Thomson Speedtouch en portforwarding problemen

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Puur een bericht voor het archief. De oplossing is namelijk inmiddels bekend maar ik gun andere mensen niet urenlang zoeken en testen zonder resultaat.

Probleem:

Thomson Speedtouch 780WL i.c.m. poorten forwarden voor spellen als rFactor, Race07, GTR Evolution. Hoewel de server zichtbaar is staat er een ping van 5000+ genoteerd.

Oplossing:

Ik heb contact gehad met de helpdesk en het blijkt gewoon dat er problemen zijn met portforwarden op de Speedtouch. Als ik andere forums een beetje geloof ligt dat niet direct aan mijn type maar hebben sommige andere types er ook last van. De netto conclusie was eigenlijk dat wanneer wat tips niet hielpen een andere router de enige oplossing was. Eerlijke helpdesk overigens, ze erkenden de problemen en het feit dat er geen fix voor was. Schiet je als consument misschien niet veel mee op maar ik heb nu een cheap-ass Linksys WAG200G gekocht en het werkt meteen.

Voor mensen met ook problemen, het scheen te helpen om een bestaande applicatie aan te passen in plaats van zelf een nieuwe applicatie aan te maken (de gateway/router beschikt over lijst met standaard applicaties ivm portforwarden). Dat heeft in Speedtouch 780 (Experia) wil port niet fowarden naar mijn PC een beetje geholpen.

Eigen bevindingen:

Ik heb zelf het idee dat het kan liggen aan port ranges forwarden (teamspeak, http etc werkten prima) of een combinatie van DHCP gebruiken met toch fixed adressen binnen je locale netwerk. Maar dat is een gokje.

Conclusie:

De speedtouch was snel, werkte lekker maar het is jammer dat iets wat in mijn ogen vrij basic is op een toch best dure ADSL2+ modem niet goed werkt. Dit heb ik de helpdesk ook laten weten. Deze post is puur om wat mensen wat tijd te besparen. Ik heb serieus echt enorm veel zitten proberen samen met anderen maar zonder succes.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Gaat dit over de "Experiabox" variant?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Arnout schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:30:
Gaat dit over de "Experiabox" variant?
Nou meer over de SpeedTouch modems in general. Als ik online aan het zoeken ben dan kom ik allerlei portforwarding problemen tegen met Speedtouch modems en volgens mij is die experiabox niet anders eigenlijk :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Volgens mij is beste om een actuele firmware te gebruiken. Is mijn ervaring.
Veel klagers vergeten dit vaak. Zitten ze nog met een oeroude firmware op hun Speedtouch.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

cornfed99111 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:47:
Volgens mij is beste om een actuele firmware te gebruiken. Is mijn ervaring.
Veel klagers vergeten dit vaak. Zitten ze nog met een oeroude firmware op hun Speedtouch.
Het is dan ook de taak van de provider om de firmware van de modems up to date te houden. Een klant kun je hier niet mee lastigvallen.

Vicariously I live while the whole world dies

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:47
Dat hoeft helemaal niet. Een apparaat dient in beginsel goed te werken. In dit geval blijkbaar niet, en daarom kun je een firmware update doen. Maar de oorzaak is dus een ondeugdelijk apparaat.

Bij moederborden precies hetzelfde. Het moet niet nodig zijn om een nieuwe firmware op je moederbord te zetten om normaal gebruik te kunnen maken van het moederbord. Als dat wel het geval is, is er sprake van een ondeugdelijk product en zou je het in principe om moeten ruilen.

In het geval van de Experiabox-variant kan ik me voorstellen dat deze modem niet helemaal ok werkt, Thomson heeft voor KPN een aangepaste versie gemaakt en dat moest natuurlijk zo goedkoop mogelijk, en er moesten dingen veranderd worden... nahja testen is er blijkbaar bij ingeschoten. ;)

De Siemens Experiabox is een stuk beter :) en werkt gewoon goed (op een paar kleine dingen na, ik moet bijv. elke nacht de NAT table flushen om VoIP goed te houden).

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 12-09-2008 09:11 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Arnout schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:10:
Dat hoeft helemaal niet. Een apparaat dient in beginsel goed te werken. In dit geval blijkbaar niet, en daarom kun je een firmware update doen. Maar de oorzaak is dus een ondeugdelijk apparaat.

Bij moederborden precies hetzelfde. Het moet niet nodig zijn om een nieuwe firmware op je moederbord te zetten om normaal gebruik te kunnen maken van het moederbord. Als dat wel het geval is, is er sprake van een ondeugdelijk product en zou je het in principe om moeten ruilen.

In het geval van de Experiabox-variant kan ik me voorstellen dat deze modem niet helemaal ok werkt, Thomson heeft voor KPN een aangepaste versie gemaakt en dat moest natuurlijk zo goedkoop mogelijk, en er moesten dingen veranderd worden... nahja testen is er blijkbaar bij ingeschoten. ;)

De Siemens Experiabox is een stuk beter :) en werkt gewoon goed (op een paar kleine dingen na, ik moet bijv. elke nacht de NAT table flushen om VoIP goed te houden).
Juist omdat het hier een speciale firmware van de provider opstaat is het zijn taak om die te onderhouden. Als je zegt dat testen er blijkbaar bij ingeschoten is, geef je eigenlijk al aan dat de fout bij de provider zit.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Na net als OzBoz hier heel lang mee bezig te zijn geweest moet ook ik constateren dat port forwarden op mijn SpeedTouch 780 WL (KPN ExperiaBox) gewoon niet goed werkt. Vrij trieste zaak voor een modem fabrikant... Ik kan forwarden wat ik wil naar mijn iMac, maar de network utility krijgt gewoon de geforwarde poorten niet te zien.

Echt heel erg suf |:(

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 09:48

donny007

Try the Nether!

Ik had lang geleden (2001/2002) een speedtouch 570, hierbij had ik ook veel problemen met port forwarding, nooit echt goed aan de praat gekregen, uiteindelijk met veel duwen en trekken 1 poortje open gekregen ;).

/dev/null

• highmastdon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb wel iets kunnen doen aan 't forwarden. Bij mij zijn alle poorten naar 1 ip geforward.

Idx Type Interface Outside Address Inside Address
Use
1 NAPT Internet 92.254.xxx.xxx:5060 92.254.xxx.xxx:5060
0
2 NAPT Internet 92.254.xxx.xxx:68 92.254.xxx.xxx:68
0
3 NAPT Internet 92.254.xxx.xxx:5060 92.254.xxx.xxx:5060
0
4 NAPT Internet 92.254.xxx.xxx:50628 192.168.1.55:65150
1
5 NAT Internet 92.254.xxx.xxx 192.168.1.66
113
6 NAPT Internet 92.254.xxx. xxx unmapped
133

Zoals je ziet heb ik hier (regel 5) via telnet een forward gemaakt van mn 'buitenkant'-ip naar 192.168.1.66
De pc die ik geforward wil hebben geef ik gewoon 't statische ip.

[Edit:]
Verder heb ik via telnet ook de firewall ge-disabled.

[ Voor 10% gewijzigd door highmastdon op 16-11-2009 15:59 ]

Dio disse: "Sia la luce!" E la luce fu.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Haal wel ff je publieke IP weg, voor je het weet zit er een grapjas in je netwerk te kloten.

Pagina: 1