Heey mede-Tweakers,,
heb een probje met mn pc:
Als ik een spel opstart, maakt niet uit welke, sluit hij op een gegeven ogenblik af, de tijd dat hij dan aanstaat is verschillend.
er komt dan een "crash-scherm"; soort van strepen die uitelkaar worden getroken. (hoop dat dit duidelijk is).
Daarna komt er een BSOD (foutmeldingsscherm)of heel soms een RSOD (ergere neefje van de blauwe) waarin staat dat "atkmdag.sys" een fout heeft veroorzaakt/ondervonden.
Atikmdag is een deel van de drivers van mn videokaart (ati Radeon 4850) (drivers: 8.8).
Deze foutmelding kreeg ik ook bij Ati Drivers: 8.2 +8.4 +8.6+ 8.7+8.8 (<- zijn ook de enige die ik heb geprobeerd).
DE pc sluit af en reboot...
bij het bureaublad krijg ik een melding dat er een "onverwachte Afsluiting" geweest is en of ik een oplossing wil zoeken.
Als ik dat doe krijg ik de volgende meldingen (ze staan onderaan mn bericht bestand).
Op internet kon ik veel vinden, maar net weer andere redenen en gevolgen....
Plaatje van schermpje:
http://tweakers.net/ext/f...9fce654f90a80fbc/full.jpg
(komt uit ander topic van rhvb89, maar hij beschrijft het onder gewoon werken in Windows, ik aleen in Spellen....
groet,,
your_rival
Bericht:
Product
Windows
Probleem
Onverwacht afgesloten
Datum
5-9-2008 20:13
Status
Er is een oplossing beschikbaar.
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
Mini090508-02.dmp
sysdata.xml
Version.txt
Extra informatie over het probleem
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA8004928010
BCP2: FFFFFA6002428E34
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1
Servergegevens: 252dbabc-881d-4245-a945-3d00fca48ed3
Volg deze stappen om problemen met ATI Graphics Driver op te lossen.
Dit probleem is veroorzaakt door ATI Graphics Driver. Dit programma is gemaakt door ATI Technologies, Inc.. ATI Technologies, Inc. heeft momenteel geen oplossing voor het probleem dat u hebt gemeld.
Probleemoplossingen
Met de volgende stappen voor probleemoplossing kunt u voorkomen dat het probleem zich opnieuw voordoet.
1.Download en installeer een bijgewerkte versie van ATI Graphics Driver vanaf een van deze locaties:
Microsoft Update
ATI Technologies, Inc.
2.Neem contact op met de computerfabrikant als er geen bijgewerkt stuurprogramma voor ATI Graphics Driver beschikbaar is.
3.Neem contact op met ATI Graphics Driver voor ondersteuning voor de nieuwste versie van ATI Technologies, Inc..
iemand??

P.S.1: Geen van mijn spellen doet het, van AOE I tot AC tot Medieval 2:TW.
Maar soms gaat het ook van een leien dakje, dan gaat er niets fout en kan ik wel uren achterelkaar gamen....
P.S.2: wilde nog even toevoegen dat de spellen wel opstarten, maar ze dan niet meer reageren en dan vastlopen.
P.S.3: Geldt niet altijd hoor, valt me op dat als de pc 1 uur+ aanstaat, de foutmelding minder vaak voorkomt....
heb een probje met mn pc:
Als ik een spel opstart, maakt niet uit welke, sluit hij op een gegeven ogenblik af, de tijd dat hij dan aanstaat is verschillend.
er komt dan een "crash-scherm"; soort van strepen die uitelkaar worden getroken. (hoop dat dit duidelijk is).
Daarna komt er een BSOD (foutmeldingsscherm)of heel soms een RSOD (ergere neefje van de blauwe) waarin staat dat "atkmdag.sys" een fout heeft veroorzaakt/ondervonden.
Atikmdag is een deel van de drivers van mn videokaart (ati Radeon 4850) (drivers: 8.8).
Deze foutmelding kreeg ik ook bij Ati Drivers: 8.2 +8.4 +8.6+ 8.7+8.8 (<- zijn ook de enige die ik heb geprobeerd).
DE pc sluit af en reboot...
bij het bureaublad krijg ik een melding dat er een "onverwachte Afsluiting" geweest is en of ik een oplossing wil zoeken.
Als ik dat doe krijg ik de volgende meldingen (ze staan onderaan mn bericht bestand).
Op internet kon ik veel vinden, maar net weer andere redenen en gevolgen....
Plaatje van schermpje:
http://tweakers.net/ext/f...9fce654f90a80fbc/full.jpg
(komt uit ander topic van rhvb89, maar hij beschrijft het onder gewoon werken in Windows, ik aleen in Spellen....
groet,,
your_rival
Bericht:
Product
Windows
Probleem
Onverwacht afgesloten
Datum
5-9-2008 20:13
Status
Er is een oplossing beschikbaar.
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar)
Mini090508-02.dmp
sysdata.xml
Version.txt
Extra informatie over het probleem
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA8004928010
BCP2: FFFFFA6002428E34
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1
Servergegevens: 252dbabc-881d-4245-a945-3d00fca48ed3
Volg deze stappen om problemen met ATI Graphics Driver op te lossen.
Dit probleem is veroorzaakt door ATI Graphics Driver. Dit programma is gemaakt door ATI Technologies, Inc.. ATI Technologies, Inc. heeft momenteel geen oplossing voor het probleem dat u hebt gemeld.
Probleemoplossingen
Met de volgende stappen voor probleemoplossing kunt u voorkomen dat het probleem zich opnieuw voordoet.
1.Download en installeer een bijgewerkte versie van ATI Graphics Driver vanaf een van deze locaties:
Microsoft Update
ATI Technologies, Inc.
2.Neem contact op met de computerfabrikant als er geen bijgewerkt stuurprogramma voor ATI Graphics Driver beschikbaar is.
3.Neem contact op met ATI Graphics Driver voor ondersteuning voor de nieuwste versie van ATI Technologies, Inc..
iemand??

P.S.1: Geen van mijn spellen doet het, van AOE I tot AC tot Medieval 2:TW.
Maar soms gaat het ook van een leien dakje, dan gaat er niets fout en kan ik wel uren achterelkaar gamen....
P.S.2: wilde nog even toevoegen dat de spellen wel opstarten, maar ze dan niet meer reageren en dan vastlopen.
P.S.3: Geldt niet altijd hoor, valt me op dat als de pc 1 uur+ aanstaat, de foutmelding minder vaak voorkomt....
[ Voor 7% gewijzigd door your_rival op 09-09-2008 16:45 . Reden: (de p.s.jes) ]