Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wireless Internet Issues

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Voor mijn enigszins verouderde (ca. 2003) maar zeer vertrouwde pc met Windows XP ben ik aan het proberen een wireless internet verbinding tot stand te brengen. Lukt dus blijkbaar niet helemaal aangezien ik volgens mij (?) geen wireless netwerk kaart in mn pc heb zitten. Ik heb momenteel wel plug & play wireless internet via usb maar die loopt zeer binnenkort af.

Vraag 1. Hoe en waar kan ik controleren of de kaart al in mn pc zit?
Vraag 2. Mijn vermoeden is dus dat ik nog geen wireless netwerkkaart heb, waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een kaart? Zijn er tips/trucs?
Vraag 3. Maakt het verschil wat voor wireless internet je hebt, met betrekking tot aanschaf van de kaart?

Ik neem aan dat er bij aanschaf van de kaart een handleiding zit om te installeren?

I know it's a stupid and clearly too easy issue for y'all guys but still... Anyone? O-)

THANKS!!! _/-\o_
Groetjes,
DutchessAMS

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:36

JB

Cédric roelt!

Meestal heb je achter op de kast dan een ronde aansluiting met schroefdraad waar je een spriet op kunt draaien. In apparaatbeheer kun je dat eventueel ook nagaan onder Netwerk Adapters maar wat bedoel je hiermee? Je hebt een USB WLAN adapter maar die gaat via een betaald iets?
Ik heb momenteel wel plug & play wireless internet via usb maar die loopt zeer binnenkort af.

[ Voor 33% gewijzigd door JB op 11-09-2008 12:42 ]

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Topicstarter
Achter de kast heb ik sowieso niets "hangen" maar ik dacht dat het wellicht IN de kast zat, die trek ik namelijk niet iedere dag open ;)

Onder Netwerk Adapters, ik zal even kijken maar waarschijnlijk heb ik hem er dus nog niet op zitten.

Wat ik nu heb is van Telfort een USB modem maar dat is dus inderdaad betaald mobiel internetten. Ik weet niet of dit dan ook een wireless netwerkkaart is die daarna nog zou kunnen gebruiken. Vast niet. Dit is het linkje van Telfort: http://shop.telfort.nl/mo...el-internet-op-je-laptop/

Cédric, so far ROEL jij!! ;)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

1) Cross-posten is niet toegestaan, als je verkeerd post, dan vraag je via een TR een move aan naar het juiste forum.

2) Mobiel Internet loopt via het GSM/GPRS/3G netwerk van je telecomprovider. Heeft verder niets met Wireless LAN te maken. In device manager/apparaatbeheer kun je onder netwerkadapters zien wat er geinstalleerd is (of als het niet is geinstalleerd dan wordt dat met een vraagteken weergegeven)

3) Probeer met een zinnige vraag te komen. GoT is een technisch forum voor vragen/discussies op hoog niveau, geen helpdeskje. Daarvoor kun je beter even gaan kijken op Beginnersweb.

Zie ook de FAQ en registratievoorwaarden voordat je weer een nieuw topic opent.

Dit topic is gesloten.