Toon posts:

[HC] Onkyo, Denon of Harman Kardon 2.1

Pagina: 1
Acties:
  • 7.389 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben aan het kijken voor een nieuw setje voor de huiskamer en ben bij 3 setjes terechtgekomen.
Aangezien mijn vrouw het niet ziet zitten voor een 5.1 systeem en we trouwens toch geen plaats hebben voor deze op te hangen ben ik genoodzaakt om voor een 2.1 setje te gaan.

Normaal zou ik 1 van volgende 3 setje kopen
Onkyo LS-V501
Denon S-102
Harmon Kardon HS 200
heb ik nog een andere mogelijkheid over het hoofd gezien?
Pro en contra van deze setjes?

Enige echte eis dat ik heb is een HDMI ingang en 2.1 set.

Weet iemand toevallig of er een vergelijkende test was tussen deze 3 systemen?

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:51

SaN

Geen antwoord op je vraag, maar waarom ga je voor een 2.1 set en niet gewoon stereo?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:50

lier

MikroTik nerd

sander-sp schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:26:
Geen antwoord op je vraag, maar waarom ga je voor een 2.1 set en niet gewoon stereo?
Je bedoelt een 2.0 set ? ;)

Tja...naar mijn idee is deze vraag gewoon te algemeen om hier te stellen. Als je een budget hebt kan je op basis van de eisen "alle" setjes pakken die aan je eisen voldoen.

Daarnaast adviseer ik altijd (in alle audio topics) om naar een echte audio zaak te gaan zodat je daar geïnformeerd kan worden (zonder marges in het achterhoofd). Vaak staan daar sets opgesteld zodat jij zelf kan luisteren (misschien heb je een uitgesproken voorkeur voor schrille hoge tonen of trage bas, ik laat in het midden of het een beter is dan het ander).

Verder...heel veel plezier met uitzoeken !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
dacht dat 2.1 de benaming was voor 2 boxen en 1 sub zoals de bose 321 set

heb ze alledrie horen spelen en moet zeggen dat ze kwa klank in mijn oren elkaar benaderen (heb ze wel niet samen in zelfde winkel kunnen horen)
wat betreft de prijs maakt het neit zoveel uit tussen deze 3 sets in mijn ogen de HK heeft een mooi design vind ik maar de sub is nogal groot.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

als je voor stereo gaat zou ik geen 2.1 set halen maar gewoon een fatsoenlijke reciever met full range front speakers. Dit klinkt eigenlijk altijd beter dan een 2.1 oplossing in deze prijsklasse. Full range hoeven geen vloerstaanders te zijn als je vrouw er geen plek voor wil maken :) een paar goede monitor speakers klinken ook beter dan een (meestal) slecht getunede sub met plastic melkpakjes.......

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Los van de 2.1 of 2.0 discussie..

Op een gegeven moment heb je een short list met merken en types. Die ontlopen elkaar nauwelijks qua prijs en prestatie. Dan houdt objectief vergelijken op, en gaan we over op puur subjectieve oordelen, zoals design en imago van het merk.

Het liefste beluister je ze toch naast elkaar in een winkel, of nog beter thuis.

Wise enough to play the fool

• SaN

SaN

Ray schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:58:
als je voor stereo gaat zou ik geen 2.1 set halen maar gewoon een fatsoenlijke reciever met full range front speakers. Dit klinkt eigenlijk altijd beter dan een 2.1 oplossing in deze prijsklasse. Full range hoeven geen vloerstaanders te zijn als je vrouw er geen plek voor wil maken :) een paar goede monitor speakers klinken ook beter dan een (meestal) slecht getunede sub met plastic melkpakjes.......
Dat bedoelde ik dus met mijn vraag. Als hij het setje nou bijvoorbeeld vooral wil gebruiken voor films kan hij misschien wel beter een 2.1 set overwegen.

• Ray

Ray

sander-sp schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:10:
[...]

Dat bedoelde ik dus met mijn vraag. Als hij het setje nou bijvoorbeeld vooral wil gebruiken voor films kan hij misschien wel beter een 2.1 set overwegen.
waarom ? als je goede fronts heb is een sub overbodig. bij een 2.1 opstelling heb je ook geen lfe signaal over de sub dus ook daar zit geen winst

