Toon posts:

Wireless Internet Issues

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Voor mijn enigszins verouderde (ca. 2003) maar zeer vertrouwde pc met Windows XP ben ik aan het proberen een wireless internet verbinding tot stand te brengen. Lukt dus blijkbaar niet helemaal aangezien ik volgens mij (?) geen wireless netwerk kaart in mn pc heb zitten. Ik heb momenteel wel plug & play wireless internet via usb maar die loopt zeer binnenkort af.

Vraag 1. Hoe en waar kan ik controleren of de kaart al in mn pc zit?
Vraag 2. Mijn vermoeden is dus dat ik nog geen wireless netwerkkaart heb, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een kaart? Zijn er tips/trucs?
Vraag 3. Maakt het verschil wat voor wireless internet je hebt, met betrekking tot aanschaf van de kaart?

Ik neem aan dat er bij aanschaf van de kaart een handleiding zit om te installeren?

Anyone?

THANKS!!! _/-\o_
Groetjes,
DutchessAMS

Verwijderd

Topicstarter
Oh shit... plaats em ff lekker verkeerd... @#$@!! 8)7

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
1; Kijk achterop je PC. Zit er een uitsteeksel met schroefdraad waar een antenne op zit? Nee? Dan heb je geen WLAN insteekkaart.

2; Ik zou een degelijke kaart kopen. Ik heb al een paar D-Links gehad en vind het echt rommel. Ik heb toen een ABIT AirPace gehaald en sindsdien nooit meer problemen gehad.

3; Koop gewoon "g" apparatuur.

Maar wacht even; Je hebt betaald INTERNET via USB wat afloopt? Dan zul je op zijn minst een ander internet abonnement moeten nemen; Internet via WLAN is niet gratis, tenzij je een buurman hebt wiens internetverbinding je mag gebruiken. Zoniet dan heb je ook nog een internetverbinding en een WLAN-router nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door 0rbit op 11-09-2008 12:22 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je wel een wireless router/accespoint? Anders heeft het aanschaffen van een wireless netwerkkaart weinig nut.

Hierboven wordt vermeld dat je g-apparatuur moet kopen, maar je zou eventueel ook naar de n-apparatuur kunnen kijken. G werkt op 54mbit, en N op 300mbit. Maar dan moet je router dit natuurlijk ook ondersteunen. Sommige merken hebben ook een zogenaamde G turbo mode, die werkt op 125mbit, maar dan moet je router en netwerkkaart van hetzelfde merk zijn. Let daar dus op.

Verwijderd

Topicstarter
1: zal eens kijken maar volgens mij niet, nee. Dacht even dat het in de kast te vinden zou zijn.
2: goeie tip, thanks. Enig idee over kosten?
3. oke dan, ik zal ook even kijken of mijn router N apparatuur ondersteund... Waar kan ik dit vinden op de router? }:O

Ik neem in feite wireless internet (wat al in huis is geinstalleerd) over van iemand. Ik hoef het dus alleen nog maar aan te sluiten op mijn pc. Verbinding en router zijn er dus al.

Anything else I should think of??

You guys rock!

Verwijderd

Topicstarter
Hm... de ene moderator is wat vriendelijker dan de ander maar inmiddels heb ik door dat mijn vraag niet elitair genoeg is om "erbij" te horen... :'(

Thanks anyways you guys, you really helped me out much further here :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wireless Internet Issues

Crossposten is niet de bedoeling op GoT...
mijn vraag niet elitair genoeg is om "erbij" te horen... :'(
:Z

Niks elitair genoeg. Je hebt gewoon zelf van geen kanten de moeite genomen. Geen vraag is te dom voor GoT, maar zat zijn er te lui. Zo ook deze :/
Mocht je deze toon wat hard vinden, lees die zin van jezelf eens door...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.