Raid 0 op ander moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb 2 HD'svan elk 320 gb.

Nu heb ik op mijn oude moederbord (K8V SE Deluxe) een raid0 gemaakt van deze 2 HD's.

Nu heb ik een P5E VM HDMI gekocht en wilde die HD's er in doen.

Bij het opstarten kan hij echter de RAID niet vinden en moet ik alles leeghalen en een nieuw volume creeeren.

Is er een mogelijkheid dat de data behouden blijft? Er is namelijk al een RAID0 gemaakt van die schijven toch? Weliswaar op een ander mobo maar toch...

Kan iemand me helpen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op wat voor een controller had je ze precies hangen en op welke controller probeer je ze nu te zetten?

RAIDarrays overzetten kan alleen als de controllers van hetzelfde merk zijn, doorgaans zijn ze alleen backwards compatible (maar dat is wat je nodig hebt).
Zie ook RAID FAQ

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Promise Fasttrack (oude), de controller van de P5E VM HDMI kan ik niet vinden :S?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zal nooit gaan werken. Je gaat van een Promise naar een Intel ICH9R. Je zult de RAID array opnieuw moeten aanmaken, dat betekent wel dat je de data kwijt bent.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Terw_Dan eigenlijk al reeds aangeeft is dit gewoon in de FAQ's terug te vinden. Daarbij zijn hier reeds eerder topics aan gewijd. Dit is typisch een gevalletje eerst de FAQ's lezen voordat je een topic aanmaakt, zie ook: OM FAQ / Beleid

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 07-09-2008 22:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.