Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows XP kan niet installeren op Vista laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zie hier veel topics over maar mijn vraag word niet echt behandeld...
Sinds gister heb ik een laptop gekocht bij alternate (http://www.alternate.nl/h...RS&l1=Notebooks&l2=Gaming)

Er stond al Vista op, maar nu wil ik dus Windows XP er op en heb via de originele xp prof sp2 cd opgestart en toen het bekende blauwe scherm: Wilt u windows installeren, druk op ENTER. etc..
Als ik op Enter druk dan krijg ik een melding dat ik niet verder kan gaan omdat windows geen vaste schijven heeft gevonden en dan druk ik op F3 om windows opnieuw te starten.

Alle drivers zijn onder vista goed geinstalleerd, dus ook van de hard disk.

Weet iemand misschien wat ik nog moet doen zodat de XP-cd de harde schijf herkend?

Mvg..

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Sata drivers op floppy zetten.

Mass storage drivers vraag, iets met F6 tijdens het booten.

Edit : de specs zijn meer dan voldoende om Vista te draaien. _Ik_ zou de moeite niet nemen.

[ Voor 34% gewijzigd door aZuL2001 op 11-09-2008 11:35 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:06

Freedive

] Ken sent me _

De drivers van je HD opzoeken ? of van je HD controller en deze in de setup van XP laden (met F3 of F8) .

*Edit
F6 dus :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Freedive op 11-09-2008 11:35 ]

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Windows XP kan je hardeschijf niet vinden omdat de controller ervan niet herkend wordt. Je zult dus moeten uitzoeken welke controller je HDD aanstuurt, en daarvan de driver installeren met F6 (bij dat blauwe scherm).

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar ik heb geen diskettestation in me laptop :P
De drivers van de HD moet ik dus opzoeken en installeren via vista?

Ik heb er wel een aantal cd's bij gekregen, dus daar moet wel wat op staan kwa hard disk drivers. :?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het makkelijkste is om die drivers te slipstreamen op een nieuw te maken WinXP schijfje. Hoe dat moet is makkelijk te vinden op dit forum en op google.

Hier staat tekst

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kunt de drivers ook via het internet opzoeken en in je installatie-cd slipstreamen met behulp van (bijvoorbeeld) n-lite.

Verwijderd

Topicstarter
owkej, dan ben ik vandaag nog wel even zoet..^^
ik zal even googlen

edit..
dat van slipstreamen,, nooit gedaan maar dat ga ik even uitvogelen en dan weer opstarten van die cd..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 11:42 ]

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:06

Freedive

] Ken sent me _

Je kunt toch ook drivers op USB stick zetten ? of ziet XP dat niet ? (lijkt me even makkelijker dan sliptstreamen ?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:01

ResuCigam

BOFH

Freedive schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:47:
Je kunt toch ook drivers op USB stick zetten ? of ziet XP dat niet ? (lijkt me even makkelijker dan sliptstreamen ?
Dat kun je doen alleen kan XP er niks mee

We do what we must because we can.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:32:
Hallo,

Ik zie hier veel topics over maar mijn vraag word niet echt behandeld...
Da's gek, want het staat zelfs in de Windows Clients - FAQ letterlijk genoemd.

FAQ vragen zijn over het algemeen ook vragen die een redelijk kort leven hebben hier ;)
Ga aan de slag met de al gegeven tips, nu je weet waar je op moet zoeken wordt het je vast wel duidelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.