Hallo,
Ik maak dit topic aan na aanleiding van een probleem met een raid opstelling,
ik had al een topic hierover aangemaakt maar ik denk dat hij hier beter op zijn plaats is.
In mijn vorige topic (2003 X64) corrupte ntds.dit?) was het probleem dat mijn ntds.dit bestand de hele tijd corrupt raakte, conclusie in dat topic was dat waarschijnlijk mijn raidcontroller niet compatible was.
Op dat punt was mijn config als volgt:
Windows 2003 R2 Enterprise X64
Asus M3A78-EM moederbord
AMD Athlon X2 5000
Kingston 4GB DDR2 dual channel kit
2x Samsung 640Gb in Raid1
380 watt Antec voeding
Dus ik koop een nieuwe raidcontroller een Adaptec 1220SA,
volgens de Windows HCL geschikt voor Windows 2003/2008 /32/64 bit.
Alleen nu lijkt het probleem alleen maar erger geworden te zijn, als de array helemaal gebuild is wil hij 9 van de 10 keer windows niet eens installeren, ik krijg al een freeze bij het kopieren van de bestanden in het begin van de setup.
Als de schijven nog aan het initialiseren/builden zijn lijkt alles echter prima te werken maar als de status van de array eenmaal “Optimal” is krijg ik crash na crash.
Wat ik zelf heb geprobeerd:
• 100 keer een andere array aangemaakt.
• Bios geupdate van moederbord (en de onboard raidcontroller).
• Nieuwste drivers van alles.
• Nieuwe bios in Adaptec kaart geflashed.
• Write cache aan/uit geprobeerd.
• Andere voeding 550 watt geprobeerd.
• Memtest gedraaid, geen errors.
Ik hoop dat iemand de tip voor mij heeft om dit probleem een keer op te lossen, ik sta onderhand op het punt om de pc in kwestie het raam uit te sodemieteren.
Ik maak dit topic aan na aanleiding van een probleem met een raid opstelling,
ik had al een topic hierover aangemaakt maar ik denk dat hij hier beter op zijn plaats is.
In mijn vorige topic (2003 X64) corrupte ntds.dit?) was het probleem dat mijn ntds.dit bestand de hele tijd corrupt raakte, conclusie in dat topic was dat waarschijnlijk mijn raidcontroller niet compatible was.
Op dat punt was mijn config als volgt:
Windows 2003 R2 Enterprise X64
Asus M3A78-EM moederbord
AMD Athlon X2 5000
Kingston 4GB DDR2 dual channel kit
2x Samsung 640Gb in Raid1
380 watt Antec voeding
Dus ik koop een nieuwe raidcontroller een Adaptec 1220SA,
volgens de Windows HCL geschikt voor Windows 2003/2008 /32/64 bit.
Alleen nu lijkt het probleem alleen maar erger geworden te zijn, als de array helemaal gebuild is wil hij 9 van de 10 keer windows niet eens installeren, ik krijg al een freeze bij het kopieren van de bestanden in het begin van de setup.
Als de schijven nog aan het initialiseren/builden zijn lijkt alles echter prima te werken maar als de status van de array eenmaal “Optimal” is krijg ik crash na crash.
Wat ik zelf heb geprobeerd:
• 100 keer een andere array aangemaakt.
• Bios geupdate van moederbord (en de onboard raidcontroller).
• Nieuwste drivers van alles.
• Nieuwe bios in Adaptec kaart geflashed.
• Write cache aan/uit geprobeerd.
• Andere voeding 550 watt geprobeerd.
• Memtest gedraaid, geen errors.
Ik hoop dat iemand de tip voor mij heeft om dit probleem een keer op te lossen, ik sta onderhand op het punt om de pc in kwestie het raam uit te sodemieteren.