Toon posts:

processor of geheugen update?

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik heb hier een amd x2 4200+ met 2gb ddr2 geheugen maar vind hem soms nog wel eens aan de trage kant bij processen als Photoshop en After Effects. Nu zat ik te denken om misschien een nieuwe processor te kopen zoals een x2 6000+ of denken jullie dat dat weinig verschil in snelheid uit zal maken? Zal 1gb extra geheugen voor een groot verschil zorgen of denken jullie van niet?
Alvast bedankt

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

heb je al eens gemeten waar de bottleneck zit?

Money for nothin' and your chicks for free

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zoek benchmarks op? Kijk hoeveel ram er op dat moment in gebruik is?

Wat heb je zelf allemaal gedaan?

Goedkoop bellen via VoIP

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

zeer grote kans dat je geheugen vol loopt en hij gaat swappen naar de harde schijf, ctrl+alt+del > taakbeheer > prestaties.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Thandor

SilverStreak

Ik zie in dit topic een link naar de CSL FAQ staan. Hier staat tekst over het upgraden van een PC ofwel iets waar jij nu aan wilt beginnen :). Die tekst is, tesamen met deze howto geschreven omdat het openen van de zogenaamde 'welke moet ik nemen?'-topics eigenlijk niet de bedoeling is ;).

Je kunt dus het beste even gaan onderzoeken waar het probleem zit. Als je tijdens het gebruik van de genoemde programma's steeds te weinig geheugen hebt (bekijk het even in Task Manager) of juist de processor continue een hoog CPU verbruik heeft dan weet je wel wat er een upgrade nodig heeft. De howto kan je helpen bij het uitzoeken van nieuwe hardware. Let daarbij op dat je ook even gaat zoeken naar wat reviews alvorens je de hardware aanschaft :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.