Toon posts:

Mandrake en adsl (usb)

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke voor iedereen gaat zeggen SEARCH ,dat heb ik gedaan, maar het antwoord op mijn vraag heb ik niet kunnen vinden.

Oke wat is het geval:

Ik heb vandaag Mandrake:P geinstaleerd op mijn compu, maar nu wil ik ook graag met Mandrake kunnen internetten.
Ik heb al gekeken op de site van xs4all, maar daar heb ik niets aan want mijn provider is Planet.:'(:)
Daarbij komt nog het 'probleem' dat ik adsl heb met een USB-modem wie weet er nou een proggie dat ik met mijn usb-modem lekker kan netten in Mandrake???

Greetz Uncle

Verwijderd

Topicstarter
Niemand:?:(

Verwijderd

Dat gaat een probleem worden. Linux heeft voor het moment zeer weinig ondersteuning voor die USB ADSL modems :(

Er zijn wat initiatieven, maar daarvoor zal u kernel 2.4.1 moeten compileren & installeren, die volledige USB support heeft in de three (2.2 kernels van mandrake hadden die dingen gewoon gebackported, werkte alleen maar goed voor muizen & keybords). Daarenboven zal u het geluk moeten hebben dat de chip die uw ADSL modem gebruikt van een type is waar al gehackte drivers voor zijn gemaakt.

Als u wat meer info kan verschaffen over uw modem zullen we u misschien kunnen verderhelpen.

Verwijderd

In maart komt er op de alcatel site (www.alcatel.com/consumer/dsl) een linux driver uit voor verschillende distributies.
Deze driver zal dan na verloop van tijd wel opgenomen worden in de eerst olgende kernel release.
Voor het inloggen op Mxstream en je provider kan je het beste een proggie gebruiken die verkrijg baar is op de site [url="http://www.adsl4linux.com,"]www.adsl4linux.com,[/url] ze ondersteunen meerdere providers.

Verwijderd

ik heb dus exect hetzelfde probleem. heb mandrake 8.1 speedmgmt.tar gedownd
wizard in linux doorlopen, mgmt.o in /././speetouch gepropt en daarna geprobeerd verbinding te maken, maar helaas.

Wanneer ik mandrake 9.0 installeer zou deze optie dan wel werken?

Ik kan het bij het verkeerde eind hebben, maar hoe kan Linux Zichzelf nu promoten, als je geen Adsl usb modem hier op aan kan sluiten (afgezien van het feit, dat het misschien wel zou kunnen lukken, als je de kernel ombouwt), immers een groot gedeelte van internettend nederland maakt gebruik van deze hardware.

Als beginnend Linux gebruiker zeg ik dan maar, dat winXP het meest toegankelijke OS is wat er op dit moment is (sorry, maar helaas)

BTW. de bovenstaande links zijn beide niet te bereiken!

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

bij mij ging het als volgt: install mandrake, kies als internet connectie adsl speedtouch usb. copy mgmt.o naar /usr/local/speedtouch. rebooten en klaar. en als het dan nog niet werkt moet je m'n laatste thread maar eens lezen. probeer anders draknet, das geloof ik je config proggie, of anders vanuit mandrake control center. succes.

Verwijderd

el_salvador schreef op 14 januari 2003 @ 00:36:bij mij ging het als volgt: install mandrake, kies als internet connectie adsl speedtouch usb. copy mgmt.o naar /usr/local/speedtouch. rebooten en klaar.
Heb ik gedaan
en als het dan nog niet werkt moet je m'n laatste thread maar eens lezen .
Welke?
probeer anders draknet, das geloof ik je config proggie, of anders vanuit mandrake control center
Heb ik ook gedaan, maar daar zietie helemaal geen modem

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Uhm, welke modem heb je? Die ouwe groene Speedtouch Stingray? Die is perfect aan de reut te krijgen met Mandrake.
[rml][ HOWTO] MXStream USB Modem onder Linux[/rml] <- Mijn topic met een Howto (uit de search) ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

tjek www.xs4all.nl/~pschram deze werkte bij mij in 5 min onder SuSE 8.0

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Pagina: 1