Beste mede-tweakers.
Dagen ben ik bezig geweest, vele tests heb ik gedaan, fora afgestruind, gezocht, gevraagd. Niets gevonden wat helpt.
Met wat "oudere" hardware heb ik een mediacenter gebouwd. Dit alles in een kast van nox media.
De hardware die hier in zit:
mobo: asus a7n8x-x
cpu: athlon xp 2500@1900 (onderclocked)
wd 80gb ide
1gb ram 400ddr@266ddr, 133 fsb
asus fx5200 passief gekoeld, af fabriek
aopen 350 watt voeding
Verse installatie van XP, k-lite codec pack, avast antivirus, speedfan en mediaportal
Het de crash treed random op tijdens het spelen van video. Soms al na 10 minuten, soms pas na een ruim uur.
Geen BSOD, gewoon een hanger.
De temperaturen zijn dik in orde. Met alle fans op max komt geen onderdeel boven de 35 graden.
Indien ingesteld op "stil" komt geen onderdeel boven de 50 graden.
Cpu max 49 graden.
mobo (socket) 43 graden
hd0: 46 graden (dit lijkt me enigszins hoog, maar volgens mij niet heel erg?)
Ik heb memtest86 gedraaid. Alles in orde.
Ik heb de videokaart vervangen, crasht net zo hard.
Ik heb een oudere driver geinstalleerd, hielp niet.
XP is helemaal up-to-date.
K-lite is de nieuwste versie.
Ik heb de voeding vervangen, crasht nog steeds.
Het enige dat ik nog niet vervangen heb is het mobo+cpu, maar bij gebrek aan reserve mobo en cpu kan dat niet.
Idlen doet ie uren na elkaar.
Alleen bij films gaat het mis, alhoewel, net heeft het ding een uur mp3's staan draaien in media portal en toen crashte hij ook weer.
Ik kan nog proberen om de agp settings aan te passen in de bios, maar ik weet niet precies wat de meest veilige settings zijn voor zaken als spread spectrum e.d.
Kortom, ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet.
Wie heeft er nog een idee?
Het begint allemaal een beetje veel tijd te kosten, tijd die ik eigenlijk hard nodig heb voor mijn studie
Maarja, je bent tweaker of niet, dus je gaat door tot het werkt!
Dagen ben ik bezig geweest, vele tests heb ik gedaan, fora afgestruind, gezocht, gevraagd. Niets gevonden wat helpt.
Met wat "oudere" hardware heb ik een mediacenter gebouwd. Dit alles in een kast van nox media.
De hardware die hier in zit:
mobo: asus a7n8x-x
cpu: athlon xp 2500@1900 (onderclocked)
wd 80gb ide
1gb ram 400ddr@266ddr, 133 fsb
asus fx5200 passief gekoeld, af fabriek
aopen 350 watt voeding
Verse installatie van XP, k-lite codec pack, avast antivirus, speedfan en mediaportal
Het de crash treed random op tijdens het spelen van video. Soms al na 10 minuten, soms pas na een ruim uur.
Geen BSOD, gewoon een hanger.
De temperaturen zijn dik in orde. Met alle fans op max komt geen onderdeel boven de 35 graden.
Indien ingesteld op "stil" komt geen onderdeel boven de 50 graden.
Cpu max 49 graden.
mobo (socket) 43 graden
hd0: 46 graden (dit lijkt me enigszins hoog, maar volgens mij niet heel erg?)
Ik heb memtest86 gedraaid. Alles in orde.
Ik heb de videokaart vervangen, crasht net zo hard.
Ik heb een oudere driver geinstalleerd, hielp niet.
XP is helemaal up-to-date.
K-lite is de nieuwste versie.
Ik heb de voeding vervangen, crasht nog steeds.
Het enige dat ik nog niet vervangen heb is het mobo+cpu, maar bij gebrek aan reserve mobo en cpu kan dat niet.
Idlen doet ie uren na elkaar.
Alleen bij films gaat het mis, alhoewel, net heeft het ding een uur mp3's staan draaien in media portal en toen crashte hij ook weer.
Ik kan nog proberen om de agp settings aan te passen in de bios, maar ik weet niet precies wat de meest veilige settings zijn voor zaken als spread spectrum e.d.
Kortom, ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet.
Wie heeft er nog een idee?
Het begint allemaal een beetje veel tijd te kosten, tijd die ik eigenlijk hard nodig heb voor mijn studie
Drommels!