Verwijderd

ik sluit me er helemaal bij aan.
Subwoofers zijn absolute muziek verprutsers, zeker als er geen bijzondere begaafde audio kennis bij komt om ze op de juiste manier en de juiste plek af te stellen. Ze zijn interessant geweest voor de budget home cinema-sets, om meer dreunend bioscoop effect na te bootsen.
Naar mijn idee is het contrast tussen de subwoofers en de hiervoor al als "plastic melkpakken" beschreven satellietspeakers te groot.
In dezelfde prijsklasse zou je eens meoten luisteren naar de full-range speakers van bijvoorbeeld Focal Labs. Er gaat echt een wereld voor je open.
Natuurlijk afhankelijk van het feit of je wat grotere speakers in je ruimte wilt hebben.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hoe groter de speaker hoe lelijker.
Dan is een 2.1 set ideaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:12:
ik sluit me er helemaal bij aan.
Subwoofers zijn absolute muziek verprutsers, zeker als er geen bijzondere begaafde audio kennis bij komt om ze op de juiste manier en de juiste plek af te stellen. Ze zijn interessant geweest voor de budget home cinema-sets, om meer dreunend bioscoop effect na te bootsen.
Naar mijn idee is het contrast tussen de subwoofers en de hiervoor al als "plastic melkpakken" beschreven satellietspeakers te groot.
In dezelfde prijsklasse zou je eens meoten luisteren naar de full-range speakers van bijvoorbeeld Focal Labs. Er gaat echt een wereld voor je open.
Natuurlijk afhankelijk van het feit of je wat grotere speakers in je ruimte wilt hebben.
Je gaat mij niet vertellen dat de muziek uit een set als de Kef 3005, of minder duur de mordaunt short genie slecht klinkt?! Nee het is niet zo goed als een set full range focal labs, maar dat zie je ook terug in prijs. En daar komt nog bij dat niet iedereen zo goed bedeeld is om in een villa te wonen, en persoonlijk vind ik een kleine huiskamer met van die ontzettend grote boxen een beetje zielig over komen..

Verwijderd

Ik heb die Kef's 3005 hier staan samen met een pioneer VSX-LX70 in een vrij grote ruimte, en dat klinkt prachtig, maar telkens ik een muziekje opzet "hoor" je die sub er slecht doorkomen, meestal zet ik die gewoon af.
Ik raad je aan om gewoon voor een stereosetje te gaan, klinkt even goed met films en beter met muziek :-)

• SaN

SaN

Ray schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:49:
[...]

waarom ? als je goede fronts heb is een sub overbodig. bij een 2.1 opstelling heb je ook geen lfe signaal over de sub dus ook daar zit geen winst
Misschien ben ik een beetje onvolledig in mijn replies, maar ik raad hem juist aan om te kijken/luisteren naar een 2.0 set in plaats van een 2.1 set. De enige 2 voordelen van een 2.1 tov een 2.0 set die ik kan bedenken zijn het kijken van films en de grootte van de speakers.

Voor films zou je kunnen denken aan sets die klinken als een 5.1 set (heb ik nooit echt geloofd, maar het zal wel iets toevoegen) Verder is een sub natuurlijk ook wel lekker bij films met een flinke bass (U-571 bv 8)) Om hetzelfde uit een 2.0 set te krijgen moet je toch flinke speakers hebben.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-12 07:25

mace

Sapere Aude

Soldaatje schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:17:
Hoe groter de speaker hoe lelijker.
Dan is een 2.1 set ideaal.
Nee hoor.

Het is een verre van ideaal compromis.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:36

Shunt

Boe

mace schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 00:25:
[...]

Nee hoor.

Het is een verre van ideaal compromis.
man dit is zo'n stomme discussie.

het heeft allemaal te maken met prioriteiten.

JIJ vind geluidskwaliteit het belangrijkste dan is een melkpakje vs een full range staander een zeer slechte compromis.

een ANDER vind design belangrijker en komt geluidskwaliteit op de tweede plaats dan is een mooi klein speaker design weer een goede compromis.

het komt er dus allemaal op neer wat is voor de gene die dit setje aan wil gaan schaffen de prioriteit. Een set speakers die zeer muzikaal is zonder wat de audiofielen (en ik ook trouwens) vinden een muziek verkrachtende subwoofer. Als je de zelfde bang wil heben voor films met een 2.0 setup zul je echt heele flinke staanders moeten kopen. I

k heb laats nog eens voor de grap bij hobo hifi gezeten om te luisteren naar een mogelijke nieuwe sub. Ze hadden daar toevallig ook een opstelling staan met 4x de MS 908I (deze heeft een losse sub unit) deze was los aangestuurd en was in feite 4x een subwoofer in iedere staander.

Toch kwam het geluid niet aan het zelfde volume / kick die een simpele Quake M2 gaf. natuurlijk voor muziek klonk het allemaal een stuk getrouwer en een stuk minder overdreven en zeer strak zonder dat het boomerig begon te worden. Alleen de cinema experiance zeg maar die krijg je volgens mij alleen echt met een degelijke sub.

