Toon posts:

RAID1 + Vista install probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Asus P5Q
Q9450
2x OCZ 4Gb DDR2 1000 XTC
2x Samsung 640Gb

De schijven zitten op sata 3 en 4, op 1 en 2 ziet Vista er maar 1

Na het aanmaken van de RAID 1 met Intel Matrix Storage Manager (ROM utility) laat de utility zien dat er nu 2 schijven met dezelfde capaciteit aanwezig zijn in RAID1.

Bij het installeren van Vista krijg ik in mijn scherm te zien:

Disk 0 Unallocated Space 596.2 GB
Disk 1 Unallocated Space 8.0 GB

Dit vind ik al raar, naar mijn idee zou disk 1 dezelfde capaciteit aan moeten geven als disk 0.

Dan laad ik de RAID drivers vanaf diskette.

Vervolgens krijg ik de melding:

Windows requires a valid system volume for installation to continue. There is enough space on disk 1 for a system volume to be created.

Daarna krijg ik dus de foutmelding:

Windows could not create a partition on disk 1. The error occurred while preparing the computer's system volume. Error code 0x8007045D

Ik kan bij de install disk 1 niet selecteren om te formateren.

Iemand een idee?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het probleem met jouw tweede hardeschijf lijkt verdacht veel op het volgende: Samsung 1TB wordt herkend als 33MB in BIOS (Gigabyte 690) , dit topic is gisteren geplaatst, dus ik vraag mij af of je al reeds opzoek bent geweest naar mogelijke oplossingen. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:45:
Het probleem met jouw tweede hardeschijf lijkt verdacht veel op het volgende: Samsung 1TB wordt herkend als 33MB in BIOS (Gigabyte 690) , dit topic is gisteren geplaatst, dus ik vraag mij af of je al reeds opzoek bent geweest naar mogelijke oplossingen. ;)
Hm, ik heb gezocht op RAID1 problemen. Ben deze niet tegen gekomen.

Ik zal het proberen, dank!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dit is dus ook nog geen oplossing.

Heb de foutmelding in het andere topic gezet.

Samsung 1TB wordt herkend als 33MB in BIOS (Gigabyte 690)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 13:45 ]