Specs:
Asus P5Q
Q9450
2x OCZ 4Gb DDR2 1000 XTC
2x Samsung 640Gb
De schijven zitten op sata 3 en 4, op 1 en 2 ziet Vista er maar 1
Na het aanmaken van de RAID 1 met Intel Matrix Storage Manager (ROM utility) laat de utility zien dat er nu 2 schijven met dezelfde capaciteit aanwezig zijn in RAID1.
Bij het installeren van Vista krijg ik in mijn scherm te zien:
Disk 0 Unallocated Space 596.2 GB
Disk 1 Unallocated Space 8.0 GB
Dit vind ik al raar, naar mijn idee zou disk 1 dezelfde capaciteit aan moeten geven als disk 0.
Dan laad ik de RAID drivers vanaf diskette.
Vervolgens krijg ik de melding:
Windows requires a valid system volume for installation to continue. There is enough space on disk 1 for a system volume to be created.
Daarna krijg ik dus de foutmelding:
Windows could not create a partition on disk 1. The error occurred while preparing the computer's system volume. Error code 0x8007045D
Ik kan bij de install disk 1 niet selecteren om te formateren.
Iemand een idee?
Asus P5Q
Q9450
2x OCZ 4Gb DDR2 1000 XTC
2x Samsung 640Gb
De schijven zitten op sata 3 en 4, op 1 en 2 ziet Vista er maar 1
Na het aanmaken van de RAID 1 met Intel Matrix Storage Manager (ROM utility) laat de utility zien dat er nu 2 schijven met dezelfde capaciteit aanwezig zijn in RAID1.
Bij het installeren van Vista krijg ik in mijn scherm te zien:
Disk 0 Unallocated Space 596.2 GB
Disk 1 Unallocated Space 8.0 GB
Dit vind ik al raar, naar mijn idee zou disk 1 dezelfde capaciteit aan moeten geven als disk 0.
Dan laad ik de RAID drivers vanaf diskette.
Vervolgens krijg ik de melding:
Windows requires a valid system volume for installation to continue. There is enough space on disk 1 for a system volume to be created.
Daarna krijg ik dus de foutmelding:
Windows could not create a partition on disk 1. The error occurred while preparing the computer's system volume. Error code 0x8007045D
Ik kan bij de install disk 1 niet selecteren om te formateren.
Iemand een idee?