Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Jiffy schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:50:
- de Mars Pathfinder/Sojourner expeditie in 1997.

Die Marsexpeditie met de Sojourner is voor mij hét internethoogtepunt aller tijden. Absoluut fantastisch! Een volledig overspoelde NASA-site vanwege de enorme belangstelling voor de foto's van Mars...
Inderdaad, ik had toen massa's foto's op mijn pc staan :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 15:19
Voor mij is 't al zowat vijftien jaar geleden dat ik online gegaan ben Eerst was het inbellen op BBS'en en na what gechat met een sysop ben ik aan Fidonet geraakt. Geen hond die snapte waar je mee bezig was, mijn leeftijdsgenoten zaten toen druk aan de new beat, maar mijn ouders wisten wel wie de telefoonrekening moesten presenteren :p.

Internet kwam een paar jaar later. Om de torenhoge abonnementskosten te drukken zaten we met z'n drieën op één account in een soort ploegensysteem. Omdat we ook nog eens interzonaal moesten inbellen zijn we met ons drieën een campagne begonnen bij de provider om ook een zonaal inbelnummer te krijgen, met succes overigens!

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Poe, ff denken :) Ik ben via een kameraad ( via BBS / Chaosnet / Sepera ( fidonet klonen ) ) op het internet gekomen. Eerst inbellen via een Knowere nummer. ( 15 cent per 94 seconden 's avonds :P . Dat zal ergens in 1995 ofzo geweest zijn.

Daarna op de HTS een 2mbit verbinding en daar echt serieus internet opgegaan. Via Netpanel een jaar lang abbo gewonnen van Xs4all :). Daar echt jarenlang gebruik van gemaakt :). Internetten met Netscape 4. ICQ, mirc e.d. Downloaden via Usenet alt.binaries.* :)

Daarna eind 1999 thuis voor het eerst op de kabel via @home. Daarna jammer genoeg verhuist naar een plek waar er nog steeds geen ADSL of internet via de kabel te krijgen was.

Daarna weer verhuist en jarenlang van UPC ( YUCK) gebruik gemaakt. Daarna overgestapt naar Demon. en sinds de overname van Demon door Xs4all nu bij Tele2.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 13:17
'internet in de jaren 90' dat is ongeveer het zelfde als 'auto's in de 20e eeuw' :)
In '90 was er nog bijna niets en in '99 was (inbel) internet al (bijna) main-stream.

In (september) '97 hadden alle studenten-pc's op de universiteit in internet, eerst onder 3.11 maar na een paar maanden ging mijn faculteit over op w95. Netscape, altavista, ICQ en winamp waren 'hot' en napster werkte heerlijk snel, alleen was het zo'n gedoe om mp3's op diskettes mee naar huis te nemen. Inbellen kon zonder abokosten op een lokaal nummer van de uni, maar ik weet niet zeker of dat al in '97 zo was.

[ Voor 10% gewijzigd door Rrob op 09-09-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

M'n eerste stappen op Internet ... ?? Ik wist het niet eens meer uit mn hoofd.
Heb wat zitten Googelen en een 'Request For Discussion (RFD)' voor een newsgroup uit 1995 gevonden met m'n naam eronder en een @topnet.nl adres ... ben waarschijnlijk in 1994 begonnen.
Als ik me goed herinner met een 1200 of 2400bps modem (m'n eerste was 1200/75 baud) en ik belde in bij een gozer in Delft die waarschijnlijk een lijntje naar de TU had of zo ;-)
Slackware (Bill zat toen in z'n Internet-ontkennings-fase) en Lynx ... maar verder ? Paar jaar later naar Compu$erve gegaan en nog later Demon.

Zonde eigenlijk ; had al die hard- en software configs moeten bewaren uit het FIDO (GoldEdit ??) en latere tijdperken.

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 09-09-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
14 jaar geleden... de pc van m'n ouders en een 14k4 dynalink modem. Op de hogeschool de xs4all starter kit gedownload, regegistreert via inbellen, snel naar 't postkantoor om geld over te maken en vervolgens mopperen omdat ik net naast de appeltaart voor de 10000e klant greep.

