Ik zoek een 24 " scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:12
Ik zit nu met een kleine 17"(1280x1024) non breedbeeld scherm, niet lang voor deze had ik nog een 15" ( Met 1024x864 ofzo:P ).
Nu had ik altijd wel interesse in een grote plasma(Of lcd) tv, maar ook in een groot PC scherm.
Ik ben laatst al bij de dynabite even een kijkje gaan nemen, en ik zag toch wel een prachtig 24" scherm van samsung daar. Leek me zeker wel wat, voor zo`n ~360 euro.

Maar, omdat ik bij het kopen van mijn eerste PC ook grote fouten gemaakt heb, wil ik toch even vragen wat men nou een goede 24" vind, en of ik niet iets craps koop.
Waar ik op moet letten, ( Ja contrast is belangrijk, maar wat voor waardes enzo ?)
Ik heb al besloten om voor een 24" te gaan, 1900x1200 is toch wel een mooie patser-resolutie imo :-)

http://www.alternate.nl/h...5/?cmd=showRatings&page=1
Deze van samsung lijkt mij wel wat, positieve reacties(5x5/5 sterren). En HDMI. Ik denk dat ik toch wel HDMI op m`n schermpje wil, aangezien ik niet plan om hem snel weer weg te doen.

Deze prijs is ook ongeveer wat ik ervoor wil geven. ( Meer mag beter zijn maar ergens zit toch een grens. Aangezien ik niet al m`n geld uit wil geven aan een scherm, hou ik met deze nog wel wat over ;-) )

Mijn computerspecs zijn op het moment deze :
AMD X2 @ 2.41 Ghz
8800 GT 512 mb
2 GB crucial ballistix tracers ( 800 Mhz )

Geen overclock, geen speciale koelers ( Nog niet tenminste) en geen high speed harde schijf.

Ik verwacht natuurlijk geen Crysis hier mee te kunnen spelen, wow, msn, internet is wat ik op het moment gebruik. Zoals ik al zij, wil ik nog wat geld overhouden, voor misschien een 780i, q66, en 2x 9800 GTX +, maar dat komt nog wel. ) Ik zal er zo`n ~ 40-50 ( geschat ) cm van af zijn, dus ik ga er vanuit dat je bij dit scherm gewoon lekker dicht opkan zitten, met zo`n resolutie.

Dus, heeft iemand een mening, suggestie, aanbieding, of wat dan ook.
Laat het mij aub weten. Ik heb natuurlijk gezocht op dingen als "Best buy 24" maar niets kwam op.

In de tweakers best buy editie word deze genoemt :
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=V5LU30&
Maar ik weet niet wat ik dan zou moeten kiezen.

Vond je mijn topic een beetje een warrig verhaal, sorry hiervoor. Ik heb mijn best erop gedaan, maar haal om de een of andere reden vaak een warrig verhaal tevoorschijn. Zo ben ik nou eenmaal geschapen, maar ik probeer mijn best te doen om het zo goed mogelijk te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanCM op 06-09-2008 22:14 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Bij dit soort vragen is het het handigst om wat reviews te lezen en, zoals je al gedaan hebt, de schermen in het echt te bekijken. Zoek wat concurrerende merken en types op en vergelijk die op de punten die jij belangrijk vindt. Dan kan je deze keuze ook prima zelf maken :)

Dit topic is gesloten.