Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[PERL] MD5 in perlscript werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle, ik heb een perlscript wat allerlei opdrachten uitvoert, en dat werkt allemaal perfect.
Alleen een MD5 van een bestand maken doet ie niet, ik krijg dan de melding:

"MD5 cannot be found"

Een deel van het script:

system ("clear");
print ("$top");
system ("fdisk -l");
print color blue ;
print ("\n\nTe mounten stick: ");
print color black ;

$mount = <STDIN> ;
chop $mount ;

system ("mkdir /media/$plaatsnaam");
system ("mount -r $mount /media/$plaatsnaam");

print ("\nmd5 waarde orgineel: ");
print color green ;
system ("md5 $mount");
print color black ;

Ik hoop dat iemand hier de oplossing voor weet,

Marc

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste marc,

Zoals je in onze Programming Beleid Quickstart kunt lezen is het niet de bedoeling hier een script te dumpen en dan vervolgens achterover te leunen terwijl wij naar een oplossing gaan zoeken. We verwachten hier wel eigen inzet en zien dus graag terug wat je zelf al hebt geprobeerd, gezocht, gevonden en wat er dan niet aan werkte en waarom je denkt dat dat zo is. Op de manier waarop je nu je topic start is het gewoon een ordinair quickfix topic, en daar doen we hier niet aan.

Overigens, als je code post, gebruik dan code tags a.u.b. en wij tweakers doen elkaar permanent de groeten , dus je naam mag je uit je post achterwege laten ;) Staat er toch ook al langs :P

Overigens een kleine tip: "MD5 not found", lijkt me dat er een 'commando' ontbreekt op je systeem (of je hebt er geen rechten toe ofzo) ;) Je voert met system namelijk gewoon een systeemcommando uit.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 09-09-2008 13:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.