Toon posts:

Nvidia 9800X2 nog de moeite waard of toch andere kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag samen,

Ik ben aan het orienteren voor een nieuwe vga kaart omdat mijn oude kaart een beetje raar zit te doen.We hebben nu een 7800GT. Ik weet het een kaart nog uit de oertijd _/-\o_ :)

Nou is mijn oog gevallen op de 9800X2 van EVGA , maar is dit nog de moeite waard om deze kaart te kopen.Ik lees bij sommige shops vooral bij de oosterburen dat deze niet meer leverbaar zijn. 8)7
Nou kom je ze hier in NL ook niet veel tegen dus nu weet ik niet wat goed zal zijn.

Of kan ik beter voor een andere kaart kiezen?
Budget is max.300 euro.

Ik vraag dit even omdat ik even het spoor bijster ben in de wereld van VGA kaarten.Komt mede omdat het allemaal in een heel snel tempo veranderd en vervangen wordt.
Leuk voor de prijzen en consument maar het heeft ook zijn nadelen.

Ik ben geen fan(hooligan) :+ :) van Nvidia of ATI , beide merken mogen erin komen.
Bij ATI heb ik wel iets van de warmte die deze kaarten produceren , maar komt doordat we alles stiller willen hebben zodoende de koeler langzamer laten draaien , ik weet ook dat dit te verhelpen is.Ik lees ook nog wel eens dat de drivers van ATI wel eens voor problemen kan zorgen , veelal BSOD's. En 1 ding wil ik voorkomen die BSOD's wil ik niet meer hebben :X :) .Nu geen last van.

Maar ik wil een goede leuke kaart waar ik een eind mee kom , zowel gamen als bewerken.
Maar wil nu eens lekker wat dikkere spellen kunnen spelen zoals Crysis , Bioshock etc etc.
Laatstgenoemde ging wel maar haperde wel.Maar goed jullie weten wat ik bedoel :)

Rest van het systeem kan makkelijk een dikke vga kaart aan.
Behuizing ook en airflow is uitstekend(Lian-LI PC A70b)

Alvast bedank voor de moeite _/-\o_

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:54
wat dacht ja van zoeken naar vergelijkingen tussen bepaalde kaarten die binnen je budget vallen ipv niets doen en hier vragen wat wij voor je gevonden hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al gelezen maar helaas haal ik daar niet uit of het nog de moeite waard is.
Fanatic_FS schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:13:
wat dacht ja van zoeken naar vergelijkingen tussen bepaalde kaarten die binnen je budget vallen ipv niets doen en hier vragen wat wij voor je gevonden hebben?
Dit heb ik dus gedaan maar ik vind reviews wel soms te glad.Liever mensen die er ervaringen in hebben.

Maar wat eigenlijk antwoorden terug , is al goed hier |:( we vragen niets meer omdat vele hier dus gelijk vooroordelen hebben en gelijk conclusies trekken dat men niet reviews leest etc etc.En dat we niets doen.Je zal inderdaad maar wat moeten helpen hé. Kun je net zo goed je commentaar voor je houden , hoeft je ook niet te typen en je moe te maken , voorkomt ook nog ergenis. :'(

Enige wat ik vraag of het de moeite waard en tevens advies.Dit haal je niet uit reviews en vele sites zijn bevoordeelt met een merk.Andere kant is , dat spel loopt beter met die kaart en het ander spel met deze kaart.Maar haal je uit reviews eruit dat hij niet meer leverbaar is of hoe het kan dat hij niet meer leverbaar is.Daarom vraag ik dit ook en heb ik ook duidelijk in mijn starttopic gezet.Misschien iets nieuws.Nvidia topic heb ik doorgelezen maar er staat niets van in.

Maar goed nevermind!!!

Er is een nvidia topic daar kun je zoiets niet vragen , open je een topic krijg je ook ale zo'n k*t commentaar.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 15:23 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet zelf kijken naar welke spellen je wilt draaien, of je een single of multi-gpu oplossing wilt, en ga benchmarks/scores vergelijken. Toms Hardware heeft altijd wel goede charts met framerates in geteste spellen/benchmarks.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 21:11
9800GX2 is nog steeds een mooie kaart voor een niche van de gamers.

