Toon posts:

Wat is een goede videokaart voor mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 569 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben hier nieuw. Ik weet wel wat van pc's af maar ik weet niet goed hoe ik nu een goede videokaart voor mijn pc vind.
Ik heb natuurlijk wel rondgekeken wat ik zoal wil.
Ik ben daarom zelf op de Geforce 8800 512mb gekomen. Nu is mijn vraag gaat dat wel goed met mijn pc samen? ik heb niet zo'n geweldig goede pc. ik had toen weinig geld dus heb maar een goed kopen pc gekocht. hieronder heb ik de specificaties gezet.

Ik wil een betere videokaart omdat ik de volgende dingen wil en al doe op de pc:
- films maken
- films bekijken
- wil wat mooie spellen spelen
- websites maak en bij houd.
- en dat mijn pc niet zo vaak vast blijft hangen als ik een paar dingen open heb staan wat een goede videokaart eist maar die ik niet heb :'(

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen/willen geven of die geforce een goede videokaart is en of hij geschikt is voor mijn pc of dat jullie betere alternatieve kaarten weten.

Mijn budget gaat eigenlijk maar tot de 200 euro.

Systeem
--------------------------------------------------------------------------------

Processor AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+ 2.2ghz
Fabrikant System manufacturer
Model System Product Name
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 3,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem
Aantal processorcores 1
Geschikt voor 64-bits Ja

Opslag
--------------------------------------------------------------------------------

Totale grootte van vaste schijf/schijven 524 GB
Schijfpartitie (C:) 111 GB beschikbaar (291 GB totaal)
Mediastation (D:) Cd/Dvd
Schijfpartitie (F:) 182 GB beschikbaar (233 GB totaal)

Grafische weergave

Type beeldschermadapter NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430
Totaal beschikbaar grafisch geheugen 1343 MB
Toegewezen grafisch geheugen 128 MB
Toegewezen systeemgeheugen 0 MB
Gedeeld systeemgeheugen 1215 MB
Versie van beeldschermadapterstuurprogramma 7.15.11.6369
Resolutie van hoofdbeeldscherm 1024x768
DirectX-versie DirectX 9.0 of nieuwer

Netwerk

Netwerkadapter NVIDIA nForce Networking Controller
Netwerkadapter Microsoft Tun Minipoort-adapter
Netwerkadapter RangeMax(tm) NEXT Wireless Adapter WN311B

Verwijderd

Je videokaart is wel wat snel vergeleken met de CPU. ;)
Dus in de meeste games zal de CPU wel veel te langzaam zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil ook nog wel een keer een betere processor erin doen maar ja ik weet niet of dat zomaar gaat en hoe dat moet. maar dan moet ik ook nog wat meer geld hebben. ik wil eerst een fatsoenlijke videokaart.

Verwijderd

Gebruik je trouwens als resolutie 1024x768 dan denk ik dan een HD3850 voor zo'n 70 euro ook wel genoeg is namelijk. ;)
En dan houd je ook nog geld over voor een mooie dualcore CPU. :)
Moet je alleen wel even zeggen welke socket je moederbord heeft.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 20:46 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Afgezien van bovenstaande, zit je met de volgende problemen:

• Dit soort topics zijn niet meer toegestaan sinds een tijdje: Wat is er nu anders in CSL?
• Gezien je CPU een 3500+ is, gok ik dat je moederbord AGP is. De videokaart (ervanuit gaande dat het een 8800 GT(S) is) is een PCI-E kaart. Dat gaat al niet werken ;)
• Als je nieuwe games wil spelen, gaat een Athlon 64 bit 3500 + het niet trekken. Beter kan je dan kijken naar een compleet nieuwe PC. anders moet je 1 van de laatst gemaakte AGP kaarten kopen en dan ben je helaas iets duurder uit (schaarste!= duur )

Succes ermee :)

@ hieronder, was lekker sneller :9 :+

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Is dit een systeem welke je compleet hebt gekocht? Dan moet je eerst kijken of je deze wel kan uitbreiden betreffende de ruimte in je kast. Die processor gaat volgens mij nog wel hoor. Maar goed;

- Je moet eerst kijken of je videokaart een AGP of een PCI-E heeft. Wat die termen exact inhouden kun je vinden in de FAQ.
- Is het AGP? Dan zou ik nog even doorsparen en een compleet nieuw systeem kopen.
- Als het PCI-E is dan zou je een 8800 GT kunnen kopen, vraag is dan wel of je voeding dit trekt. 380 watt is echt wel het minimale en dan praten we over een A-merk voeding. Dus dat moet je ook controleren. Als je ook een nieuwe voeding moet kopen dan zou ik helemaal adviseren om voor een nieuw systeem te gaan. Ook omdat je processor e.o. de prestaties van zon kaart tegenhouden. Voor 500 euro heb je echt wel een leuke game pc en als je 2e hands je spullen koopt al helemaal.

Verdiep je eerst eens goed in de verschillende componenten en maak dan je keuze. Er is genoeg te vinden hier in de verschillende FAQ's ;)

@ hierboven; Look at my carebox.... It's empty!!! :p

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2008 20:53 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie de twee behulpzame posts hierboven - GoT is er niet om boodschappenlijstjes te keuren. Gelukkig laten we je niet helemaal alleen in het diepe - we hebben behoorlijk wat geschreven. Zie onder andere de Best Buy Guides, maar ook vooral:

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.