geluid binnen computer opnemen

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Ik ben bezig met het simuleren van het gehoor van iemand die bijna doof is. Daarvoor heb ik een programma waarbij ik nauwkeurig kan instellen wat iemands gehoorverlies is. Vervolgens speel ik een audiofragment af waaraan je bij benadering kan horen wat iemand hoort. Op dit progje zit helaas geen opname mogelijkheid. ik wil het juist opnemen en op een cd zetten. Maar dit lukt niet.

Ik heb het met cubase geprobeert maar weet niet of/hoe ik een dergelijk intern geluidssignaal kan routen. Daarom heb ik een sound recorder progje geinstalleerd die elk geluid die op de computer hoorbaar is opneemt. Gek genoeg zijn de opgenomen geluidsfragmenten geluidsloos.

Mijn geluidskaart is een E-Mu 404.
Mijn OS is windows XP

Weet iemand hoe ik dit probleem klan oplossen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:43
Welk OS heb je het hier over?

Onder windows XP kun je in je mixer gewoon een opnameapparaat kiezen, o.a. "Wave-mix" waarmee je dit soort geluiden ook zou moeten hebben.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

zie ook: Geluid doorschakelen naar microfoon
Probeer in het vervolg ook de search, meestal zijn er al eerder topics geweest over je probleem/vraag en staat in die meestal wel een antwoord (maar dat wist je waarschijnlijk al :+)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:47
Bij XP:

Start --> Configuratiescherm --> Geluiden en Audioapparaten --> Geavanceerd
Opties --> Eigenschappen --> [selecteer] Opnemen --> [Zet een vinkje bij] Stereo Mix (waarschijnlijk staat er standaard een vinkje bij de Microfoon)
Verplaats de schuifbalk van Stereo Mix iets omhoog.

Dat zou moeten werken :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• sunthere
Xander schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:14:
Welk OS heb je het hier over?

Onder windows XP kun je in je mixer gewoon een opnameapparaat kiezen, o.a. "Wave-mix" waarmee je dit soort geluiden ook zou moeten hebben.
Mijn OS is Windows XP

Ik heb die optie al bekeken. Maar als ik opnemen selecteer dan kan ik alleen 'wave' aankruisen. Dit is de enige die vermeld is. Wave-mix staat er niet tussen. Gek genoeg staat linksbovenaan het 'window' het icoontje van mijn audiokaart en staat er 'monitor out'.

• sunthere
SmiGueL schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:22:
Bij XP:

Start --> Configuratiescherm --> Geluiden en Audioapparaten --> Geavanceerd
Opties --> Eigenschappen --> [selecteer] Opnemen --> [Zet een vinkje bij] Stereo Mix (waarschijnlijk staat er standaard een vinkje bij de Microfoon)
Verplaats de schuifbalk van Stereo Mix iets omhoog.

Dat zou moeten werken :)
Ik heb die optie al bekeken. Maar als ik opnemen selecteer dan kan ik alleen 'wave' aankruisen. Dit is de enige die vermeld is. Wave-mix staat er niet bij. Gek genoeg staat linksbovenaan het 'window' het icoontje van mijn audiokaart en staat er 'monitor out'.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:47
Wat staat er bij "Mixerapparaat" nadat je Opties --> Eigenschappen hebt gedaan?
(Bij mij kun je scrollen voor meer opties)
Speel hier is mee, en probeer bij elke optie in die lijst is de de eigenschappen van Opnemen te bekijken?

[ Voor 9% gewijzigd door SmiGueL op 06-09-2008 13:44 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• sunthere
SmiGueL schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:33:
Wat staat er bij "Mixerapparaat" nadat je Opties --> Eigenschappen hebt gedaan?
Speel hier is mee, en probeer bij elke optie in die lijst is de de eigenschappen van Opnemen te bekijken?
afspelen:
monitor out, wave, sw-synthesizer, cdspeler
opnemen:
wave

Bij mixer appraat staat alleen: 'E-DSP Wave (1040)'

• sunthere
Ik denk dat mijn mixer van mijn audiokaart niet goed ingesteld staat. Ben nu dus de manual aan het lezen. Ik snap er niet veel van. Termen als send, direct monitor etc....als iemand weet hoe in te stellen hoor ik het graag.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer mijn oplossing in het door mij eerder genoemde topic, bij mij werkt het in ieder geval:
Wiethoofd in "Geluid doorschakelen naar microfoon"

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Pagina: 1