Toon posts:

PC loopt vast bij lezen van HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds kort met een probleem waarbij het regelmatig gebeurt dat mijn computer volledig vastloopt bij het lezen van een HDD.

Wat meer info (voor het overzicht) over de config:
Asus P4S800 Deluxe
Pentium IV 3.0Ghz
1GB ram (2x512)
80GB Maxtor drive (deze draait Windows)
80GB Maxtor drive (deze hapert bij het lezen)

Zodra de PC vastloopt kan ik niets meer. Zelfs de muis beweegt niet meer en een reset is de enige optie. Ik hou er rekening mee dat de schijf kapot is. Vervangen is nog geen probleem maar indien ik moet vervangen heeft er iemand mogelijk een suggestie hoe alsnog de data van de schijf te krijgen?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:18
Vaak kan je in de logboeken (event viewer) zien als er een HD aan het overlijden is.

Tja als de pc direct vast loopt kan je niet veel meer doen met de schijf. Je kunt nog proberen de schijf in een USB Case te plaatsen maar ook dat geef ik weinig hoop. Als de data echt heel belangrijk is zou je nog kunnen overwegen als de schijven indentiek zijn de printplaat overzetten in de hoop dat de fout in de chips zit.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De FAQ al eens door gelezen of op eerder geposte topics gezocht? Wat heb je zelf verzonnen? Zoals Pendora al aangeeft kun je de hardeschijf in een externe behuizig hangen of in een andere Pc om te kijken of je data kunt kopieren.

In de FAQ staat overigens genoeg over datarecovery: OM FAQ / Beleid

Waar ik mee zou beginnen is de diagnostische software van de fabrikant van de hardeschijf downloaden en de hardeschijf hiermee testen, dan weet je ook of de hardeschijf daadwerkelijk defect/beschadigd is.

Nog genoeg om zelf uit te zoeken dus, aangezien ik uit jouw topic start niet kan opmaken dat je zelf al wat hebt ondernomen gaat dit topic op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.