Inbellen met trumpet winsock, surfen met netscape 0.nogwat, gewoon een minuut of 2 wachten voordat de xs4all homepage met z'n 256 kleuren gifje geladen was....

Ach ja.. ;(

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
Moet er niet aan denken wat me die ISDN verbinding per maand gekost heeft...
Maar voor de rest was er nog niks in het boerendorp te krijgen.
Kabel abbo's begonnen net in de grote steden op te komen.
wat betreft website's:

voor zoeken - vinden.nl of ilse.nl
en de aloude gratiz.nl site (die moet ook langzaam aan een feestje gaan vieren)

met newsleecher newsgroepen door cruisen

Starcraft via internet gespeelt , en jaaa coax netwerkjes bouwen, en maar kloten met de ipx/spx etc...

Na dik 10 jaar allemaal nostalgie.. :+

been there, done that, bought the T-shirt

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:53

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik weet nog wel dat ik 's ochtends vroeg ging opstaan om met m'n 33k6 een demo van 27mb te downloaden van powerweb. Duurde 2,5 uur ofzo, 's ochtends werkte het snelst.

www.nintendocasemods.com

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De sites waar ik dan meteen aan denk:

The Daily Planet: http://www.xs4all.nl/~fvjole/archief/daily.html
Smallzine
Alt0169.com
pi.net
Irc kanaal #Roosendaal

Toen Internet nog een dorp was en je mensen moest uitleggen waarom je er uberhaupt kwam.

* Tukk is is begonnen in 1995, thuis in 1997 met een 14k4@xs4all.. ;(
Dat was in een studentenhuis, waardoor we een schedule hadden op welke avonduren je het Internet op kon.

Een cd rippen naar mp3 (128bits) duurde bijna een schooldag, maar was altijd nog sneller en goedkoper dan 150 Mb downloaden.

[ Voor 29% gewijzigd door Tukk op 10-09-2008 14:26 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 10:45

GekkeR

key = key

Jaren 90 hmm.

bART + IRC + Pingofdeath/Winnuke = veel plezier :D

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeR op 10-09-2008 14:23 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

franssie

Save the albatross

inbellen via de vpro, kon je een half uurtje een beetje internetten, daarna via DDS (amsterdam) homepage bouwen en zo. Hele nachten web-based chatten met canadezen via een site thepage oid www.the-park.com , naar eigen zeggen 's werelds eerste on-line community en misschien hebben ze wel gelijk ook, damn ik word oud!
Het werkte toen allemaal al gelijk veel beter dan ik gewend was (even terug naar de jaren 80 - wie heeft er hier Fido Net nog gebruikt om berichten te sturen, met 1200/75 of 300/300 baud? Het heette dacht ik toen nog geen email, en wie heeft er nog met gopher gewerkt?).
Soms als ik met mijn 'trage' gsm (128/32) verbinging aan het internetten ben denk ik wel eens met weemoed terug aan web 1.0 dat in mijn herinnering met een 14k4 modem toch veel sneller was ...

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 10-09-2008 15:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:02:Soms als ik met mijn 'trage' gsm (128/32) verbinging aan het internetten ben denk ik wel eens met weemoed terug aan web 1.0 dat in mijn herinnering met een 14k4 modem toch veel sneller was ...
Zou me niks verbazen dat het ook zo was. Er zit gewoon veel meer meuk en overhead in de webpagina's van tegewoordig.

Vroeger zat het allemaal nog niet zo erg vol met plaatjes, video's en weet ik het...

C:\>_

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:55
Aaah, de begin dagen van internet, daar denk ik nog graag aan terug. Zo kwam ik mijn eerste sporen op internet nog tegen:

Google Groups

Wat een tijd!! Het zal eind 1996 geweest zijn dat we internet kregen thuis, op de Pentium 75 met een 28k8 of een 33k6 modem.
De eerste keer inbellen en kijken op www.flevonet.nl en na een paar minuten denken, leuk maar wat nu?? Is toch snel gegaan dat ik het wel redelijk onder de knie gekregen heb :P

Hail to the king baby!

Anoniem: 37334

Snif...

Het was 1994 (dat zal wel een 486 geweest zijn), met een 9600 baud modem op een vaag BBS rondstruinen, mijn vader deed dat vaak. (voor de zaak, zei hij).