[ Voor 47% gewijzigd door Shunt op 09-09-2008 02:08 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 02:00:
[...]
Alleen de cinema experiance zeg maar die krijg je volgens mij alleen echt met een degelijke sub.
Ik geef je 100% gelijk, maar, de cinema experience grijg je volgens mij alleen echt met een degelijke sub, 2 fronts, 2 back, en een center.
Kan je die niet plaatsen ? tans pis, zet dan gewoon 2 degelijke stereo boxen, ga je veel meer plezier aan beleven dan een half af 5.1systeem.

• Ray

Ray

zoals ik al eerder zeg ik er vooral met film een essentieel verschil of je een stereo 2.1 hebt waarbij de sub gewoon het laag van fronts weer geeft (en dus eigenlijk gewoon 2.0 is) of een 5.1 waarbij een losse sub het lfe kanaal weergeeft en de front gewoon hun eigen stereo laag.

In een film kan een lfe sub inderdaad wat toevoegen (yepz u571 :)) want de meeste fronts halen inderdaad die 'bang' niet.

Echter om dit te bereiken moet je dus alsnog een 5.1 versterker hebben met full range fronts en een actieve sub.

of zoals denon dat bijvoorbeeld doet een stereo mix met SRS trusound die de lfe over de hoofdkanalen mixt (pioneer kan dit trouwens ook)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Als ik even kijk naar de subjes bij de 2.1 setjes uit de TS, dan kan ik eigenlijk wel concluderen dat daar niet veel meer bass uit zal komen dat uit een degelijke 2.0 set met boekenplank speakers. Veel meer dan een enkele 16 of 20 cm woofer zit er niet in zo'n subje namelijk. Zelfde bereik je met een leuke 13 cm boekenplankspeaker. Echt laag komt er uit dit soort 2.1 systemen eigenlijk toch al niet. Als je dus die een beetje goed uitzoekt kun je een prima stereo setje vinden dat ook voor film prima voldoet. Een mooi (echte) sub erbij kopen kan natuurlijk altijd nog...

Ga gewoon naar de winkel en ga eens wat beluisteren :)

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 09-09-2008 08:38 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Shunt

Shunt

Boe

Ray schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 07:53:
zoals ik al eerder zeg ik er vooral met film een essentieel verschil of je een stereo 2.1 hebt waarbij de sub gewoon het laag van fronts weer geeft (en dus eigenlijk gewoon 2.0 is) of een 5.1 waarbij een losse sub het lfe kanaal weergeeft en de front gewoon hun eigen stereo laag.

In een film kan een lfe sub inderdaad wat toevoegen (yepz u571 :)) want de meeste fronts halen inderdaad die 'bang' niet.

Echter om dit te bereiken moet je dus alsnog een 5.1 versterker hebben met full range fronts en een actieve sub.

of zoals denon dat bijvoorbeeld doet een stereo mix met SRS trusound die de lfe over de hoofdkanalen mixt (pioneer kan dit trouwens ook)
tru bij boven genoemde setjes zal het effect niet zo groot zijn als bvb bij mijn set.
ik heb zelf ook liever een full range 2.0 setup als een set met 2 melkpakjes en een sub. Maar gezien het budget weet ik niet of 2 full range speakers plus een degelijke stereo versterker of eventueel 5.1 als hij toch ooit nog wil upgraden gaat passen binnen dat budget.

Game PC

• mace

mace

Sapere Aude

Shunt schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 02:00:
[...]

man dit is zo'n stomme discussie.

het heeft allemaal te maken met prioriteiten.

JIJ vind geluidskwaliteit het belangrijkste dan is een melkpakje vs een full range staander een zeer slechte compromis.

een ANDER vind design belangrijker en komt geluidskwaliteit op de tweede plaats dan is een mooi klein speaker design weer een goede compromis.

het komt er dus allemaal op neer wat is voor de gene die dit setje aan wil gaan schaffen de prioriteit. Een set speakers die zeer muzikaal is zonder wat de audiofielen (en ik ook trouwens) vinden een muziek verkrachtende subwoofer. Als je de zelfde bang wil heben voor films met een 2.0 setup zul je echt heele flinke staanders moeten kopen. I
Het is geen stomme discussie, ik had gisteren geen tijd om het eventjes uit te leggen.
Je hebt gelijk, maar je moet mij ook gelijk geven dat een 2.1 set niet "ideaal" is, niks is echt ideaal.

Op het moment dat je speakers gaat uitkiezen op hun esthetische kwaliteiten en niet puur op geluidskwaliteit dan begin je dus al compromissen te sluiten wat betreft geluidskwaliteit. Andersom gezien als je speakers kiest op geluidskwaliteit en niet op uiterlijk dan maak je ook een compromis wat betreft esthetische aspecten.

