Toon posts:

Niet tevreden.....dus vernieuwing

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb al even wat topic's doorgelezen op Guru3d.com en hier op tweakers maar ik kan moeilijk een beslissing nemen aangezien er zo enorm veel keuze is:

Mijn zoektocht gaat uit naar een nieuwe videokaart. Momenteel zijn dit mijn spec's:

EVGA 680i SLI Mobo
Quad Core Q6600 @ 2.7Ghz
2x 2 Gig Geil ultra series PC-6400 @ 2.1 volt 4-4-4-12
2x Asus 8600GT Silent 256mb in SLI
Cooler Master Real Power M 620 Watt

nu ben ik erg dom geweest om aan het begin die 8600GT kaarten aan te schaffen aangezien ze veeeeeel te warm worden en weinig prestaties leveren.

Aangezien ik nu weer een budget tussen de 150-250 euro te besteden heb wil ik graag een nieuwe kaart kopen......

Het enige waar ik eigenlijk een goede videokaart voor wil hebben is het kunnen spelen van Crysis op High settings en dat ik voor de aanstormende spellen ook voorruit kan. Alan wake is bijvoorbeeld 1 waar ik op wacht.

Graag hoor ik van jullie wat in dit geval te doen....

Bedankt alvast!!!

Groeten Rob

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie en wat j

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:10

Onbekend

...

Advies:
Koop vaker een goedkopere kaart dan steeds een van de nieuwste.
Iets wat je nu koopt is morgen weer oud en daardoor zal je altijd achter lopen t.o. de nieuwste spellen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Hey en welkom op GoT,

van een tweaker wordt hier verwacht dat deze _zelf_ kan beslissen welke hardware al dan niet aan zijn/haar eisen voldoen. Door deze reden zijn dit soort topics ook niet langer gewenst.

Best neem je eens een kijkje hier: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Om je toch maar te helpen, zou ik je de HD4870 aanbevelen voor je eisen, daarmee zul je wel een eindje weg kunnen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:39:
Hey en welkom op GoT,

van een tweaker wordt hier verwacht dat deze _zelf_ kan beslissen welke hardware al dan niet aan zijn/haar eisen voldoen. Door deze reden zijn dit soort topics ook niet langer gewenst.

Tot nu toe heb ik ook zelf doormiddel van topic's dit systeem in elkaar weten te zetten dus geloof mij ik doe wel mijn huiswerk voor ik iets vraag.

Best neem je eens een kijkje hier: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Die topic heb ik ook doorgelezen maar dan nog kom ik er niet uit. Ik heb een Nvidia chipset waarom dan toch voor een ATI gaan????

Om je toch maar te helpen, zou ik je de HD4870 aanbevelen voor je eisen, daarmee zul je wel een eindje weg kunnen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 22:45 ]

Verwijderd

HD4870 lijkt me voor dat budget het beste. Als je minder wil uit geven, voldoet de HD4850 ook wel. De nvidia's zijn op dit moment een iets mindere keus(ook niet heel slecht hoor. Tegen hangers GTX 260 en 9800GTX+). Maybe kan je voor dat bedrag 2x een 8800GT op de kop tikken gezien je een SLI bord hebt.
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:44:
Tot nu toe heb ik ook zelf doormiddel van topic's dit systeem in elkaar weten te zetten dus geloof mij ik doe wel mijn huiswerk voor ik iets vraag.

Die topic heb ik ook doorgelezen maar dan nog kom ik er niet uit. Ik heb een Nvidia chipset waarom dan toch voor een ATI gaan????
Dit soort topics zijn not done op GoT. Een tweaker gaat zelf reviews lezen en bepalen welke het beste is voor zijn budget. Dus nee je hebt je huiswerk NIET gedaan, want dan had je je eigen antwoord wel gevonden.
Wat heeft je chipset met je videokaart te maken als je eigenlijk maar budget hebt voor 1 goeie?

