Ik wil graag op een goede manier gebruik maken van utorrent maar tot nu toe heb ik problemen met het port forwarden. mijn adsl lijn komt binnen op een zyxel modem die ik wil instellen zodat al het verkeer ongestoord er doorheen komt. Verder heb ik een draadloze router van linksys die met een harde lijn gekoppeld is aan mijn computer. Na flink lang prutsen heb ik nog niks bereikt. Zie de volgende 2 plaatjes voor wat gegevens over het netwerkje. Wat moet ik veranderen of verbeteren.

Default server in je modem op 192.168.1.33 zetten en vanuit je router ports forwarden naar 192.168.2.100 welke je nodig hebt
[ Voor 8% gewijzigd door Moning2 op 14-09-2008 21:13 ]
Je hebt nu routers achterelkaar (de zyxel is ook een router), en zoals je merkt werkt dat niet handig.
Dan kan je de volgende dingen doen:
1 Je zyxel inbridged mode zetten. Dan hoef je alleen in je linksys te portforwarden.
2 of je linksys als ap gebruiken ([HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)
Nadeel van 1, je de voip functie van het modem dan niet meer gebruiken.
Nadeel van 2, de zyxel heeft te weinig cpu kracht om veel torrents af te handelen
Voordeel van 1, je laat de zyxel alleen bridgen en komt zo niet aan zijn beperkte connectie limiet aan.
Dan kan je de volgende dingen doen:
1 Je zyxel inbridged mode zetten. Dan hoef je alleen in je linksys te portforwarden.
2 of je linksys als ap gebruiken ([HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point)
Nadeel van 1, je de voip functie van het modem dan niet meer gebruiken.
Nadeel van 2, de zyxel heeft te weinig cpu kracht om veel torrents af te handelen
Voordeel van 1, je laat de zyxel alleen bridgen en komt zo niet aan zijn beperkte connectie limiet aan.
poorten worden nog niet goed doorgestuurd met de setup van moning2.
@job optie 1 kan niet vanwege de voip functie van de zyxel modem/router
gelukkig heb ik niet meer dan 1 torrent per keer die ik download
iemand nog een suggestie? vroeger nooit problemen met instellen gehad
@job optie 1 kan niet vanwege de voip functie van de zyxel modem/router
gelukkig heb ik niet meer dan 1 torrent per keer die ik download
iemand nog een suggestie? vroeger nooit problemen met instellen gehad
Ben er nog steeds niet uit zou iemand mij in korte stappen nog kunnen uitleggen op welke manier en in stappen kunnen uitleggen hoe ik de poort (56789) naar welke ip's moet forwarden en op welke apparaten?
Hmm zet die poort in je modem eens op 192.168.2.100 en in je router hetzelfde
Als je de boel zo wilt laten (2 routers achterelkaar) dan moet je dus 2 maal poortmappen.Moebius78 schreef op maandag 15 september 2008 @ 23:02:
Ben er nog steeds niet uit zou iemand mij in korte stappen nog kunnen uitleggen op welke manier en in stappen kunnen uitleggen hoe ik de poort (56789) naar welke ip's moet forwarden en op welke apparaten?
Ten eerste in je zyxel naar je router. En in je router naar je pc.
Maar optie 2 van mij is dan makkelijker. Aangezien je zyxel een router en modem in een is, stel je de linksys in als accesspoint. Je hoeft dan maar 1 maal te poortmappen.
Zelfs als access point geen verbetering weet niet wat ik nu nog kan proberen. Maar ik stel de hulp wel op prijs. Kan het zijn dat mijn provider iets tegenhoudt?
Kan bijna niet, je blijft iets fout doen.Moebius78 schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:02:
Zelfs als access point geen verbetering weet niet wat ik nu nog kan proberen. Maar ik stel de hulp wel op prijs. Kan het zijn dat mijn provider iets tegenhoudt?
Je zit heel de tijd te klooien met dubbel forwarden, niet fijn en moeilijker voor een leek (nofi).
Goed, hier dan een stappenplan,
je koppelt je hele netwerkapparatuur aan zoals hier beschreven: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Je eerste router (die met voip) heeft bv ip 192.168.2.50, daar surf je naar toe
in die router forward je een poort naar het IP van je computer (bv 192.168.2.100) (neem bij voorkeur een doodsimpele poort zoals 5000 ofzo, dan zit je niet te klooien met dat "moeilijke" nummer.
Herstart je µtorrent eens, probeer al eens een torrentje (een populaire) te downloaden...