Daarom is een 2.1 set niet ideaal, zoals Soldaatje zei. Echter is een full-range vloerstaander ook niet ideaal. Of je last hebt van het gebrek aan geluidskwaliteit bij een 2.1 set of last hebt van een gebrek aan schoonheid bij full-range speakers is persoonlijk, maar het is nooit ideaal.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 09-09-2008 10:16 ]

• Shunt

Shunt

Boe

je mist mijn punt

een ideaal is voor iedereen persoonlijk.
mensen die geen zware eisen stellen aan geluidskwaliteit en meer aan de esthetische kant van de set zullen een 2.1 set wel ideaal vinden.

terwijl jij en ik een mooie set full range zuilen ideaal vinden. zo simpel is het het is een mening en meningen zijn persoon gebonden en iedere persoon heeft een andere beleving aan zijn of haar ideaal daarom is dit een stomme discussie.

Game PC

• mace

mace

Sapere Aude

Shunt schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:59:
je mist mijn punt

een ideaal is voor iedereen persoonlijk.
mensen die geen zware eisen stellen aan geluidskwaliteit en meer aan de esthetische kant van de set zullen een 2.1 set wel ideaal vinden.

terwijl jij en ik een mooie set full range zuilen ideaal vinden. zo simpel is het het is een mening en meningen zijn persoon gebonden en iedere persoon heeft een andere beleving aan zijn of haar ideaal daarom is dit een stomme discussie.
Mja, ik was er zelf ook schuldig aan, maar ik irriteerde mij aan de manier waarop soldaatje zo kort door de bocht was.

• Shunt

Shunt

Boe

ben het uit eindelijk van uit mijn standpunt wel met jou eens ik ga liever voor een grote zuil en een comprimie in het design teminste dat was ik van plan tot ik mijn speeltjes tegen kwam vond ze meteen zo mooi dat ik eigenlijk verkocht was voor ik ze ging beluisteren toen ik ze beluisterde was ik al helemaal verkocht :P. mijn vriendin is gelukkig ook te spreken over de speakers eerder deed ze nog moeilijk over de genie serie van Mordaunt short :P

Game PC

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55
Die sets zijn meestal zeer brak afgewerkt. Wil jij liever tegen 2 kunstoffen lucifers doosjes aankijken + Sub of tegen 2 mooi afgewerkte speakers met klasse.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het is toch heel simpel:

Waarom twee speakers kopen met allebei een sub erin als je aan 1 genoeg hebt?

• mace

mace

Sapere Aude

Soldaatje schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:37:
Het is toch heel simpel:

Waarom drie speakers kopen als je aan twee genoeg hebt. :')

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kom op mensen.. even serieus

Wise enough to play the fool

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Soldaatje schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:37:
Het is toch heel simpel:

Omdat:

- Die sub een vreselijk belabberd laag geeft
- Die sub zo hoog moet doorspelen dat je hem kunt plaatsen of er een vreselijk gat ontstaat tussen laag en midlaag
- Die arme sats niet in staat zijn om het midlaag deugdelijk te laten horen

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:57
Ík zit met hetzelfde 'probleem' als de OP, maar dan met het verschil dat ik zelf geen surroundset wil.
Doch zit ik ook te twijfelen of ik een 2.1 of 2.0 setje wil.

Het enige bezwaar tegen een 2.0 setje wat ik nu heb is het feit dat de receivers zo groot zijn, zal natuurlijk z'n reden hebben, maar in vergelijking met bv Onkyo's 501 setje (2.1) vind ik het spelertje een stuk mooier.

Van de andere kant, ik wil er een (nog te kopen) BR speler op aansluiten (wil alles vervangen nl., kan dan net zo goed meteen een BR speler kopen ipv DVD), dus een BR speler en een DVd speler vind ik ook weer te veel van het goede.

Panny heeft een mooi 2.1 BR all-in-one systeempje, maar dan twijfel ik weer over de geluidskwaliteit (muziek blijft toch belangrijker voor me, dan die enkele keer per maand dat ik een film kijk)

iemand een idee voor een mooie platte receiver? (mogelijkheid tot een eventuele uitbreiding naar surround zou wel handig zijn)

Hi Ha Hopjesvla

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:24
toch wel jammer dat door het gepush van fabrikanten en leveranciers de meute uit is op 'setjes' en 'surround'.