Ik wist toen nog niet wat internet was. We kregen toen ineens een Pentium 75 (met CD-Rom speler! EN windows 95!). En daarbij een 14k4 modem. We hadden internet van WorldAccess.

Boekverslagen voor de Havo was eigenlijk het einige. En mod/s3m files voor de ScreamTracker die ik onder DOS draaide).

2/3 jaar later: Een heuse PII266MHz met een 33k6 modem! Later zijn we overgstapt op ISDN. Onze huiscentrale kon helaas geen twee kanalen bundelen, dus 64k was de max. Toch zeker een paar GB van Napster weggehaald in die tijd. Met de bijbehorende telefoonrekeningen

Pas in mei 2004 ADSL gekregen 8)7 (boerengat).

Al met al concludeer ik dat ik veeeel te laat ADSL heb 'gekregen' en online gamen zal ik nooit helaal onder de knie krijgen :'( ( n00b in FPS-en )

zucht.. Norton commander....

• Palomar
  • Niet online
Vinnie schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:24:
[...]

Zou me niks verbazen dat het ook zo was. Er zit gewoon veel meer meuk en overhead in de webpagina's van tegewoordig.

Vroeger zat het allemaal nog niet zo erg vol met plaatjes, video's en weet ik het...
idd.. vroeger maakte ik webpagina's bewust niet veel groter dan 20-50KB incl. plaatjes (goede jpeg-compressie gebruiken). Tegenwoordig zijn pagina's makkelijk 500-1000KB. Meeste wordt wel gecachet door je browser, maar toch... Als ik via mn gsm+laptop internet zet ik plaatjes e.d. altijd uit.

Anoniem: 176172

Prachtig al die replys, ik herinner me die tijd ook heel goed, DDS mail, ICQ en alle andere dingen die voorbij gekomen zijn. Het meeste herinner ik mij het moment waarop de KPN rekening binnen zou komen. Een bosje bloemen voor mijn vrouw om het leed te verzachten en tegelijkertijd wist je dat het allemaal veel te duur was maar wel heel erg leuk, wat een leuke tijd was dat,

Mijn Apple Macintosh (staat nog steeds op zolder) koste ook een fortuin n de beelden die je kon downloaden was ongeveer het postzegel formaat maar het was perfect en ontzettend leuk,

wat een leuke stream is dit. Probeer wat notities te maken zodat we in 2018 weer zo'n leuke stream hebben. Ik denk dat we dan ook weer achter de oren krabben wat er allemaal gebeurd is.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
RobbertC schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:02:
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd waar het hele vroegere Wish nu onder valt eigenlijk...
Even mezelf quoten :P Kwam op het geniale idee om eens www.wish.nl (hoewel het origineel wish.net was) in te typen in de browserbalk... Wordt geredirect naar Tiscali, wat tegenwoordig Telfort is. Grappig, dan hebben we thuis gewoon "dezelfde" provider als toen na al die jaren :)

• jkrah
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11-2023
Ha, ik heb al jaaaaren Total Commander: een waardige windows versie. Nog steeds met dezelfde toetsaanslagen F3=view F4= edit etc.. Geweldig...
Maar in 1994 op de Digitale Stad gezeten in de Metro via trage inbelmodems. Daarna op het werk met de eerste browser op mijn 486 naar de website van het Louvre kijken. Het hele bedrijf kwam langs om dit nieuwe medium te bewonderen. Daarna op mijn P1 met NT3.11 support gedaan. Internet was fantastisch om drivers te vinden. :*)

Anoniem: 159799

Mooi was die tijd!

Het zal rond 1995 geweest zijn dat ik kennismaakte met Internet. Op mijn 14k4 modem.
Ik was lid van Compuserve met een numeriek mail-adres. Eén van de zaken die me bij Compuserve is bijgebleven is dat je nog geen bestanden kon bijvoegen bij je e-mail
.
Ik weet nog hoe ik ongeveer berekende hoeveel tijd het zou kosten om een bestand binnen te halen. Mijn globale berekening was altijd "1 MB per 1 kwartier". Dat zijn nog 's snelheden.
Ook nog een website zitten maken met een één of ander pakket (had iets met een hond te maken dacht ik), waar in de website volledig in HTML-getypt moest worden.

