Toon posts:

HD4870 Crossfire werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb 2x hd4870 in crossfire opstelling maar het werkt niet. ik heb ze los getest dan doen ze het perfect maar als ik ze dan allebij op het moederbord zet met die 2 crossfire bridge er tussen dan maken ze erg veel lawaai, de onderste word erg heet en ik kan in ccc geen crossfire kiezen (dus ik denk dat ze niet worden herkent)

ik heb de bridge met j1a onder en j2a boven, monitor kabel zit in onderste kaart. heb nieuwste CCC en kaart drivers.als ik het andersom doe (j1a en monitor op eerste kaart) krijg ik helemaal geen beeld.

moederbord: x48t-dq6 deze moet het ondersteunen.

iemand een idee?

Verwijderd

Werken alle twee kaarten voor de rest prima? Wat zijn de rest van je specs?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Check je voeding eens, en idd post meer specs aub.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:28:
Werken alle twee kaarten voor de rest prima?
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 11:24:
ik heb ze los getest dan doen ze het perfect
:P
Dat moeten we inderdaad wel weten. :) Hele lijstje inclusief drivers versies enz.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Probeer eens te achterhalen op welke snelheid je pci-e sloten lopen dus 1x-16x?
Kijk met CPU/GPU-Z.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 15:33
Het is inderdaad handig om te weten wat voor voeding je hebt, als ze beide los van elkaar perfect werken dan klinkt het logisch ( voor mij ) dat het een zwakke voeding is.

Verwijderd

Topicstarter
oke, hier volgt alle hardware

moederbord: gigabyte x46t-dq6
geheugen: 2x2gig ocz reaper ddr3 (1333 mhz)
processor: intel e8500
voeding: coolermaster Real power M850 (moet genoeg zijn)
videokaarten: his hd4870 (2x)

en drivers
CCC 8.8
driver (video) 8.522-080731a-067981c-ati

anders nog iets?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:54:
oke, hier volgt alle hardware
anders nog iets?
Volgens mij heb je een X48-DQ6, maar dat terzijde.

Misschien wel handig om te vermelden welk scherm je hebt.

Verder zeg je: "monitor kabel zit in onderste kaart" Als je een TFT scherm hebt hebben deze tegenwoordig bijna altijd een dubbele inputmogelijkheid. Sluit eerst beide eens aan op je onderste kaart en kijk welke van beide werkt. Herhaal hetzelfde op de bovenste kaart.
voeding: coolermaster Real power M850 (moet genoeg zijn)
In theorie wel, maar als hij niet helemaal goed is (productiefout, slechte 12V lijn etc.) dan betekent het niet dat hij in praktijk ook die 850W gaat leveren. Tevens staat niet de complete 850W op je 12V lijnen naar je grafische kaarten.

Check nogmaals of alle 6 en 8 pins stekkers op je grafische kaarten zijn aangesloten (het liefst zo weinig mogelijk 2x molex naar 6/8 pins stekkertjes) en ook of je 4/8pins stekker op je moederbord goed vast zit. Natuurlijk de 20/24pins moederbord stekker controleren kan ook geen kwaad als je toch je kast open hebt.

Ook zo kaal mogelijk (1 reepje geheugen, 1 harde schijf, liefst geen optische drive en beide grafische kaarten en cpu op stockspeed) opstarten en je systeem testen.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb alle stekkers gecontroleerd, ziet er goed uit. 1 geheugen stick eruit, dvd spelers eruit, harde schijf erin laten zitten want ze staan op raid 0.en cpu stond all normaal.

stekkers voor videokaart die ik gebruik. 2x 6pin en 2x 8->6 pin ook geswitcht met kaarten.

ik heb een samsung tft monitor en heb de vga en digital kabel allebei aangesloten, maar nog steeds hetzelfde effect het lijkt wel gewoon of hij de bovenste kaart niet herkent.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Misschien dat ik net iets te snel post, maar heb je kaart 1 en kaart 2 al eens omgewisseld? dus 1 in slot 2 als deze eerst in slot 1 zat en andersom.