ik ken zoveel mensen die met surround-setjes thuiskomen en het dan tegenvalt:
- ik luister nooit meer naar radio of CD, want het vermoeit zo (vind je het gek met miniminimini-speakers + plastic bonk-sub) (schoonouders)
- al die draden trekken is zo lastig, we hebben alle speaker naast elkaar gezet bovenop de receiver, en de lelijke sub staat in een rieten mand (chef).
- ik kan niets op een stevig volume draaien, alles begint dan te vervormen (vriend)

oplossing voor bovenstaande punten: fatsoenlijke stereo set....
Ik heb een redelijke HT setup (HK AVR 430 + 4 Infinity Reference 81 + dikke zelfbouwsub + hitachi projector), en soms geef ik een demonstratie waarbij ik bewust stereo ingeschakeld heb ipv surround: De algemene reaktie: wat klinkt surround toch goed! :)

dus TS: bepaal budget, bepaal de verhouding films/audio, bepaal de ruimte die je hebt.
- kijk je voornamelijk films, heb je ruimte voor 4 gelijke speaker + center + sub: koop een mooie set bestaande uit losse onderdelen. Koop je een receiver uit de vorige generatie (dus een jaar of twee oud) dan hoeft het budgettechnisch geen probleem te zijn.
- Luister je vooral muziek en/of heb je weinig ruimte? Een stereo receiver of versterker / tuner combinatie met twee luidsprekers doet wonderen. De films die je kijkt klinken op zo'n setup vele malen beter dan op een gemiddelde 5.1 set....

qua sub: een goedkope sub maakt bij audio meer kapot dan het goed doet. Dat geldt trouwens ook voor een dure, maar slecht afgestelde sub. Een goede (gesloten) en goed afgestelde sub kan ook voor een stereo setup een hele welkome aanvulling zijn, dus let niet teveel op sommige kort-door-de-bocht-anti-sub-reacties :+

geef eens antwoord op bovenstaande vragen? misschien kunnen we je een zetje in de goede richting geven.

[ Voor 9% gewijzigd door 107mb op 10-09-2008 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt in ieder geval voor de tips
zal proberen kort samen te antwoorden
-budget ligt rond de 1000 euro
-combinatie van film en muziek (ikke film, vrouwtje muziek)
-ruimte woonkamer is 45m²
-probleem met plaatsing van boxen is dat we heel veel ramen hebben achter ons (van vloer tot plafond waardoor ik dus achter de zetel geen boxen kan plaatsen

ik zou liefst een goede 5.1 hebben maar door plaatsingsproblemen en vrouwtje die al die boxen niet mooi vinds ben ik genoodzaakt voor een alternatief te zoeken

• Hopjesvla79
wat dacht je van een Onkyo Htx-22HD?.

Heb hem zelf nog niet gezien/gehoord, maar is wat ik op dit moment in gedachte heb. Ik heb min of meer dezelfde wensen als jij, maar dan met de nadruk iets meer op muziek. Enige nadeel is dat hier geen tuner op zit, dus die zou dan op mijn toekomstige BR speler moeten zitten. Oh ja, er zit trouwens ook geen DVD speler op, is echt puur een versterker.

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 10-09-2008 13:39 ]

Hi Ha Hopjesvla

• 107mb
en een tuner komt dus nooit in een BR speler te zitten.
Tevens zou ik niet graag een versterker in een sub hebben:
- trillingen.
- plaatsing van de sub. Een sub kan erg kritisch zijn qua plaatsing. Zo heb ik een geweldige locatie bedacht voor mijn eigen sub, maar klonk het daar ruk. Als blijkt dat de sub in een verre onhandig plek het beste klinkt, dan wordt je niet echt vrolijk als je daar ook je BR speler moet plaatsen, en dan doorlussen naar de TV.... Het lijk mij iig niets.

• mace

mace

Sapere Aude

Er zijn tegenwoordig door de vooruitgang op het gebied van schakelende voedingen en klasse-D versterkers al erg platte recievers te krijgen. Neem bijvoorbeeld het sony S-master systeem.

Ga eens naar een goede hifi zaak (geen mediamarkt ofzo) en laat je daarover informeren. :)

[ Voor 20% gewijzigd door mace op 10-09-2008 14:05 ]

• Hopjesvla79
107mb schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:59:
en een tuner komt dus nooit in een BR speler te zitten.
Tevens zou ik niet graag een versterker in een sub hebben:
- trillingen.
- plaatsing van de sub. Een sub kan erg kritisch zijn qua plaatsing. Zo heb ik een geweldige locatie bedacht voor mijn eigen sub, maar klonk het daar ruk. Als blijkt dat de sub in een verre onhandig plek het beste klinkt, dan wordt je niet echt vrolijk als je daar ook je BR speler moet plaatsen, en dan doorlussen naar de TV.... Het lijk mij iig niets.
waarom zal er in een BR speler nooit een Tuner zitten? er zijn toch ook dvd surroundsetjes waar een tuner op zit?

Maar ik ben het met je eens dat het wellicht niet alles is..

