Toon posts:

PC2100 of 2700 geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een collega een oude P4 gekregen. Ik wil deze weer wat oppeppen met extra geheugen. Er zitten 3 posities in voor het monteren van geheugen modulestrip.
Volgens het boekje (moederbord: Aopen AX45-533-plus) kunnen er de volgende max. geheugens in:
PC2100 DDR266 3 modulestrips van 1Gb dus 3Gb totaal
PC2700 DDR333 2 modulestrips van 1Gb dus 2Gb totaal

Dus van de snellere DDR333 kan ik maar max 2Gb installeren en de tragere DDR266 max 3Gb.

Concreet zijn mijn vragen:
1]. met welke combinatie is mijn computer het snelst??????
2]. waarom kan ik hier niet de beter verkrijgbare PC3200 DDR400 gebruiken????
3]. welke type: ECC of reg. -- CAS latency nr???? moet ik gebruiken voor deze geheugens.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
1] Met 2GB DDR333.
2] Kan wel, maar waarschijnlijk kan je moederbord het niet aan waardoor het gewoon omlaag wordt geclockt naar DDR333.
3] Non-ECC unregistered doorgaans. Daarnaast hebben DDR DIMM's op die frequentie meestal een CAS latency van 2~3 waarbij 2 dus ideaal is.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Toen dit moederbord op de markt kwam, bestond er nog geen DDR400. Dit betekent niet dat je het niet kunt gebruiken. Het geheugen zal dan worden terug geklokt naar DDR333 wanneer je het installeert.

De oudere P4's hebben nogal een honger naar snel geheugen, dus ik denk dat 2x 1GB DDR333/400 het snelst is qua bandbreedte. Gebruik je programma's die meer dan 1,5 of 2GB werkgeheugen gebruiken, dan zou ik voor 3GB gaan.

ECC en registered geheugen zal het bord waarschijnlijk niet ondersteunen, dus daar heb je niets aan. Hoe lager het CAS latency getal, des te sneller.

Kijk anders eens hier:
RAM FAQ

Toen waren beige computers heel gewoon.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

1) zie: "Wat is sneller, minder sneller geheugen of meer trager geheugen?"
2) zie: "Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?"
3) zie: "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?" en "Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?"

Het is de bedoeling op GoT dat je eerst zelf op zoek gaat voor je een topic opent. Zo'n zoektocht begint in de FAQ. Het ziet er niet bepaald naar uit dat je daar gekeken hebt (zo ja, dan is je topicstart ronduit onvolledig), dus gaat dit topic dicht wegens te weinig eigen inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.