Je moet jezelf wel afvragen of jij daar bij hoort. Over het algemeen zijn dual GPU oplossingen (SLI/Crossfire &GX2/X2) efficiënter en meer de moeite waard bij hogere resoluties. Denk aan 1920x* of 2560x1600 op een 30". Als je fatsoenlijk wilt gamen op 2560 moet je bijna wel denken aan dual GPU.

Voor een instap dual GPU setup op het moment is de HD4850 in CrossFire de beste "bang for the buck", maar je moet dan wel een CrossFire-Ready moederbord hebben. En je moet plaats hebben voor 2 videokaarten. Heb je een geluidskaart, raidcontroller of andere insteekkaarten, dan kan dat nog wel eens een probleem zijn.

Hierdoor is de 9800GX nog steeds een goed alternatief, alleen vind ik zelf de prijs nog te hoog. Mocht hij ooit de €200 bereiken, dan kan die beter concurreren tegen een HD4850 CF setup.

Als je nog lekker zit te gamen op 1280 of 1600 resoluties dan haal je meer uit een single GPU kaart. GTX260/280 of HD4870. Vraag jezelf af op wat voor resoluties je van plan bent te gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door lawtshjj op 12-09-2008 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:21:
Je moet zelf kijken naar welke spellen je wilt draaien, of je een single of multi-gpu oplossing wilt, en ga benchmarks/scores vergelijken. Toms Hardware heeft altijd wel goede charts met framerates in geteste spellen/benchmarks.
Dat is dus het eerste wat ik gedaan heb.En wel meerdere reviews en benchmarks.
Maar het gaat mij niet alleen om benchmarks maar ook hoe het kan dat hij niet meer bestelt kan worden.Misschien dat er hier users zijn die er wat meer vanaf weten waarom of hoe.
Ik heb geen interesse in een kaart te kopen die NU eruit gaat of niet meer leverbaar is of word in een zeer korte termijn.

Dat is wat ik er mee bedoel nog de moeite waard.Staat ook in mijn starttopic.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:27:
[...]

Dat is dus het eerste wat ik gedaan heb.En wel meerdere reviews en benchmarks.
Maar het gaat mij niet alleen om benchmarks maar ook hoe het kan dat hij niet meer bestelt kan worden.
Omdat die EOL is. :)

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 12:09
Lawtje schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:26:
9800GX2 is nog steeds een mooie kaart voor een niche van de gamers.

Je moet jezelf wel afvragen of jij daar bij hoort. Over het algemeen zijn dual GPU oplossingen (SLI/Crossfire &GX2/X2) efficiënter en meer de moeite waard bij hogere resoluties. Denk aan 1920x* of 2560x1600 op een 30". Als je fatsoenlijk wilt gamen op 2560 moet je bijna wel denken aan dual GPU.

Voor een instap dual GPU setup op het moment is de HD4850 in CrossFire de beste "bang for the buck", maar je moet dan wel een CrossFire-Ready moederbord hebben. En je moet plaats hebben voor 2 videokaarten. Heb je een geluidskaart, raidcontroller of andere insteekkaarten, dan kan dat nog wel eens een probleem zijn.

Hierdoor is de 9800GX nog steeds een goed alternatief, alleen vind ik zelf de prijs nog te hoog. Mocht hij ooit de €200 bereiken, dan kan die beter concurreren tegen een HD4850 CF setup.

Als je nog lekker zit te gamen op 1280 of 1600 resoluties dan haal je meer uit een single GPU kaart. GTX260/280 of HD4870. Vraag jezelf af op wat voor resoluties je van plan bent te gamen.
ben het niet met je eens mijn 9800 GT speelt alles op max op 1920 x 1080 behalve crysis maar goed geen fps verschil met 1280 x 1024 dus dual gpu hoeft niet persee ik zou eerder denken aan HD4870 voor dat geld zeer mooie kaart anders is een GTX260 een oplossing en anders 4850 in crossfire setup :)

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Pagina: 1