Ga dus maar eerst reviews lezen van de huidige kaarten.
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 92

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dag reinman,

Wat een fijn welkom toch hier op GOT. Ik zoek wel verder op Guru3d daar zijn de mensen wat behulpzamer als hier........Tweakers weten ook niet alles en zullen bij sommige dingen ondersteund moeten worden, als je mijn response begrepen had had je na kunnen gaan dat ik met mijn huiswerk bedoelde dat ik het de rest van mijn systeem ook doormiddel van lezen,lezen en nog is lezen heb ik gekozen en dat ik er nu even niet uitkom.......kan gebeuren........maar doe vooral rustig aan.....

fijne avond vriend

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:56:
Dag reinman,

Wat een fijn welkom toch hier op GOT. Ik zoek wel verder op Guru3d daar zijn de mensen wat behulpzamer als hier........
succes
Tweakers weten ook niet alles en zullen bij sommige dingen ondersteund moeten worden
Als jij alle reviews hebt gelezen die recentelijk zijn verschenen. Dan had jij je antwoord zelf al kunnen vinden.
als je mijn response begrepen had had je na kunnen gaan dat ik met mijn huiswerk bedoelde dat ik het de rest van mijn systeem ook doormiddel van lezen,lezen en nog is lezen heb ik gekozen
Dat heb jij er niet neer gezet:
Daar staat door middel van topics, niet lezen van reviews.
en dat ik er nu even niet uitkom.......kan gebeuren........maar doe vooral rustig aan.....

fijne avond vriend
Reviews, reviews en nog eens reviews. Verder zijn aanhef en groeten doen niet nodig hier op GoT.

@hier onder. ik ben de rust zelf :>

Verwijderd

Topicstarter
tis al goed jonge......maak je vooral niet te druk.....slecht voor je hart..........

Verwijderd

Ik zou gewoon kijken of je 2 (gelijkgeklokte) 8800gt's op de kop kan tikken, stel je verkoopt je sli setje en je vangt 80 euro, dan heb je ruim 200 euro voor een setje dat gelijkloopt met een gtx280 die op zijn minst 350 euro kost.

nieuwe 8800gt's zijn trouwens ook al zéér betaalbaar, 9600gt's zijn ook een optie daar deze ongeveer gelijk presteren, kijk maar wat voor jou het beste is ;)

suc6

@ Reinman: dat jij ati's goede kaarten vindt atm (zoals velen) hoeft nog niet te zeggen dat de TS meteen een ati kaart in zijn systeem moet hangen, een setje 8800gt's is sneller en ongeveer gelijk van prijs als hij even goed zoekt, jammer dat meneer niet echt beslissingsvaardig is maar we kunnen hem toch helpen om nét die ene keus te maken, hoef je niet meteen zo'n toon aan te slaan :z

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 23:16 ]

Verwijderd

De toon is gewoon wat de regels zijn. Verder kijk jij niet erg goed gezien ik dit heb gezegt:
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:44:
HD4870 lijkt me voor dat budget het beste. Als je minder wil uit geven, voldoet de HD4850 ook wel. De nvidia's zijn op dit moment een iets mindere keus(ook niet heel slecht hoor. Tegen hangers GTX 260 en 9800GTX+). Maybe kan je voor dat bedrag 2x een 8800GT op de kop tikken gezien je een SLI bord hebt.

*knip*
Hey, is dat niet het zelfde als wat jij net zegt? :>

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:12:
Ik zou gewoon kijken of je 2 (gelijkgeklokte) 8800gt's op de kop kan tikken, stel je verkoopt je sli setje en je vangt 80 euro, dan heb je ruim 200 euro voor een setje dat gelijkloopt met een gtx280 die op zijn minst 350 euro kost.

ik ben inderdaad al bezig mijn oude kaarten te verkopen zodat ik nog wat extra budget heb

nieuwe 8800gt's zijn trouwens ook al zéér betaalbaar, 9600gt's zijn ook een optie daar deze ongeveer gelijk presteren, kijk maar wat voor jou het beste is ;)

suc6
ik zal is even prijs technisch kijken wat het beste is voor mij

@ Reinman: dat jij ati's goede kaarten vindt atm (zoals velen) hoeft nog niet te zeggen dat de TS meteen een ati kaart in zijn systeem moet hangen, een setje 8800gt's is sneller en ongeveer gelijk van prijs als hij even goed zoekt, jammer dat meneer niet echt beslissingsvaardig is maar we kunnen hem toch helpen om nét die ene keus te maken, hoef je niet meteen zo'n toon aan te slaan :z
in 1 woord, bedankt was toch haast aan het denken dat ik de enige was die zijn toon niet helemaal begreep

bedankt voor je hulp en ik zal even kijken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Helaas heeft ev1ltje wel gelijk - GoT is een discussieforum, geen helpdesk, en "welke ... moet ik kopen?" vragen zijn dus niet de bedoeling. Meestal ligt het probleem bij niet kunnen kiezen aan je eisen. Stel die wat scherper (kijk misschien verder dan alleen rauwe performance) en je komt vanzelf tot een eenduidige keuze.

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.