtwe
Als je het frontje eraf haalt zit vlakbij de SD poort.

• Woudtwe
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:35:
[...]

Ja dat klopt met die diode hou de de lekstroom tegen (sperdiode zegt het al ) dus er komt gewoon stroom binnen maar niks meer terug. ding kost iets van 2 euri ofzo even kabel doorknippen solderen aftapen en klaar
_______
|Radio |
|_______|
...|......|
...|...._|_
...|...../\
...|......|
...|......|
+ |......| -
|--^------^--|
|Accu___|

Zo bedoel je hem dan? Dan is er toch geen stroomkring meer? Of zie ik het nou verkeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Woudtwe op 01-11-2008 20:46 ]

• Woudtwe
Kan iemand mij misschien vertellen hoe het bij hem werkt met die touchscreen calibiratie? Verdwijnt hij dan gewoon weer als je alle 5 de punten 1 keer heb aangeraakt?
Alvast bedankt!

Wouter

• Cyrus-The-Virus
Woudtwe schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:35:
Kan iemand mij misschien vertellen hoe het bij hem werkt met die touchscreen calibiratie? Verdwijnt hij dan gewoon weer als je alle 5 de punten 1 keer heb aangeraakt?
Alvast bedankt!

Wouter
yup, na de 5 punten te hebben aangeraakt krijg ik het menu weer te zien.

• Cyrus-The-Virus
Eindelijk na 3 maanden mijn radio terug.

Er zat dus een bug in de software waardoor de hele radio vast is gelopen. Ik heb er dus nu een nieuwe versie opstaan en hij werkt weer perfect.

De bug in de software in combinatie met VBR Video zorgde ervoor dat hij kapot is gegaan. Ik heb nu namelijk diezelfde video files gedraaid en nu speeld hij ze wel prima af...

Verwijderd

Dit is niet een echte fabriek, het bedrijf is een leugenaar. Ik ben ook kopen met een paar honderd dollar, geen overbrenging naar ons bedrijf.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 08:48:
Dit is niet een echte fabriek, het bedrijf is een leugenaar. Ik ben ook kopen met een paar honderd dollar, geen overbrenging naar ons bedrijf.
Je bent net nieuw op Got en het enige wat je doet is je gal spuien. Misschien dat je je meningen eens kunt onderbouwen?

Verwijderd

Vertraging gedurende vele maanden heb ik niet ontvangen Ik kocht de machine

• Cyrus-The-Virus
waar heb je het in vredesnaam over???????? ben ik nou de enige die er geen bal van snapt?

Verwijderd

Goedemiddag allemaal

Iedereen de beste wensen gewenst van mijn kant
Ik ben geintresseerd in de ippec gps206 en heb jullie berichten een beetje door genomen
maar ben nog niet helemaal overtuigd.
Ik lees veel over problemen met vastlopen/ruizen/instellingen vernieuwen/accu etc. en lees weinig over de positieve kanten .
Nou is mij vraag zijn jullie er evengoed tevreden over ?

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:05
Ik heb er 1 voor de kerst gekocht voor mijn vriendin en ingebouwd op zich werken alle funties goed vooral de navigatie met Igo 8.
Alleen wat ik vreemd vind is als ik het frontje eraf haal de radio toch aanspringt als ik de auto start en het scherm gewoon kan openen. En dit niet het geval is als ik hem met de powerknop uitzet op het frontje, beetje vreemde combinatie

Verwijderd

Hallo daar
Is er iemand die mij kan helpen heb een Ippec 206 nou wil ik daar Igo 8 op zetten heb bij instelingen het opstart cq exe file opgeslagen dat gaat allemaal nog goed maar dan geeft hij aan dat mijn grafics anders moeten en de speed moet verhogen daar stopt het dan weet ik het niet meer krijg het beeld om te veranderen maar krijg geen tijd om de goede te zoeken Help Help zou imand mij hiermee kunnen helpen

Alvast bedankt

Bruce66

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:44:
Hallo daar
Is er iemand die mij kan helpen heb een Ippec 206 nou wil ik daar Igo 8 op zetten heb bij instelingen het opstart cq exe file opgeslagen dat gaat allemaal nog goed maar dan geeft hij aan dat mijn grafics anders moeten en de speed moet verhogen daar stopt het dan weet ik het niet meer krijg het beeld om te veranderen maar krijg geen tijd om de goede te zoeken Help Help zou imand mij hiermee kunnen helpen

Alvast bedankt

Bruce66

@paardje, ja hoor ik ben er helemaal tevreden over. kijk, het is natuurlijk niet te vergelijken met een pioneer of iets in die hoge prijsklasse. Maar de IPPEC doet wat hij moet doen voor relatief weinig geld. Sommige hebben inderdaad ruis of de radio trekt de accu leeg etc etc. maar niet iedereen heeft hetzelfde probleem. dus ligt het dan aan de radio?