Hi Ha Hopjesvla

Verwijderd

Laat ons er nu ff van uitgaan dat je in een bepaalde prijsklasse, altijd beter/mooi stereogeluid gaat hebben dan surroundgeluid...
Dan is het toch heel simpel. Kan je geen 5.1 kwijt in je kamer, koop dan een degelijke stereoset voor je X euro's.

• quez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:03

quez

Hopjesvla79 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 13:38:
wat dacht je van een Onkyo Htx-22HD?.

Heb hem zelf nog niet gezien/gehoord, maar is wat ik op dit moment in gedachte heb. Ik heb min of meer dezelfde wensen als jij, maar dan met de nadruk iets meer op muziek. Enige nadeel is dat hier geen tuner op zit, dus die zou dan op mijn toekomstige BR speler moeten zitten. Oh ja, er zit trouwens ook geen DVD speler op, is echt puur een versterker.
Ik heb deze set nu een aantal maanden in bezit, hij bevalt zeer goed. Voldoende aansluitingen in diverse smaken. Geluidskwaliteit is geweldig en vele listening modes. Daarnaast kan video upscalen naar HD kwaliteit (hier maak ik nog geen gebruik van omdat ik nog geen HD tv heb). Had eerst een Kenwood versterken met 2 speakers maar dit is vele malen beter. Zeker een aanrader! (Heb hem gekocht bij besthomecinema.nl voor 310 euro incl gekocht)

• 107mb
als je vrouw al die speakers niet zit zitten, heb ik de beste tip:
neem haar mee naar een luistersessie bij een dealer. Vaak hebben vrouwen een beter gehoor, en zijn ze (logischerwijs) er meer bij betrokken als ze meegaan. Ik heb het een aantal maal meegemaakt dat vanwege de vrouw het budget naar boven werd bijgeschroefd. erg gaaf.

tip 2... koop een fatsoenlijke stereo setup met twee goede speakers, een tuner en DVD/BR speler.
daar ga je plezier van hebben. blijft 5.1 kriebelen, koop dan ipv een stereo versterker een nette receiver (Denon, Marantz NAD HK Pioneer...)

• Hopjesvla79
quez schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:15:
[...]

Daarnaast kan video upscalen naar HD kwaliteit
video?, is toch alleen maar geluid, of bedoel je het geluid van de video?

Hi Ha Hopjesvla

• quez

quez

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:37:
[...]

video?, is toch alleen maar geluid, of bedoel je het geluid van de video?
Ik verwarde het met video passthrough. Je kan een hdmi apparaat verbinden met de HTX-22hd dan gaan zowel geluid als video via de onkyo naar de tv. Maar zoals ik al zei heb ik er zelf geen ervaring mee. Overigens kan je ook een uitbreidingsset kopen waardoor je er een 5.1 van kan maken. Deze heb ik echter nog niet gezien in nederland.
(zie ook http://www.hifigear.co.uk...rowse.php?product_id=5924 )

• Hopjesvla79
ach so!
Klinkt goed, hoop dat ik hem binnenkort ook nog eens ergens kan testen. Ben wel benieuwd, maar heb hem nog nergens zien staan, behalve dat besthomecinema hem heeft. Geloof dat ze hem binnenkort ook gaan testen bij Whathifi, ben benieuwd wat daar uit komt. Al wil dat natuurlijk nog niets zeggen.

Hi Ha Hopjesvla

• quez

quez

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:07:
ach so!
Klinkt goed, hoop dat ik hem binnenkort ook nog eens ergens kan testen. Ben wel benieuwd, maar heb hem nog nergens zien staan, behalve dat besthomecinema hem heeft. Geloof dat ze hem binnenkort ook gaan testen bij Whathifi, ben benieuwd wat daar uit komt. Al wil dat natuurlijk nog niets zeggen.
Forum is er over op avforums: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?p=7567589

Daar zijn ook veel topics over mogelijke alternatieven

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:25
pascal, ik geef hier mijn mening, en of iemand het er hier mee eens is maakt mij niet uit

Je hebt eigenlijk 3 mogelijkheden.

1: een 2.1 setje met 2 kleine melkpakjes en een subwoofer

voordeel is dan dat het klein en makkelijk weg te werken is, alleen je gaat een gedeelte uit het frequentiebereik misssen. omdat de subwoofer hogere frequenties mee weer moet geven aangezien de melkpakjes dat niet kunnen. Ook is het probleem dat een subwoofer, eigenlijk ter ondersteuning is ( vandaag ook sub, en niet alleen woofer.) maar hier doet die alles.

2: een 2.0 setje met goede speakers en goede bas. Voordeel goede muziekweergave, nadeel groter en niet zoon dreunende bas in films vaak.