En ik kan het mis hebben, maar volgens mij moet je 2 crossfire bridges gebruiken (me is nvidia)
Ik heb het mis:
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/734/test_system.jpg
2x 4870 in crossfire met 1 bridge

[ Voor 23% gewijzigd door Wiethoofd op 13-09-2008 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet vrijwel zeker dat je 2x bridge moet gebruiken, eerste keer dat ik dit zie, nee ik heb ze nog niet andersom geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk dat mijn voeding gwoon gwoon crossfire support? alleen sli... op de doos staat sli certified quad sli... maar nergens crossfire...

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 14:23
Da's puur promotie voor nvidea.
Je voeidng levert voldoende vermogen en daar gaat het om.

• WhizZRinaldo
M.Koers schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:09:
Da's puur promotie voor nvidea.
Je voeidng levert voldoende vermogen en daar gaat het om.
[mierenneuken]Nvidia*[/mierenneuken]
Probeer zoiezo eens 2 bridges ipv 1.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

[mierenneuken]sowieso*[/mierenneuken]

En volgens mij moet je met crossfire altijd op je bovenste kaart aansluiten (tenzij je kast op z'n kop staat of ligt :+)

Verwijderd

Topicstarter
ik doe 2 bridges, op bovenste kaart is geen beeld op onderste kaart herkent hij bovenste niet en soms sluit CCC af bij opstarten en met 2 kaarten erin draait de koeling als een gek

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 22:36 ]

Verwijderd

Probeer het anders even met 1 videokaart in het eerste slot, dan in het tweede slot als de eerste werkt. Misschien is je tweede slot kapot. Maak anders even een foto en post deze hier even. Misschien dat je iets over het hoofd ziet wat een van ons wel ziet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb los allebei de kaarten op allebij de slots geprobeerd, dan werkt het prima

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
2 Bridges is niet nodig, met 1 bridge heb je dezelfde performance (heb ik zelf getest met 3dmark06, 2 bridges geven bij sommige spellen nog wel is problemen hier).

Monitor trouwens aansluiten op de bovenste kaart, niet de onderste!

[ Voor 17% gewijzigd door tjtristan op 13-09-2008 22:39 ]

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/6106/fotos0008ww2.jpg

zo ziet het er dan uit, maar geen beeld

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 22:58 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even in UBB-codes neerzetten: Overzicht van UBB-codes

Verder: je kan je crossfire bridge nog op de tweede connectors proberen
Verder zou ik je CPU-koeler een kwart slag met de klok mee draaien, zodat hij naar de achterkant van je kast blaast, maar dat terzijde

[ Voor 60% gewijzigd door Wiethoofd op 13-09-2008 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
op 2e connectors werkt ook niet :(

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

en met 2 bridges al geprobeerd?

Ik bedenk me net dat je misschien in je bios moet duiken om daar even iets te enablen, al zou dat niet logisch zijn, maar niet geschoten... Verder een BIOS-update doen als je dat nog niet al gedaan had.

[ Voor 77% gewijzigd door Wiethoofd op 13-09-2008 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
yup ook geen beeld

Verwijderd

Topicstarter
mischien deugt die kaart gwoon niet, het crossfire onderdeel kapot?

Verwijderd

Topicstarter
bios is up to date (vanmiddag) en ik weet niet wat ik moet enablen...

Verwijderd

Topicstarter
nou

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 23:11 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

1. zoek eens een ander mobo bij een vriend/medetweaker dat crossfire ondersteund en test daar je kaarten.
2. een dubbeldubbeldubbelpost, kunst, en ook nog eens binnen 6 minuten

Verwijderd

Topicstarter
kan het zijn dat het gwoon niet werkt bij vista x64 want gpu-z zegt, disabled (unsure on vista)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:17

Marc H

- - Is wakker - -

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:57:
kan het zijn dat het gwoon niet werkt bij vista x64 want gpu-z zegt, disabled (unsure on vista)
Vista 64 kan er wel mee overweg, ik draai zelf 2x4850 met crossfire enabled. En benches laten gewoon zien dat het ook echt werkt.