Het ligt er dus helemaal aan, wat wil je uitgeven en wat verwacht je voor dat bedrag.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 03-01-2009 22:01 ]

Verwijderd

Heb een mailtje gestuurt hoop dat je kan helpen

Bruce66
Cyrus-The-Virus schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 21:55:
[...]

@paardje, ja hoor ik ben er helemaal tevreden over. kijk, het is natuurlijk niet te vergelijken met een pioneer of iets in die hoge prijsklasse. Maar de IPPEC doet wat hij moet doen voor relatief weinig geld. Sommige hebben inderdaad ruis of de radio trekt de accu leeg etc etc. maar niet iedereen heeft hetzelfde probleem. dus ligt het dan aan de radio?

Het ligt er dus helemaal aan, wat wil je uitgeven en wat verwacht je voor dat bedrag.

Verwijderd

Oke bedankt d:)b

Verwijderd

Je had nog niets gestuurt naar me he hoe ik igo 8 erop kan zetten zag ik
is het mogelijk dat je het vandaag nog kunt doen heb namelijk morgenochtend me nav nodig

alvast bedankt
Bruce66

• Cyrus-The-Virus
Ik heb nog geen mail gehad hoor, misschien staat hij in de spam, zal vanavond even kijken.

Verwijderd

Heb hem naar super puntje simpel apenstaartje gmail puntje com gestuurt
dus moet goed zijn

Verwijderd

Allereerst wil ik je bedanken voor je mail maar ben nog even verder gaan vragen blijkt dat je igo 8 gewoon erop kunt zetten je moet alleen het exe bestand naar een andere map kopieeren
maar nu heb ik weer een ander probleem als ik verbinding maak met mijn telefoon gaat goed maar wanneer ik wil gaan bellen dan zegt hij reject begrijp niet wat er kan wezen want hij werkte perfekt weet jij het misschien

Bruce 66
Cyrus-The-Virus schreef op maandag 05 januari 2009 @ 10:05:
Ik heb nog geen mail gehad hoor, misschien staat hij in de spam, zal vanavond even kijken.

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:32:
Allereerst wil ik je bedanken voor je mail maar ben nog even verder gaan vragen blijkt dat je igo 8 gewoon erop kunt zetten je moet alleen het exe bestand naar een andere map kopieeren
maar nu heb ik weer een ander probleem als ik verbinding maak met mijn telefoon gaat goed maar wanneer ik wil gaan bellen dan zegt hij reject begrijp niet wat er kan wezen want hij werkte perfekt weet jij het misschien

Bruce 66
[...]
hhhmmm zon zelfde vraag had ik ook in mn mail gehad? was dat niet van jou? ik heb zelf het probleem niet, kan gewoon bellen en gebeld worden. heb nog nooit reject gezien...

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken een Ippec-206 in bezit en heb deze door een erkende garage laten inbouwen.
Nadat ik wegrij bij de garage en blij alle toeters en bellen aan het uitproberen ben loopt vervolgens
het hele zaakje vast! :(

In het display bleef het logo van de IGO staan en met het contactslot uit bleef hij gewoon aan.

Reageerde nergens meer op dus ik terug naar de garage! Daar hebben ze de stroom eraf gehaald en
weer erop. En ja hoor, daar was ie weer ! _/-\o_

Ik verder rijden naar de zaak, en daar aangekomen heb ik 'm met de aan/uit toets op de
afstandsbediening uitgezet.

Later op de dag stap ik weer in m'n auto en wil 'm weer aanzetten,
en je raad het al zo dood als een pier ...... :'(

Hij is nu weer naar de garage en daar hebben ze na de stroom erop/eraf weer leven in het systeem geblazen.
Misschien een beetje voorbarig maar ik heb voor de zekerheid een schakelaar tussen de accu en de Ippec
laten plaatsen.
Zodat ik 'm zelf een harde reset kan geven zonder steeds heen en weer naar de garage te rijden.

Je kan je voorstellen dat ik enigzins een beetje teleurgesteld ben geraakt na het aanschaffen van dit speeltje. 8)7

• Cyrus-The-Virus
Hmmm, dit heb ik zelf nog niet eerder gehad. Kweet niet waar je de radio hebt gekocht, maar misschien hun even mailen voor eventueel een vervangend exemplaar? of hun hem laten repareren, lijkt namelijk op een software fout op de radio waardoor het hele zaakje vast loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ieders,

Sinds een tijdje begint de ventilator in de radio te zoemen. Dit gezoem wordt steeds erger.