3: een 2.1 setje met 2 goede stereo speakers en een subwoofer die ook echt als sub woofer dient. dus lekker ter ondersteuning. dit is vooral mooi bij films e.d

Maar je had het al over het bose setje. voor het geld dat je daarinsteekt zou je iets veel beters kunnen krijgen, de laatste 10-20 jaar is bose eigenlijk veel te overprijst voor wat je krijgt.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

2 x Kef iQ5 2 x ±200,- = 400,-
1 x Kef 2500 psw 1 x ±450,- = 450,-
_______________+
. = 850,-

Leg hier 350,- euro bij voor een fatsoenlijke stereo receiver (denon en dergelijke). Ja, je bent 200 euro meer kwijt, maar laat je vrouw deze speakers eens zien :D Dit zijn de 'vrouwvriendelijkste' speakers die ik ken ;)

EDIT: Zo te zien kun je hier op GoT niet meerdere spaties achter elkaar gebruiken -_-

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 19:24 ]

Verwijderd

De HK is het beste.
Die heeft tenmiste een echte sub en het geheel is goed op elkaar afgestemd.

Daarnaast ziet het er goed uit met dat hoogglans zwart en gezien het formaat klinkt het erg goed.

Verwijderd

ik zag die HK set trouwens voor weinig op www.besthomecinema.nl

Verwijderd

Topicstarter
wou net geen bose setjes, daarom vroeg ik eventueel reacties op die 3 andere setjes.

• Hopjesvla79
Ben zaterdag weer eens gaan rondkijken en zag deze in de schappen staan:
Marantz M-CR502, wellicht ook een interessante optie i.c.m. wat speakers (Wharfedale Diamond 9.2?) een een los DVD/BR spelertje?

Maar om te kiezen uit je eerste 3 opties zou ik voor de Onkyo gaan, wellicht zelfs voor de versie zonder speakers en er zelf aparte (grotere?) speakers aan te hangen. Vind het design van de Onkyo nl. erg mooi (als ze hetzelfde nu eens maken met een BR speler erin :P )

[ Voor 29% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-09-2008 14:22 ]

Hi Ha Hopjesvla

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12 23:23
Ik weet 't ... een flinke kick maar ik ben benieuwd of de twee gasten die met het 2.1/2.0 vraagstuk zaten ondertussen een keuze gemaakt hebben, lijkt me wel, gezien de tijd die inmiddels verstreken is.

Ik ben momenteel ook op zoek naar een nieuw 2.1 setje...

Wat "eisen":
* het moet een 2.1 setje zijn (ja, 2.1, ik wil een sub voor de movies)
* ik wil in die set een FM-RDS-tuner, CD/DVD-speler (ja en liefst ook BR maar dat is wat te hoog gegrepen)
* budget max ~500 euro
* 't meisje moet 'm ook kunnen bedienen (geen remote met 84 knopjes dus)
* ik ben geen audiofiel, streef niet naar perfectie, maar het moet wel leuk en belanceerd klinken
(bij veel van dit soort dingen is de sub nogal dreunend aanwezig bij alles, dat wil ik zeker niet, maar bij U-571 wil ik wel wat kunnen voelen)
* gebruik is 80% films/series/tv, 20% muziek
* HDMI-output
* optische audio input

Ik zat zelf te denken aan de
Onkyo LS-V501 Universal DVD Receiver, Speaker Package : http://www.eu.onkyo.com/products/LS-V501.html
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/extcontent/messages_normal/00219166.jpg
Philips DVD home theatre-systeem HTS6515/12 : http://www.consumer.phili...heatre-systeem+HTS6515-12
Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/philips_hts6515d_37.jpg

Reviews Onkyo:
http://reviews.cnet.co.uk...9030416,49295770-2,00.htm
http://www.trustedreviews...1-Universal-DVD-system/p1
http://www.kieskeurig.nl/...o/ls-v501/reviews/271982/
Reviews Philips:
http://reviews.cnet.co.uk...9030416,49300102-2,00.htm
http://www.kieskeurig.nl/...s/hts6515/reviews/280768/

Ik heb de Philips gehoord in een winkel en was aangenaam verrast. Het geluid klinkt sprankelend, sub is niet te aanwezig... echter... er zit geen optische ingang op. Dus ja, hoe sluit ik dan m'n HTPC aan op dit ding?
Qua prijs liggen ze momenteel op kieskeurig een dikke €130 uit elkaar (Onkyo €500, Philips €370)

Iemand tips/gebruikerservaringen/....?