Misschien vista eens herinstalleren? Hoewel dat bij mij niet nodig was.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Topicstarter
k heb em al 3x geinstaleerd :P (andere redene)

• Ri_ck
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09-2010
Heb hier ook 2x HD4870 draaien in crossfire Vista x64 moet gewoon werken. Heb zelf allebei die brigdes aangesloten. Als je catalyst 8.8 (intussen 8.9) hebt draaien moet deze gelijk na het installeren al met een melding komen met Go> en dan ga je naar het Crossfire menu waar je deze automatisch staat aangevinkt.

en krijg je wel beeld als er 1 kaart in de bovenste doet? Hier zit mijn monitor op de bovenste kaart aangesloten niet de onderste dus. Heb wel eens gehad dat ie opeens over ging naar de onderste dit omdat de driver nog niet volledig was geinstalleerd en dat ie met opstarte de onderste pakte.

Bios zou idd nog een optie kunnen zijn! Ken jou bios niet maar misschien dat er iets tussen staat. Anders een brak moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niks in de bios vinden :( ben zelf geen pro met computers. heb meerdere keren al 8.9 geïnstalleerd. allebei de kaarten en allebei de slots werken los prima, maar samen dan werkt alleen de onderste...

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:17

Marc H

- - Is wakker - -

Nog steeds ermee bezig? jikes....

Bios naar default gezet?

Ik zou het spul eens laten nakijken in een winkel/TD, straks is er gewoon iets kapot waarom het niet werkt.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=2765
http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2763
Welke moederbord heb je nu ?

Ik zit zo te denken
Misschien een bios update voor je vga kaarten.
Misschien staat namelijk in de bios van vga dat er geen crossfire support is.

Dit heb ik een een keer meegemaakt met een nvidia sli kaart.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 20:52 ]

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

ATI CF met 48xx is gewoon een ramp. Zelf heb ik het volgende gedaan om mijn 2 4850's werkend te krijgen:
Nieuwste bios geinstalled :: PIC-e sloten vaste snelheid gegeven :: Catalyst verbrand, doodgetrapt en het raam uitgegooit :: met open armen ATI Tray Tools ontvangen en daarmee werkend gekregen (ondertussen wel 9 dagen verder)

-- All science is either physics or stamp collecting

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Jasper91 schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:25:
ATI CF met 48xx is gewoon een ramp. Zelf heb ik het volgende gedaan om mijn 2 4850's werkend te krijgen:
Nieuwste bios geinstalled :: PIC-e sloten vaste snelheid gegeven :: Catalyst verbrand, doodgetrapt en het raam uitgegooit :: met open armen ATI Tray Tools ontvangen en daarmee werkend gekregen (ondertussen wel 9 dagen verder)
hoezo een ramp, heb hier ook 2x 4850. kaarten erin. catalyst erop en gaan met die banaan..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Jasper91 schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:25:
Onder windows vista 64?
Dacht dat ati tray geen windows vista ondersteunde?

• WhizZRinaldo
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:05:
[...]

Onder windows vista 64?
Dacht dat ati tray geen windows vista ondersteunde?
Staat ook nergens dat ie vista 64 draait?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:46:
http://www.gigabyte.eu/Pr...rview.aspx?ProductID=2765
http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2763
Welke moederbord heb je nu ?

Ik zit zo te denken
Misschien een bios update voor je vga kaarten.
Misschien staat namelijk in de bios van vga dat er geen crossfire support is.

Dit heb ik een een keer meegemaakt met een nvidia sli kaart.
GA-X48T-DQ6 heb ik, en wat voor update is dat dan? want ik geloof zelf best dat er iets met het moederbord moet gebeuren/updaten/ iets aanzetten. maar ik zou niet weten wat..

moet pci irq mischieen verandert? van auto naar ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 08:21 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast, om hulp roepen daarin heeft weinig zin :)
Pagina: 1