Ik ben aan het kijken naar een nieuwe PC.
Vanwege tijdelijk tekort aan geld wil ik er nu niet direct ERG veel geld aan uitgeven.
M'n 250GIG HDD en m'n DVD-brander (ATA) wil ik blijven gebruiken, maar dat lijkt geen probleem want redelijk wat MOBO's ondersteunen nog wel 2 ATA devices...
Waar ik wel over zit te twijfelen is of ik voor +/- 200 euro een goedkope Intel dual core CPU + MOBO + Mem (DDR2) zal kopen.
Het Mobo dat ik in gedachte heb ondersteunt ook DDR3.
Of een goedkope AMD dual core CPU + MOBO + MEM (DDR2) voor +/- 150.
AMD ondersteunt geen DDR3
Wat ik me het meest afvraag is welk van deze combinaties zich het beste zal laten upgraden.
Specifieker, wat is er bekend van AMD en/of intel over de overstap naar DDR3 ?
of een verandering van Socket ??
Ik speel trouwens amper / geen zware spellen, het zwaarste dat ik doe is wat Photoshop.
Vanwege tijdelijk tekort aan geld wil ik er nu niet direct ERG veel geld aan uitgeven.
M'n 250GIG HDD en m'n DVD-brander (ATA) wil ik blijven gebruiken, maar dat lijkt geen probleem want redelijk wat MOBO's ondersteunen nog wel 2 ATA devices...
Waar ik wel over zit te twijfelen is of ik voor +/- 200 euro een goedkope Intel dual core CPU + MOBO + Mem (DDR2) zal kopen.
Het Mobo dat ik in gedachte heb ondersteunt ook DDR3.
Of een goedkope AMD dual core CPU + MOBO + MEM (DDR2) voor +/- 150.
AMD ondersteunt geen DDR3
Wat ik me het meest afvraag is welk van deze combinaties zich het beste zal laten upgraden.
Specifieker, wat is er bekend van AMD en/of intel over de overstap naar DDR3 ?
of een verandering van Socket ??
Ik speel trouwens amper / geen zware spellen, het zwaarste dat ik doe is wat Photoshop.
[ Voor 5% gewijzigd door liquid_ice op 12-09-2008 15:31 ]
Klus page: http://klusthuis.blogspot.com