Later stapte ik over naar de permanente verbinding van de Kabelfoon (al zal dat wellicht rond het jaar 2000 geweest zijn). In die tijd ging ik nog wel 's naar huis om wat bestanden te downloaden omdat heen en weer rijden en daar downloaden sneller was, dan het op kantoor binnen te halen...

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik heb sinds 1998 internet thuis.. Mijn provider in de jaren 90 was A2000, een kabelprovider die later is overgenomen door UPC.. Ik had vanaf het begin al 1,5Mbit internet, dus nooit met trage inbelverbindingen gewerkt (hoezo verwend?).. 8)

P.s. zit nu op 50Mbit glasvezel, er is een hoop veranderd in 10 jaar tijd.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ergens eind 96 begin 97 online via een extern 56k modem inbellen bij WXS (nu planet).. volgens mij geen eens V.90 :D
maar goed dat was van korte duur want we bleken best onberijkbaar in het weekend en savonds na achten.. oftewel ISDN! wat was dat een vooruitgang... geen minuten lang wachten op het inbellen.. nee gewoon op connect rammen en je had binnen 10 seconden een werkende verbinding!

Telefoon rekeningen van 600 gulden waren geen uitzondering :X

gelukkig kwam er in ons dorp vrijsnel breedband (@Home) beschikbaar, dit zou rond eind 98 geweest zijn..
echt AMAZING snelheden destijds.. iets van 4 of 5 mbit downstream! en 128kbit up.. geen data limiet en dat alles voor maar 90 guldens per maand!! oftewel dat was een enorme besparing!!

na een week of 3 internet op 1 pc vond ik t wel tijd om op mijn pctje ( 486 sx 25 met 8mb en 1GB hdd draaiende op win95 ) ook internet toegang te krijgen..
toen is mn IRC verslaving ook begonnen :D

braaf winroute etc installeren en met veel gehannes aan de gang krijgen :) ISC zat nog niet in windows :D

ergens in 2001 of 2002. kan er naast zitten.. sloten ze ons af van internet.. wegens ABUSE?!
gelukkig kwam Wanadoo met een abbo waar je voor een vast bedrag flatfee kon inbellen na 8u savonds tot 8u smorgens! wel werdt de verbinding na 2u verbroken... :') maar dan belde je gewoon opnieuw in en hoopte dat je er nog door kwam! retry count op 9999 zetten zodat je meestal binnen 10 minuten verder kon

maar goed ik kon weer IRCen op de Pentium 1 cloon die ik intussen op mijn kamertje had met een netwerk kabel naar de HUB beneden :)

na een tijdje vond Wanadoo t niet zo tof meer om onbeperkt toe te laten.. toen werdt het max 80 uur per maand voor een vast bedrag..

toen toch maar weer breedband van @home aangevraagt. en weer gekregen gelukkig :D
intussen wel weer via 2.5mbit naar 5mbit gegaan via diverse snelheids verhogingen. en de upload ging ook met stappen van 128kbit naar 1mbit :)

intussen was het 2006.. en er was ADSL2+ beschikbaar, wat op dat moment 3 euro goedkoper was en 4x sneller downloaden bood tegen over @home :) en stukken stabieler was :D

snel een ADSL abbonoment aangevraagt bij Fiberworld B.V ( :X ) waar we tot augustus dit jaar prima gebruik van gemaakt hebben.. wel nog een prijs verlaging gehad naar 19,95 in januari van dit jaar..

en nu draaien we nog steeds op ADSL, voor de zelfde lage prijs.. alleen nu via onze nijmeegse vriendjes van Internl.net !!

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Leuk topic.. 10 jaar geleden zat ik nog in de 2e van havo/vwo. Een klasgenootje zei dat internet echt geweldig was enz. Dus hij schreef me in voor wish.nl via zijn internet en ik had toendertijd voor mijn verjaardag net een Celeron systeempje gekregen, 333Mhz Celeron met 256 mb geheugen en ehh 40 GB hdd oh ja en een hercules savage 3d kaart met maar liefst 8 mb geheugen..

