Digitenne kijken met je Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 15:43
Voor mijn studie moet ik een behoorlijke lijst aan TV programma's bekijken (media en cultuur student) en heb daar op mijn kamer geen analoge aansluiting, digitenne lijkt dan een logische keus. Ook is 't wel fijn om wat TV te kijken. Nu heb ik een 24" iMac, en leek 't me eigenlijk jammer om hiernaast een TV te kopen (mijn keuze zou dan vallen op een 22" LCD tv oid voor zo'n 300 euro).

Nu heb ik bekeken hoe ik dat zou moeten kunnen doen en dan zou je dus een eyetv 410 of 610 moeten hebben, beiden worden niet meer verkocht. Ik heb nog geen vervangende OS X compatible ontvanger met Conax Cam smartcard support gevonden, volgens mij is de EyeTV 310 ook niet geschikt voor digitenne (is de elgato website erg onduidelijk over).

Een andere optie is om een s-video ding te gebruiken en die op de out van de tuner aan te sluiten die KPN meelevert, maar dat lijkt mij erg onhandig en ik weet ook niet hoe de kwaliteit hier van is.

Opzich zou ik de usb ontvanger die KPN levert kunnen proberen met bootcamp, maar dat vind ik eigenlijk zo'n slechte oplossing.. Iemand tips?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Ik gebruik zelf een Elgato eyetv hybride en dan aangesloten via de 3 tulp stekkertjes (geel rood en wit). Kwaliteit van het beeld vindt ik goed ongeveer hetzelfde als om de lcd tv in de woonkamer. Je moet natuurlijk wel via het kpn kastje zappen maar dit vindt ik niet lastig ofzo.

Wel is het opnemen wat onhandiger. Als je iets van een fta kanaal wilt opnemen is het even het programma in de gids aanklikken en klaar is kees.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-07 07:35
Je kan het altijd proberen, je mag digitenne 1 maand uitproberen zonder verdere verplichtingen (als je dan opzegt in deze periode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Mja, dan moet ik zo'n elgato eyetv hybride kopen hé Def1ant, daar gaat 't me om, niet om Digitenne (dat is gewoon mijn enige keus).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Jep, zoiets, even kijken of die nog te koop is.. Mocht iemand een alternatief weten dan ben ik nog steeds geinterreseerd.

[ Voor 43% gewijzigd door simon op 06-09-2008 15:07 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Advertentie is weg, helaas.. Iemand nog tips?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 00:26

nAffie

...

Zoek eens op DVB-T voor OSX of Mac...

Zijn zelfs (gesloten) topics hier op GoT daarover....

"Nieuwe" DVB Tuner voor de mac
DVB-T, België, OS X

En google natuurlijk...
http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
nAffie, beiden topics zijn gesloten en daar kom ik nergens mee. FireDTV staat nergens of 't daadwerkelijk werkt onder de mac en dat andere topic is gesloten zonder daadwerkelijk antwoord. Ik moet namelijk niet de Free-to-air zenders zien, maar ook de rest. En ja ik heb al gezocht en nergens een duidelijk antwoord gevonden. Ik moet dus geen DVB-T (want dat is zo ver ik weet free-to-air) hebben, maar 1tje met die smartcard support.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

simon schreef op zondag 07 september 2008 @ 10:01:
nAffie, beiden topics zijn gesloten en daar kom ik nergens mee. FireDTV staat nergens of 't daadwerkelijk werkt onder de mac en dat andere topic is gesloten zonder daadwerkelijk antwoord. Ik moet namelijk niet de Free-to-air zenders zien, maar ook de rest. En ja ik heb al gezocht en nergens een duidelijk antwoord gevonden. Ik moet dus geen DVB-T (want dat is zo ver ik weet free-to-air) hebben, maar 1tje met die smartcard support.
De FireDTV T/CI = Elgato 410.

En de T/CI werkt ook met de elgato software

http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1207139862

Ik ben er zelf best tevreden over.

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 07-09-2008 10:13 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Kijk, daar kan ik wat mee :) Dank

[ Voor 8% gewijzigd door simon op 07-09-2008 10:10 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dat is een DVB-C receiver, die is voor kabel-tv. TS heeft een DVB-T receiver nodig, voor antenne-tv.

TS: let er op dat je in ieder geval een ontvanger koopt waar je je (digitenne) smartcard in kunt gebruiken, anders kun je alleen Nederland 2 ontvangen geloof ik.

Overigens kwam ik een tijd geleden dit artikel tegen. Als de digitenne settop-box toevallig een FireWire aansluiting heeft ben je met een beetje hobbyen snel klaar. :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1