Toon posts:

vervangen radeon 9800 pro maar voor wat??

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal.

ik heb dus een pc met een 4000+ amd dual core. 2 gb intern geheugen en de rest vrij standaard. nu gaat het allemaal vrij goed met een 9800 pro. alleen wil ik warhammer online gaan spelen. daar is de videokaart toch echt de bottleneck nu. nu wil ik deze gaan vervangen door een ander. ik hoef geen dure kaart als de 4870 x2 of zoiets, maar gewoon een stukkie sneller.

nu heb ik me helemaal rot gezocht, maar je kan enrgens een vergelijking vinden tussen een 9800 pro en bijvoorbeeld een 3850 of de nieuwe 4670 van ati. ook niet met de nieuwe kaarten van nvidia.

weet iemand een plek waar je dit soort vergelijkingen kan vinden? heb tomshardware ook geprobeerd, maar daar is het ook niet terug te vinden.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De grote vraag is, heb je een AGP of een PCI-E slot op je moederbord zitten, of allebei?

Verwijderd

Topicstarter
o oeps. het gaat om een pci-e :D

• Spitie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Spitie

Ondertitel

De 9800pro is toch alleen agp?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor. is gewoon een pci-e kaart

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41

Cheezus

Luiaard

de 9800pro is nooit pci-e geweest.. bedoel je niet een x800 oid?

Zorg iig dat je zeker weet of je AGP of PCI-e hebt, een niet passende kaart kopen is ook zo jammer ;)

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

8)7 Wikipedia: Comparison of ATI graphics processing units

Wat voor moederbord heb je?
En post anders ook meteen even de rest van je specs!

Doe eerst maar eens **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mad Marty op 10-09-2008 20:38 ]

Rail Away!

Verwijderd

misschien heeft hij een asrock 939 sata2 bord met agp en pci-e ?
Even goed kijken welke type je moet hebben.
Dan even kijken welke bedrag je wilt uitgeven en daarop je kaart gaan kopen

Verwijderd

Heeft dat bord niet maar 4 pci-e lanes en veel problemen met pci-e kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
never mind mensen. ik zat te slapen. heb gekeken maar het is een x1950 gt......

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik stel voor dat je eens **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? rustig door gaat lezen.

Het vervangen van je videokaart is zo moeilijk niet, orienteer je een beetje. Er is echt zat op de markt. Dat je geen vergelijkingen vn de 9800Pro met hedendaagse kunt vinden komt door de leeftijd van dat beestje, en ik denk dat zelfs een X1950 weinig voor zal komen in huidige reviews.
Waar je echter vanuit kunt gaan is dat een beetje kaart van dit moment sneller is, muv enkele hele goedkope oplossingen misschien.
De nieuwe Radeon HD4670 is inderdaad een leuk ding, en ook is er nog de Radeon HD4850 die het qua prijs/performance erg goed doet. En ook doet nVidia een duit in het zakje.
Kortom: er is genoeg te vinden, kijk eens wat meer rond voordat je zomaar een topic aanmaakt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.