Later een modempje aangeschaft, ik ging voor een duurdere. de 56k6.. Telefoonlijntje getrokken naar mijn kamer en inbellen maar. Veel geruzie gehad met mijn ouders omdat ik de lijn bezette met mijn modem. Maar goed in het daltarief laat op de avond ging ik altijd. Mocht een half uurtje per dag en in het weekend een uur.. Maar ja mp3tje binnenhalen duurde wel minstens 45 minuten tot een uur.

Dus veel trammelant vaak en in die jaren is ook een aantal maal mijn telefoonkabel doorgeknipt.. :D

Na een tijdje wilde ik superweb aanschaffen want je kon dan onbeperkt online.. Maar van maten gehoord dat het soms zo bagger was en heb ik het maar niet gedaan. Toen begon de lokale kabelboer met internet. Het was de kabelboer van de gemeente dus geen grote organisatie..

Ik betaalde 89 gulden volgens mij per maand. En Ik was één van de eerste die het had in mn omgeving. Toendertijd kon ik snachts met 450 kb/s al downloaden en uploaden ging met 300 kb/s

ja kilobyte.. Want de backbone was een 10 mbit pijp ofzo en er waren nog amper gebruikers.

Toendertijd op ICQ keihard bezig met warez te downen en uppen naar gasten in zweden enz.

Na een aantal maanden ging de verbindingsnelheid drastisch omlaag tot het dieptepunt dat ik rond 20:00 nog een schamele 7 kb/s eruit kreeg geperst.. Jaren geduurd voor het beter werd. Maar er was geen alternatief totdat een aantal jaar geleden ADSL mogelijk was hier. (DORP)

Heb nog even op CAIWAY gezeten maar erg brak, die nam mijn kabelboer over toendertijd.

Sinds een aantal jaar op Speedxs op het BBned-netwerk. Al een hele tijd al 10Mbit abo voor 29 eur.

Nu ben ik aan het kijken voor een all in one solutie. Telfort internet 20 mbit en bellen wordt het waarschijnlijk.

Dat is mijn historie in het kort :P

• Palomar
  • Niet online
Arsenius schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 23:28:

Toendertijd op ICQ keihard bezig met warez te downen en uppen naar gasten in zweden enz.
hehe, nu je het zegt, in zweden had toen al toch bijna iedereen een T3-verbinding thuis, terwijl we hier nog met dial-up zaten te kloten? Hoorde iig vaker verhalen dat allerlei servers in zweden stonden, gewoon bij mensen thuis.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haha... prachtig om te lezen hoe iedereen hier al vroeg bezig was om online te komen, en te vergelijken met het nu is. Over 10 jaar weer eens een poll doen, dan lachen we ons weer rot over hoe het ging in 2008... ;)

Ik ben zelf begonnen met een 1200baud modem welke ik geleend had van een computerclub. Met Procomm+ of Telix bellen, en als je hoorde dat de andere kant antwoordde, dan moest je snel een knop indrukken op de modem.

Daarna een Hyundai 2400baud ISA kaart overgekocht van een vriend en begonnen met een eigen BBS middels Remote Access en Frontdoor.
Tevens een krantenwijk genomen om thuis bij te dragen aan de telefoonkosten.

Daarna een US Robotics 9600HST modem gehad, en uiteindelijk via 14k4 en 33.6 opgeklommen naar 56k6.
Via het werk een ISDN modem gekregen, de beruchte Teles 16.3 en een bijdrage aan een ISDN abbonement. Met gebundelde kanalen internetten was echt vet! (en ook de rekeningen...)

Het eerste internetabbonement was bij Worldonline ;)
Veel aan IRC gedaan met mIRC.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het is wel grappig om te zien hoe alles zo om ons heen verandert. Ik zat ook al vroeg op GoT.. Alleen onder een andere accountnaam. Ik weet nog wel de discussies over superweb enzo gewoon hier. Ik ben nou 23, ben benieuwd hoe we erbij zitten over pakweg 20 jaar. Of ik dan nog steeds hier af en toe rondhuppel op GoT.. mits ze nog bestaan..

Ik krijg al een natte droom als ik eraan denk hoever de techniek tegen die tijd zou kunnen zijn. Alles interactief en virtueel misschien. En dan lachen we erom dat we onze vingers en dat soort dingen moesten gebruiken om te typen..

