Toon posts:

keuzes keuzes --> Telfort met Zyxel of XS4all met Fritz!box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mede internetgebruikers,

Ik ben me al een dag of wat aan het verdiepen welke provider ik zal nemen die mij het beste kan voorzien van een goede prijs kwaliteit van modem en verbinding.
Ik wil thuis de volgende processen gladjes laten verlopen:
  1. servertje (web + files + forumpje)
  2. inloggen thuis van een andere locatie (bijv werk of studie)
  3. p2p (dus een modem die een flinke NAT tabel heeft, zodat ie niet snel vastloopt).
  4. Telefonie via VoiP
  5. draadloos is leuk voor de toekomst (Wii, PS3, mobieltje).
Allereerst woon ik in een dorpje in Groningen waardoor ik gebonden ben aan de keuze tussen slechts een aantal providers:

-Online (Voorheen Orange met de Livebox heb ik nu en die modem is de reden dat ik van ze af wil).
-KPN/Hetnet etc ... (Ik vertik het om telefonie abonnementskosten aan KPN te betalen :) )
-XS4all Start + Telefonie (4Mb/1Mb) + Fritz!box
-Telfort + telefonie (20Mb/1Mb)
-Tele2 --> leek me wel een goede optie maar na het doen van de postcodecheck krijg ik bij het aanmelden toch de melding dat de lijn niet geleverd kan worden op mijn adres ..... raar dus vervalt.

dus....
-XS4all Start + Telefonie (4Mb/1Mb) + Fritz!box of Telfort + telefonie (20Mb/1Mb)

XS4all:
Ik heb redelijk wat vertrouwen in een stabiele verbinding met XS4all aangezien ze een reputatie hoog hebben te houden.
Pros:
  • -Reputatie
  • -De Fritz!box lijkt een erg goed met telefonie overweg te kunnen met een managementsysteem wat hiervoor wordt gebruikt.
  • -Draadloos met een goed bereik (link).
Cons:
  • -De kosten zijn 34,95 excl. gemaakte belkosten (44,95 voor een 8Mb/1Mb verbinding).
  • -Er wordt een EEEPC asus laptopje bijgeleverd (maar eerlijk gezegd heb ik die niet echt nodig dus geen korting op het abonnement.
  • -Instellen van de Fritz!box is niet optimaal als ik het goed begrijp.
Telfort:
Pros:
  • -Lekker goedkoop. 29,95 inclusief bellen naar vaste nummers, zelfs geen starttarief.
  • -Goed in te stellen Zyxel modem (link) - (link2) - (link3) vooral link3 is interressant omdat ik denk dat die het grootste probleem met een stabiele (niet vastlopende) modem kan helpen voorkomen.
Cons:
  • -Niet draadloos: kost 70 euro extra voor hun modem of extra kosten voor eigen draadloos modem.
  • (Ik heb nog een oude Tele2 Eredivisie modem liggen, kan ik die ertussen knallen als switch achtig appraat dus niet als router???)
  • -Ik ben niet goed op de hoogte van hun reputatie.
Ik neig zelf naar Telfort maar ik zou graag bevestiging hebben van mensen die een beetje dezelfde setup hebben als ik thuis en wat voor ervaringen zij hebben.

Het belangrijkste vind ik dat de modem niet vastloopt bij veelvuldig download/upload verkeer en dat de VoiP functie goed werkt.

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen bi het maken van een keuze.

groetjes,

marcel

Verwijderd

Heb hiervoor xs4all gehad en zit nu bij telfort. Mijn ervaringen even in het kort:

Xs4all
  • Kwaliteit helpdesk is een stuk slechter geworden, 1e lijn is uitbesteed. Zie ook XS4ALL veel slechter geworden de laatste tijd?
  • Let op dat je voor de EEE laptop een 2 jarig contract moet afsluiten.
  • Voip was een jaar of 2 geleden niet fantastisch, maar ken de huidige stand van zaken niet.
Telfort
Telefonie is zeer instabiel, zie ook Telfort Internet ervaringen topic - Deel 11
  • Helpdesk is heel slecht, bij een probleem heb je ook echt een probleem en om mijn internet weer werkende te krijgen heb ik 38 euro aan belkosten moeten maken (maar dat moet je weer afzetten tegen lagere prijs abonnement).
  • Je hebt een jaarcontract dat daarna per maand is op te zeggen.
  • Internet is redelijk goed mits het werkt. Weinig klachten lees ik over internet op diverse fora.
Kortom, als telefonie belangrijk is moet je niet bij Telfort zijn.

Ik mis kabelinternet in je overzicht? Als je UPC kan nemen zou ik dat doen. In iedergeval op dit moment de juiste keuze voor wat je wilt (al weet ik niet hoe het met p2p met de huidige modem, maar dat was vroeger prima).

Afsluitend nog een tip: koop 2e hands op marktplaats een speedtouch 716 modem/router voor 25 euro incl. versturen (voor die prijs heb ik er 2 keer een nieuwe in doos gekocht de afgelopen maanden). Die kan je eenvoudig als draadloze router instellen en is top voor voip e.d. Heerlijk ding naast de Zyxel Telfort modem. Dus niet voor 70 euro die draadloze modem van Telfort nemen, kan je minder instellen en ben je duurder uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 19:38 ]

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Heerlijk ding naast de Zyxel Telfort modem.
Waarom niet "in plaats van"?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:10

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:44:

-Online (Voorheen Orange met de Livebox heb ik nu en die modem is de reden dat ik van ze af wil).

knip

dus....

knip

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen bi het maken van een keuze.

groetjes,

marcel
Ik weet nog een paar gewetensvragen

Heb je in de afgelopen jaren dat je wannadoo/orange/online hebt problemen gehad met je verbinding, modem?
Uit jouw reactie maak ik op dat je niet tevreden bent met het modem.
Waarom niet je huidige verbinding behouden en kijken naar een nieuw modem in de plaats van je huidige modem?

Welke abbo versie heb je nu en wat zijn daar de kosten van?

Kan je bij online nog naar een snellere verbinding dan je nu hebt?

Een andere provider kiezen omdat je modem je niet bevalt is voor mij een beetje kort door de bocht.

Ben benieuwd naar je Pros en contra's ten opzichte van Orange.

P.S.
Groeten doen we hier niet op GOT
8)

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2008 @ 15:44:
  • -Goed in te stellen Zyxel modem (link) - (link2) - (link3) vooral link3 is interressant omdat ik denk dat die het grootste probleem met een stabiele (niet vastlopende) modem kan helpen voorkomen.
Dat goed in te stellen modem is anders wel een erg traag apparaat. Als je 20mbit gebruikt met p2p is de CPU van dat ding 100% belast en reageerd hij niet al te vlot meer. Zowieso voelt de web-interface aan alsof het van heel erg ver moet komen.

Als je daarnaast ook nog eens traffic shaping wilt gaan doen en met wat uitgebreidere firewall regels aan de slag gaat blijft er van je snelheid niet al te veel meer over.

Ook nog iets om rekening mee te houden, je kan slechts 10 NAT regels aanmaken. Voor een enkele HTTP server en een poort voor P2P is dat geen probleem natuurlijk. Maar als je meer wilt loop je al snel tegen deze beperking aan.

Het modem valt dus eigenlijk onder de "cons". Maar dat geldt voor bijna alle modems die je van een provider krijgt, deze moeten namelijk zo goedkoop mogelijk zijn. Als je een goede Zyxel modem wilt dan kan je beter een model uit een iets hogere prijsklasse aanschaffen met een snellere CPU en wat meer geheugen. Qua mogelijkheden zijn die Zyxel modems namelijk best ok.