Verwijderd
@Moebius78
De instellingen staan helaas verkeerd in de ZyXEL modem. Het is namelijk technisch niet mogelijk om te gaan NAT-ten naar een ander LAN subnet(m.u.v. gebruik van IP Aliassen via de modem zelf).
Wat verkeerd staat/stond ingesteld
1. Default Server niet goed (subnet klopt niet en komt ook niet voor in de netwerkconfiguratie)
2. NAT regel niet actief (staat geen vinkje bij)
3. naar een verkeerd ip-adres ingesteld (subnet klopt niet)
Stappenplan
1. begin altijd met een basis-opstelling(zet Linksys tijdelijk uit) en sluit de download computer eerst rechtreeks aan op de ZyXEL modem.
2. reset de ZyXEL modem voor 30 seconden aan de achterzijde d.m.v. een pen of paperclip(terwijl deze aanstaat).
3. herstart de computer en laat deze automatisch een ip-adres krijgen van de ZyXEL modem
4. volg daarna de NAT instructie op:
http://www.zyxelsupport.nl/z156.php
5. zet bij Network > LAN > Client List (via de webmenu) nog wel een vinkje aan zodat de download computer altijd hetzelfde ip-adres uitgedeeld krijgt van de DHCP server van de ZyXEL modem.
Als het nog niet werkt, laat even zien wat je huidige modem-instellingen zijn en het ip-adres van de download computer.
Volgende stap als het werkt...
Het aansluiten van de Linksys (zoals eerder al werd aangegeven)
a. zet de DHCP van de Linksys router uit
b. wijzig het lokaal ip-adres van de Linksys naar 192.168.1.x (in dezelfde LAN subnet als deze elkaar niet overlappen)
c. sluit een LAN kabel aan vanaf de ZyXEL modem na een vrije poorten van de Linksys
Bron: http://www.zyxelsupport.nl/a011.html#combinatie (methode 1)
Algemene opmerking
De ZyXEL modem is goed genoeg om peer 2 peer afhandelen, maar als er uiteindelijk toch verbindingsproblemen voordoen met het downloaden en uploaden via het draadloos gedeelte via de Linksys dan is het zeker raadzaam om deze alsnog bedraad aan te sluiten en eventueel het aantal sessies te verlagen binnen het programma.
De instellingen staan helaas verkeerd in de ZyXEL modem. Het is namelijk technisch niet mogelijk om te gaan NAT-ten naar een ander LAN subnet(m.u.v. gebruik van IP Aliassen via de modem zelf).
Wat verkeerd staat/stond ingesteld
1. Default Server niet goed (subnet klopt niet en komt ook niet voor in de netwerkconfiguratie)
2. NAT regel niet actief (staat geen vinkje bij)
3. naar een verkeerd ip-adres ingesteld (subnet klopt niet)
Stappenplan
1. begin altijd met een basis-opstelling(zet Linksys tijdelijk uit) en sluit de download computer eerst rechtreeks aan op de ZyXEL modem.
2. reset de ZyXEL modem voor 30 seconden aan de achterzijde d.m.v. een pen of paperclip(terwijl deze aanstaat).
3. herstart de computer en laat deze automatisch een ip-adres krijgen van de ZyXEL modem
4. volg daarna de NAT instructie op:
http://www.zyxelsupport.nl/z156.php
5. zet bij Network > LAN > Client List (via de webmenu) nog wel een vinkje aan zodat de download computer altijd hetzelfde ip-adres uitgedeeld krijgt van de DHCP server van de ZyXEL modem.
Als het nog niet werkt, laat even zien wat je huidige modem-instellingen zijn en het ip-adres van de download computer.
Volgende stap als het werkt...
Het aansluiten van de Linksys (zoals eerder al werd aangegeven)
a. zet de DHCP van de Linksys router uit
b. wijzig het lokaal ip-adres van de Linksys naar 192.168.1.x (in dezelfde LAN subnet als deze elkaar niet overlappen)
c. sluit een LAN kabel aan vanaf de ZyXEL modem na een vrije poorten van de Linksys
Bron: http://www.zyxelsupport.nl/a011.html#combinatie (methode 1)
Algemene opmerking
De ZyXEL modem is goed genoeg om peer 2 peer afhandelen, maar als er uiteindelijk toch verbindingsproblemen voordoen met het downloaden en uploaden via het draadloos gedeelte via de Linksys dan is het zeker raadzaam om deze alsnog bedraad aan te sluiten en eventueel het aantal sessies te verlagen binnen het programma.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 09:02 ]
Pagina: 1