Reviews op internet zijn nogal eens niet erg betrouwbaar. Niet zomaar alles geloven. Er worden hele groepen studenten (of whatever) ingehuurd om tegen betaling positieve reviews te plaatsen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het op jouw versterker van toepassing is. Want voor zover ik nu kan beoordelen, veroorzaak je zelf het hele probleem door ongehoord grove aanpassingen te doen in je tonen regelingen.
Ik heb 4 zuil luidsprekers van het merk life, 200 watt vermogen, langetermijn vermogen is 100 watts.
Ik knal echt bijna de ramen eruit op hoog vermogen, maar op gegeven moment (bij +10 db) gaat de boel vervormen.
Nou, da's lache. Ik heb precies dezelfde luidspreker zuilen, ook 4 stuks. Alleen hangen die aan een Sony receiver die 100 Watt RMS kan leveren in zowel 2 en 5 channel mode.
Geen enkel probleem met de basweergave, ook niet als m'n sub uitstaat (wat nog weleens wil gebeuren als de kleine er met z'n fikken aan heeft gezeten). Er gaan dat hele dagen voorbij dat ik niet eens merk dat de sub uitstaat.
Voor het geld wat die speakers kosten, zijn ze erg goed in elkaar gestoken en klinken ook goed genoeg zonder aanpassingen in tonenregelingen...
Er komt, in mijn 'optiek' een mooie bas uit, zonder dat ik in de receiver een aanpassing doe op de tonenregeling en geluid as-is, zonder verdere processing, dus 1:1 laat spelen. Bij die life speakers ontbreekt wel wat midden-hoog naar mijn smaak, dus met een +1dB aanpassing op m'n receiver op het midden-hoog corrigeer ik dat.
Je schrijft dat je de bas op +10dB had staan en jij was verbaast dat de bassen zo gaar klonken?
Als je daarbij ook nog de loudness (of super bass(tm)(c)(r) bla bla) functie aan had staan, dan mag je dit getal nog met de helft verdubbelen.
Heb je enig idee hoeveel +10dB is? Ruim 3x versterkt, dus de basweergave werd 3x versterkt door je versterker. Ik vind het volkomen logisch dat dat niet lekker klinkt, en al helemaal logisch dat dat op hogere volumes brak klinkt.
Dat ligt niet aan je apparatuur of speakers, dat ligt aan je instellingen.
Dan zal dat wel de max zijn, de bass op 0 zetten maakt het geluid al stukken mooier, de bassen domineerden een beetje.
Eerlijk gezegd snap ik niet echt dat je dit zelf niet even hebt uitgeprobeerd voordat je dit topic startte?
Vraagstelling is "Teveel bas?"
Dat is het toch logisch dat je de bas wat lager zet? Want eerlijk gezegd ging ik (en waarschijnlijk ook anderen) ervanuit dat je dat al had bekeken.
Gezien je buitensporige bas instellingen denk ik af te lezen dat jij een harde bas wilt horen.
Koop dan een goede aktieve sub of koop betere speakers (maar dan hoort daar ook een andere versterker bij.)
[
Voor 11% gewijzigd door
remco_k op 11-09-2008 11:32
]
Alles kan stuk.