Boot device not found bij installatie nieuwe HD's

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb zojuist een nieuwe computer gekocht:

Asus P5E VM HDMI
4 gb RAM
Intel E8400

Nu heb ik de harde schijven uit mijn oude computer gehaald (K8V SE Deluxe) en heb ik ze in de nieuwe gezet.

Nu heb ik een nieuw 'volume' gecreeert bij de start-up en kreeg daarbij de melding dat alle data verloren zou gaan. Dat duurt ongeveer 10 seconden, dan geeft hij de nieuwe volume aan en is verder geen optie behalve exit of 'volume verwijderen'. Vervolgens start hij opnieuw op en geeft hij 'boot device not found' aan, ik kan echter nergens formatteren of partities maken...
Hoe kan ik dit oplossen (SATA mode staat overigens gewoon goed in RAID in de bios)?

Alvast bedankt!

EDIT: IK heb dus een opstartdiskette met driver nodig. Echter kan ik dus niet in windows komen om deze opstartdiskette te maken :/

[ Voor 9% gewijzigd door Blue_Fear op 07-09-2008 16:23 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:06
Je hebt geen opstartdiskette nodig maar een diskette met de drivers voor je raid controller. Deze worden normaal gesproken bij het maiboard meegeleverd. Soms zit er geen diskette bij maar is de installatie-cd opstartbaar, zodat je op die manier zelf de diskette met de juiste bestanden aan kan maken om deze vervolgens m.b.v. F6 toe te voegen aan de setuproutine van XP. Vista kan de drivers rechstreeks inlezen van cd of usb stick.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zie de reactie van Nielson, voor de rest is dit een veel besproken onderwerp. Met een beetje zoeken in oudere topics of FAQ zou je dit makkelijk terug moeten kunnen vinden. Dat is overigens iets wat er wel van je verwacht wordt hier op GoT, een beetje eigen inzet tonen, zie ook: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.