Moest ik even kwijt.

Super leuk topic.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:48
Wat een jeugdsentiment komt er hier bij mij naar boven :'(

Tijden waarin je een vobis computer kocht (bij escom vond ik de verkopers nogal arrogant overkomen). Een Highscreen toren met een 486sx25 en 4MB geheugen (1MB simm geheugen erbij prikken kostte ongeveer 100 gulden!). Het merk videokaart weet ik niet meer, maar er zat geloof ik een Tseng Labs chip op en 256kb geheugen, waar je nog 256kb kon bijprikken. Cache geheugen kon je ook nog op je moederbord bijprikken. Het Adlib-geluid (even ver uit mijn geheugen opgegraven) was bagger en al snel kwam er een soundblaster pro in (was volgens mij nog 8-bit stereo).

Ontopic: internet kwam dacht ik in 1994 van Planet Internet met de al eerder genoemde Scopecard. Mijn buurman had een heus "telefoonboek" met daarin alle urls. Pagina's opvragen ging niet echt snel met een 14k4, dus deze moest al snel wijken voor een 28k8 exemplaar. Spellen spelen over het internet deden we toen niet echt, maar wel met een null-modem (kabel door de muur en spelen maar).
In 1997 kwam ik via de RUU (toen de universiteit van utrecht nog zo heette, wat in dat jaar ook veranderde in UU) in aanraking met snel internet. 1MB/sec was astronomisch in vergelijking met de 5,8 KB/s die ik haalde met mijn 56k modem. Iedere week ging ik met 50 diskettes om de gedownloade mp3's (ik was er redelijk vroeg bij) te kopiëren (natuurlijk met arj a -v1440...). Later gebruikte ik een zip-drive en heb zelfs een keer gewoon een HD meegenomen en die erin gehangen. Grappig detail: in het begin kon je gewoon "mp3" als zoekterm in altavista intypen en je kreeg dan een stuk of 100 links (waar de helft niet van werkte).
Qua browser gebruikte ik natuurlijk netscape en ben daar altijd bij gebleven (mozilla en firefox zijn imho gewoon netscape).
Ik zat vanaf ongeveer 1997 ook op de bekende hardware sites van anandtech en ome tom, waar ik kennismaakte met het overklokken. Mijn eerste eigen pc (november '98) bestond dan ook uit een Celeron 300A @464MHz (FSB op 100MHz met 3% bonus) met pentium-II koelblok (moesten wel pinnetjes vanaf gezaagd worden) op een Abit BH6.
Ik kwam toen ook vrij snel op tweakers terecht, maar door de verschillende Big Crashes staat mijn registratiedatum verkeerd.
Nog voor 2000 nam ik een @Home abo met de bekende 3.8Mbit cap erop. De downloadsnelheid was geweldig (is nu nog steeds een gangbare snelheid), maar die upload van 128kbit was toen al belachelijk traag.

Ik kan zo nog uren doorgaan over herinneringen, maar ik zie dat ik niet de enige ben en ik ook zeker geen origineel verhaal heb. Er zijn genoeg ouwe lullen hier op GoT blijkt maar weer eens.

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 13-09-2008 01:12 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:41

alienfruit

the alien you never expected

Volgens mij begon het hier allemaal bij BBS op de IBM model/80 en spelletjes te downloaden! (testdrive 2)
Vervolgens stapte we over naar CompuServe en toen zat ik altijd in de MAXIS groep voor Sim City (later ook 2000) :) Dat waren de tijden...Toen we later ISDN (via GlobalXS?) kregen was het nog wat werk om het aan de praat te krijgen onder OS/2. En vervolgens WebExplorer (1994) gebruiken: http://seds.org/~spider/os2/webex.html

Ik weet nog de dag dat WebExplorer frames of tabellen ging ondersteunen ofzo! Kan me ook nog de herinneren wanneer Flash beschikbaar kwam voor OS/2 (2001). Door innotek dat het in licentie had genomen... ook de maker van virtualbox volgens mij.

En natuurlijk dat je alleen na acht uur een uur mocht internetten :)

[ Voor 62% gewijzigd door alienfruit op 13-09-2008 02:47 ]

Pagina: 1 2 Laatste