Toon posts:

Twijfel aankoop 5.1 tegen over fullrange

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik sta op het punt om een HKTS 11 set te kopen. Maar gisteren avond schoot de twijfel er ineens in :D

Ik heb een harman kardon AVR 145 als receiver, hierover luister ik muziek (jazz, R&B, hiphop, soul, blues etc.) met mijn macbookje. Ook mijn PS3 is hierop aangesloten, want ik hou wel van een spelletje op zijn tijd.

Ik heb nu de volgende boxen aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/1714/omniaudiosu9.th.png

2 keer een omni audio (???) box met elk een 25cm woofer. Komt opzich heel aardig geluid uit, en heb nu absoluut geen subwoofer nodig.

De vervanging wordt de HKTS 11, 5 satellieten en een subwoofer ala 200 watt. Het geluid van mijn PS3 wordt een verademing denk ik. Maar hoe zit het met muziek? Ik heb ze wel eens kunnen beluisteren in een media markt en een BCC, maarja geen eigen muziek bij me enzo.

Dus mijn vraag:
Hoe zal de kwaliteit van 2 van die satellieten (stereo) + subwoofer zijn tegenover de van wat mindere kwaliteit onmi audio speakers?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 16:50 ]

Verwijderd

Hoe speakers klinken is voor iedereen een andere belevenis.

of je gaat naar de MediaMarkt / BCC met een paar audio CD-tjes om te luisteren of je neemt de gok, maar gaat niet hier huilen als het geluid tegenvalt.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

omni audio :) dat zijn die dingen die uit busjes werden verkocht in de tijd. Heb er zelf ook eens een setje van gekocht. Als je goed gehandeld hebt en niet meer dan een paar honderd gulden (jaja die waren er toen nog!) hebt betaald zijn het best wel leuke speakers.

Maar als je daar een 'echte' monitor van een paar honderd euro naast zet weet je niet wat er gebeurd!

persoonlijk zou ik altijd gaan voor een goede stereo ipv een zelfde prijs 5.1

overigens is hier een hele discussie over gaande in een topic wat nu ook loopt. kijk hier eens even.

[HC] Onkyo, Denon of Harman Kardon 2.1

halverwege vindt je de discussie 2.0 / 2.1 / 5.1

kan het niet laten maar hier een stukje over omni audio 8)

http://www.audiofriends.nl/luidsprekers/baggerluidsprekers/

[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 13-09-2008 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja voor muziek alleen zou ik ook voor een 'echte stereo' gaan. Maar aangezien ik ook wel van een spelletje houd, is 5.1 dan toch wel een verademing (dat hoor ik tenminste). En aangezien ik pas 17 ben, en thuis woon vind ik een fullrange kef set o.i.d. een beetje teveel van het goede.

En over het omni audio gebeuren, ja dat is wel lachen :P Ik heb die van mij voor un tientje op de kop getikt. Voor dat geld natuurlijk best een goede koop, maar eigenlijk is het maar rommel :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 17:06 ]

Verwijderd

Dat is een fantastische set voor zijn prijs en het sat/sub idee.
eenmaal goed geplaatst doet het echt niet onder voor full range speakers van zeg 200 euro per stuk

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zit momenteel ook te twijfelen tussen 5.1 of twee full range stereo speakers. Volgende maand verhuis ik, en dan krijg ik een vrij kleine woonkamer (25m2) waar ik twee meter van mijn tv zal afzitten. Ik schaf zowieso een 5.1 versterker aan, wss Onkyo 606, maar twijfel tussen twee goede fronts of een 5.1 setje. Omdat mijn budget niet super is, ik nogal eens lees dat twee goede speakers opwegen tegen een setje van t gelijke totaalbedrag en ik een nogal kleine ruimte heb en dus niet profiteer van een goede surround-opstelling neig ik sterk naar een 2.0 oplossing.

Dit kan ik dan later nog altijd uitbreiden naar een 2.1/5.1 setup als ik verhuis of behoefte heb naar wat meer power tijdens films/games. Voor t totaalplaatje: ik kijk films, game af en toe op de p3 en heb een vrij brede muzieksmaak: rock/hardstyle (of hoe t tegenwoordig ook heet)/klassiek.

Iemand die mijn mening kan bevestigen danwel me op andere gedachten brengen??

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

redenering is prima. 2 goede fronts voor hetzelfde geld als een 5.1 setje geeft gewoon beter geluid en is altijd weer uitbreidbaar.

maar dat geldt natuurlijk ook voor je versterker.......

Verwijderd

Een hele vooruitgang.
Die Omni speakers zijn de zo genaamde "witte busjes" speakers.
Zijn dingen van 25 euro en als je er nooit een andere tweeter in hebt gestopt, dan is het geluid belabberd vergeleken met de HK set

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:14

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 10:31:
Dat is een fantastische set voor zijn prijs en het sat/sub idee.
eenmaal goed geplaatst doet het echt niet onder voor full range speakers van zeg 200 euro per stuk
Ik weet nou niet of ik het daarmee eens kan zijn, wat mij betreft is er geen enkel satelliet setje wat tegen full range opkan... En vooral niet tegen full range speakers van 200 euro / stuk.

@Diesel:
Je kan natuurlijk 2 goede full range front speakers kopen, om over een tijdje een sub, center en 2 rears erbij te kopen... Dan heb je een full range 5.1 set.

Alles kan stuk.

Pagina: 1