Hallo beste mede internetgebruikers,
Ik ben me al een dag of wat aan het verdiepen welke provider ik zal nemen die mij het beste kan voorzien van een goede prijs kwaliteit van modem en verbinding.
Ik wil thuis de volgende processen gladjes laten verlopen:
-Online (Voorheen Orange met de Livebox heb ik nu en die modem is de reden dat ik van ze af wil).
-KPN/Hetnet etc ... (Ik vertik het om telefonie abonnementskosten aan KPN te betalen
)
-XS4all Start + Telefonie (4Mb/1Mb) + Fritz!box
-Telfort + telefonie (20Mb/1Mb)
-Tele2 --> leek me wel een goede optie maar na het doen van de postcodecheck krijg ik bij het aanmelden toch de melding dat de lijn niet geleverd kan worden op mijn adres ..... raar dus vervalt.
dus....
-XS4all Start + Telefonie (4Mb/1Mb) + Fritz!box of Telfort + telefonie (20Mb/1Mb)
XS4all:
Ik heb redelijk wat vertrouwen in een stabiele verbinding met XS4all aangezien ze een reputatie hoog hebben te houden.
Pros:
Pros:
Het belangrijkste vind ik dat de modem niet vastloopt bij veelvuldig download/upload verkeer en dat de VoiP functie goed werkt.
Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen bi het maken van een keuze.
groetjes,
marcel
Ik ben me al een dag of wat aan het verdiepen welke provider ik zal nemen die mij het beste kan voorzien van een goede prijs kwaliteit van modem en verbinding.
Ik wil thuis de volgende processen gladjes laten verlopen:
- servertje (web + files + forumpje)
- inloggen thuis van een andere locatie (bijv werk of studie)
- p2p (dus een modem die een flinke NAT tabel heeft, zodat ie niet snel vastloopt).
- Telefonie via VoiP
- draadloos is leuk voor de toekomst (Wii, PS3, mobieltje).
-Online (Voorheen Orange met de Livebox heb ik nu en die modem is de reden dat ik van ze af wil).
-KPN/Hetnet etc ... (Ik vertik het om telefonie abonnementskosten aan KPN te betalen
-XS4all Start + Telefonie (4Mb/1Mb) + Fritz!box
-Telfort + telefonie (20Mb/1Mb)
-Tele2 --> leek me wel een goede optie maar na het doen van de postcodecheck krijg ik bij het aanmelden toch de melding dat de lijn niet geleverd kan worden op mijn adres ..... raar dus vervalt.
dus....
-XS4all Start + Telefonie (4Mb/1Mb) + Fritz!box of Telfort + telefonie (20Mb/1Mb)
XS4all:
Ik heb redelijk wat vertrouwen in een stabiele verbinding met XS4all aangezien ze een reputatie hoog hebben te houden.
Pros:
- -Reputatie
- -De Fritz!box lijkt een erg goed met telefonie overweg te kunnen met een managementsysteem wat hiervoor wordt gebruikt.
- -Draadloos met een goed bereik (link).
- -De kosten zijn 34,95 excl. gemaakte belkosten (44,95 voor een 8Mb/1Mb verbinding).
- -Er wordt een EEEPC asus laptopje bijgeleverd (maar eerlijk gezegd heb ik die niet echt nodig dus geen korting op het abonnement.
- -Instellen van de Fritz!box is niet optimaal als ik het goed begrijp.
Pros:
- -Lekker goedkoop. 29,95 inclusief bellen naar vaste nummers, zelfs geen starttarief.
- -Goed in te stellen Zyxel modem (link) - (link2) - (link3) vooral link3 is interressant omdat ik denk dat die het grootste probleem met een stabiele (niet vastlopende) modem kan helpen voorkomen.
- -Niet draadloos: kost 70 euro extra voor hun modem of extra kosten voor eigen draadloos modem.
- (Ik heb nog een oude Tele2 Eredivisie modem liggen, kan ik die ertussen knallen als switch achtig appraat dus niet als router???)
- -Ik ben niet goed op de hoogte van hun reputatie.
Het belangrijkste vind ik dat de modem niet vastloopt bij veelvuldig download/upload verkeer en dat de VoiP functie goed werkt.
Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen bi het maken van een keuze.
groetjes,
marcel