Verwijderd

Topicstarter
Sinds 3 juli ben ik gebruiker van HTC TD maar erg enthousiast ben ik tot dusver niet over de gebruiksvriendelijkheid van het toestel. Ik heb het lang geprobeerd om er positief over te worden, maar dat is me tot dusver niet gelukt.

Wat zijn mijn terugkerende problemen?

Bellen
- Regelmatig gesprekken missen
- Bij opnemen gesprek wordt de verbinding weer verbroken
- tijdens het bellen gaat het apparaat zelf alle menu's af
- degene ad andere kant vd lijn hoort niets, een pieptoon of blikkerige/echo stem

SMS-en
- het geluid bij binnenkomende smsjes werkt niet
- het geluid bij 'bericht verzonden' werkt niet
- als er een smsje binnenkomt, toont het toestel niet het binnenkomend bericht

Batterij
- niet betrouwbaar, lader moet áltijd mee
- standbytijd op dit moment hooguit drie uur volle batterij, zelfs na hele nacht laden

Ondanks de juiste instellingen bij bovenstaande problemen, krijg ik het gewoon niet zoals ik het zou willen hebben. Ik heb het toestel al een paar keer 'in de reset' gedaan, zelfs de updated versies geinstalleerd, maar niets blijkt te helpen... Ik neig er ernstig naar om het apparaat te verkopen dan wel in te ruilen...

Kortom: HELP!

groet Pien

ps. graag gedegen advies, en geen gezeur over 'er zijn áltijd mensen die problemen hebben dan wel zoeken'...

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 01:06
Hoi Pien,

Het blikkerige geluid is door meer mensen opgemerkt. Er is zelfs een speciaal TD problemen topic : Het Touch Diamond problemen topic.

Heb je het geluid al via het menu ingesteld? Start -> instellingen -> geluiden & meldingen -> meldingen -> drop down menu openen en SMS opzoeken & instellen.

De batterij is een bekend probleem. Er zijn wel batterijen te koop met een groter vermogen maar of dat nou heel veel scheelt weet ik niet. heb zelf 10 dagen met een proefexemplaar rondgelopen en dat ging wel aardig, een dag haalde die zeker wel. heb je veel applicaties open die intensief dataverkeer gebruiken? Stel bijvoorbeeld je mail in op een keer per half uur checken ipv om de 3 minuten. Sowieso is 3G een stroomslurper.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Als ik je problemen zo lees heb ik deels het vermoeden dat het een hardware matig probleem is. En maar 3 uur accu gebruik is natuurlijk wel heel erg kort. Zeker als je dat steevast mee maakt. Met GPS/muziek aan lukt het me in 3,5 uur.

Ook heb ik het vermoeden dat een groot gedeelte van je problemen onder het bellen kopje valt te scharen onder "touch screen word op ongewenste momenten ingedrukt". Er zijn applicaties die voorkomen dat je het toestel automatisch opneemt bij een inkomend gesprek. Sensorlock is er bijv eentje van, al is deze nog in de beta fase.
Ook een veelkomend probleem is het moment dat je het toestel tegen je oor aan drukt, dat je dan het gesprek op hangt. De lichtsensor zou dit moeten voorkomen. Daarnaast kun je het schermpje zelf ook uitschakelen door op de standby knop te drukken voordat je hem tegen je oor aan plaatst. Het (kort) indrukken van de aan/uit knop bovenop zal het gesprek niet beëindigen.

Wat heb je overigens verder zelf al geprobeerd om je problemen op te lossen? Heb je voor de geluiden bijv al bij de windows instellingen gekeken ipv de TF3D skin? Een sms kun je lezen in zowel de TF3D skin als in outlook. Vertel ons ook met welke rom je welke problemen hebt en bovenal, welke rom je nu draait.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!