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb de afgelopen weken met hetzelfde probleem gezet. 5.1 lag voor de hand, maar had er geen plek voor en vriendin was het er niet echt mee eens. Al snel tot de conclusie gekomen dat ik 2.0 of 2.1 nodig had. Ben vervolgens gewoon naar de winkel gegaan en geluisterd wat ik mooi vond. Uiteindelijk na de beslissing dat het 2 focals werden nog met en zonder sub geluisterd (sub voor films). Dit vonden wij te weinig en hebben uiteindelijk wat meer geinvesteerd in de speakers (826 ipv 816).

Kortom, gewoon naar de winkel gaan want theorie en praktijk verschilt vaak. Wij kwamen ook bij hele andere speakers uit dan die ik graag wilde gaan luisteren.

http://Compusmurf.xs4all.nl

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12 20:21
Dat is ineens wel een andere prijsklasse met speakers van 800euro p.s.

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-12 23:23
[b][message=31440111,noline]...Dit vonden wij te weinig en hebben uiteindelijk wat meer geinvesteerd in de speakers (826 ipv 816).

Kortom, gewoon naar de winkel gaan want theorie en praktijk verschilt vaak. Wij kwamen ook bij hele andere speakers uit dan die ik graag wilde gaan luisteren.
Ja oke, maar >€800 voor slechts de speakers is het mij niet waard, period... ik vind €500 al veel voor zo'n set, zeker als je bedenkt dat over een jaar.... twee jaar... overal BR in zit.

Verwijderd

en een pioneer LX03. Leuk setje (kan nog altijd 5.1) maar ook in "2.1". Heeft 2 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang en kost slechts 600 euro (heb ik het toch voor gekocht)

Verwijderd

catchingfire schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:06:
Wat "eisen":
* het moet een 2.1 setje zijn (ja, 2.1, ik wil een sub voor de movies)
* ik wil in die set een FM-RDS-tuner, CD/DVD-speler (ja en liefst ook BR maar dat is wat te hoog gegrepen)
* budget max ~500 euro
* 't meisje moet 'm ook kunnen bedienen (geen remote met 84 knopjes dus)
* ik ben geen audiofiel, streef niet naar perfectie, maar het moet wel leuk en belanceerd klinken
(bij veel van dit soort dingen is de sub nogal dreunend aanwezig bij alles, dat wil ik zeker niet, maar bij U-571 wil ik wel wat kunnen voelen)
* gebruik is 80% films/series/tv, 20% muziek
* HDMI-output
* optische audio input

Ik zat zelf te denken aan de
Onkyo LS-V501 Universal DVD Receiver, Speaker Package : http://www.eu.onkyo.com/products/LS-V501.html
[afbeelding]
Philips DVD home theatre-systeem HTS6515/12 : http://www.consumer.phili...heatre-systeem+HTS6515-12
[afbeelding]
De Onkyo heb ik vandaag bij iemand thuis beluisterd. Ik persoonlijk zou hem niet kopen omdat ik hem voor muziek zou gebruiken. Echter!; voor films waarbij het "vetttt!"-gevoel centraal staat ipv het streven naar een +/-1 db nauwkeurige weergave op je frequentiebereik, is het wel een leuke set. Hij is zeker mooi, één enkel apparaat, twee luidsprekers die (gelukkig) groot genoeg zijn om fatsoenlijk geluid te produceren en een sub die je ergens weg kan stoppen. (niet helemaal waar natuurlijk) Voor het geld is het een leuke aanschaf!

Probeer maar eens een fatsoenlijke stereo versterker met twee luidsprekers te vinden met een dvd speler en tuner voor minder dan 500 euro..

De Philips ken ik niet. Ik weet alleen dat ik zodra ik bij de Philips winkel in Eindhoven binnen loop ik altijd wat teleur wordt gesteld door de audio afdeling. Zelf heb ik overigens wel een oude Philips versterker 8)7 FA-777, maar die, of de grote beeldbuis tv, wordt vast nog een keer vervangen. :+

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijfelen tussen een 2.0 of een 2.1 setje.

Voorlopig wil ik eerst een versterker (of receiver, wat is het verschil?) kopen, zonder speakers of sub.

Kan ik dan gewoon een 2.1 versterker kopen, en later pas de volgende beslissing maken?:
-2 dikke torens, geen subwoofer.
-2 'melkpakjes' en een subwoofer.

Of moet je, als je een 2.1 versterker koopt, per se een subwoofer erop aansluiten omdat je stereospeakers anders het laag niet meepakken?

Edit: whoops, ik dacht dat de posts hierboven van februari 2010 waren :P My bad...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 14:19 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-12 15:09

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 12:03:
Edit: whoops, ik dacht dat de posts hierboven van februari 2010 waren :P My bad...
Plus dat je 2.0 / 2.1 set voor tv/ps3, maar zonder blu-ray/dvd speler ook al weer gekicked hebt met dezelfde vraag, dus deze gaat op slot..

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.