Is dit iets wat ik zelf kan oplossen of moet er beroep gedaan worden op de garantie?

Mvg,
Bert

• Woudtwe
Cyrus-The-Virus schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:35:
Hmmm, dit heb ik zelf nog niet eerder gehad. Kweet niet waar je de radio hebt gekocht, maar misschien hun even mailen voor eventueel een vervangend exemplaar? of hun hem laten repareren, lijkt namelijk op een software fout op de radio waardoor het hele zaakje vast loopt.
Er zit ook een reset knopje op de voorkant he. Die al geprobeert?

• Woudtwe
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:45:
Hallo ieders,

Sinds een tijdje begint de ventilator in de radio te zoemen. Dit gezoem wordt steeds erger.

Is dit iets wat ik zelf kan oplossen of moet er beroep gedaan worden op de garantie?

Mvg,
Bert
Het is niet een heel bijzonder ventilatortje, maar je garantie ben je waarschijnlijk wel kwijt als je hem zelf open maakt. Dus mocht je die later nog nodig hebben kan je er naar fluiten

• Cyrus-The-Virus
die ventilator is idd een flut ding. moet je dat kreng is in de zomer horen, echt absurd. wil er zelf een andere in zetten maar nog geen tijd voor gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus-The-Virus schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:04:
die ventilator is idd een flut ding. moet je dat kreng is in de zomer horen, echt absurd. wil er zelf een andere in zetten maar nog geen tijd voor gehad.
Misschien dat ik dat ook maar moet doen. Welke fan had jij in gedachten?

Verwijderd

Hallo allemaal
Ik heb ook zo`n lawaaimaker van een ventilator, maar voor de rest bevalt hij goed.

vraagje, kan je er ook map&guide Trucknavigatie opzetten, en hoe moet ik dat aanpakken?

gebruik nu igo8 en bevalt goed , maar zou graag trucknav hebben.

alvast bedankt voor jullie reactie

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:50:
[...]

Misschien dat ik dat ook maar moet doen. Welke fan had jij in gedachten?
Bij conrad staan er een paar van sunon die volgens mij de afmetingen zullen halen van de fan die in de radio zit. (tis echt een klein fannetje)

Ik moet mn radio ff openmaken om te kijken wat de spanning en afmeting is van de fan.

volgens mij zou deze moeten passen

Afm.: (bxhxd) 10 x 10 x 5 mm
Type: UF3A5-10
Uitvoering: Mighty Mini Fan
Vermogen: 0.21 W
Max. pompvermogen: 0.85 l/min
Max. geluidsontwikkeling: 7.7 db (A)
Nominaal toerental: 12000 omw/min
Nominale spanning: 3 V/=
Stroomverbruik: 70 mA
Voedingsspanning: 2.2 - 3.5 V
Massa: 0.68 g

[ Voor 31% gewijzigd door Cyrus-The-Virus op 01-05-2009 12:37 ]

• Cyrus-The-Virus
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:19:
Hallo allemaal
Ik heb ook zo`n lawaaimaker van een ventilator, maar voor de rest bevalt hij goed.

vraagje, kan je er ook map&guide Trucknavigatie opzetten, en hoe moet ik dat aanpakken?

gebruik nu igo8 en bevalt goed , maar zou graag trucknav hebben.

alvast bedankt voor jullie reactie
Ik ken de software niet, maar kan dat niet gewoon op je SD kaartje erbij en dan die opstarten? kan het altijd ff proberen, als het niet werkt dan pas kan je gaan onderzoeken wat je zou moeten doen zodat het wel werkt.

Het grootste probleem zal denk ik zijn dat de software niet nmaar de SD kaart kan schrijven, dus misschien kan je met een config filetje de wegschrijflocatie veranderen naar het NAND-FLASH geheugen.

Verwijderd

Hoi Cyrus-The-Virus,
Ik zal wel eens proberen of het werkt als ik hem installeer.
bedankt voor de tip van Nandflash.

Verwijderd

wie heeft er voor mij een engelse of nederlandse gebruiksaanwijzing voor de gps 206
kosten worden vergoed
info wilem@overeemtelecom.nl

Verwijderd

is niet helemaal de bedoeling hier...

[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 05-05-2009 01:32 ]

Pagina: 1 2 Laatste