Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluid doorschakelen naar microfoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ik dus wil is geluid via mijn pc afspelen, bijvoorbeeld een soundboard. en dat dan degene aan de andere kant van skype dat dus kan horen. Weet iemand hoe ik dat zo kan koppelen?
heb al gegoogled maar weet niet precies waarop ik moet zoeken.

Alvast bedankt!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Je speakers heel hard zetten :+ :P

Ik denk dat je hier wel bepaalde mix software voor nodig bent, tenzij je het niet erg vind om zelf niet te praten tijdens het gesprek, want dan kun je de een kabeltje trekken van je versteker naar je mic in op je geluidskaart. Ipv het signaal dat via de normale mic binnenkomt [jouw stem], gebruik je deze keer het signaal van de versterker. Waarbij ik er wel vanuit ga dat je de geluidskaart op de versterker hebt aangesloten. :)

Kan je het geluid niet beter omzetten naar mp3 en ergens online zetten en de andere de link geven?
Lijkt me makkelijker.

Mijn YouTube Channel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Normaliter doe je dat gewoon bij volume control (die speaker rechts onderin)
opties->properties-> recording -> ok... en dan de juiste kanalen selecteren en instellen

Iperf

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Het ligt er een beetje aan welk OS je hebt, maar over het algemeen moet je gewoon de Stereomix als opnameapparaat instellen. Heb hier Vista, daar moet je rechtsklikken op het luidspreker icoon -> Opnameapparaten, daar hoort het te staan. Anders moet je nog even rechtsklikken op een leeg stuk in het vak en daar die twee opties aanvinken (zie de screen). Als je het gevonden hebt, rechtsklikken en als standaardapparaat instellen.

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/6796/imutschzv6.png

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Gewoon "what u hear" inschakelen als standaard recording device in het windows control panel :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Anders verbind je je line-out van achter met je mic input, lekker makkelijk toch :? :+

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Xtresis schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:48:
Anders verbind je je line-out van achter met je mic input, lekker makkelijk toch :? :+
tamelijk lomp, gezien de totaal verschillende singaal niveau's

Iperf

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 16:38

rCk

Moet je de output settings op 'wat men hoort' instellen. Net als Leonpwner1 zegt ;). Dat is alles wat je nodig hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door rCk op 30-08-2008 23:49 . Reden: typo ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
leonpwner1 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:46:
Gewoon "what u hear" inschakelen als standaard recording device in het windows control panel :)
Krijg je bij die optie dan beide geluidsbronnen tegelijkertijd te horen?

Mijn YouTube Channel

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13
Snowwie schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:55:
[...]

Krijg je bij die optie dan beide geluidsbronnen tegelijkertijd te horen?
In welke zin bedoel je dat?

Met 'what u hear' verzendt jouw microfoon dus datgene dat jouw speakers af spelen. Aangezien hetgeen jij verzendt via de microfoon doorgaans alleen hoorbaar is voor de ander zul je dus geen 2 overlappende geluidsbronnen krijgen als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik weet alleen niet meer precies waar je het instelt onder XP, maar onder vista kan dat gewoon in het menu van de screenshot hierboven. Daarnaast weet ik niet of 'what u hear' een feature is die alleen voor X-Fi kaarten is of niet, maar ik denk dat elke geluidskaart iets dergelijks wel ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen vista, maar windows XP. Moet ik het daar dan kunnen instellen of onder skype?
En qua geluidskaart heb ik niets speciaals, volgens mij gewoon een onboard ding. Het is op een Acer one laptop.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:18
of een Shoutcast servertje?

https://wren.co/join/Devian

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:32:
Ik heb geen vista, maar windows XP. Moet ik het daar dan kunnen instellen of onder skype?
En qua geluidskaart heb ik niets speciaals, volgens mij gewoon een onboard ding. Het is op een Acer one laptop.
heb je hebt niet geprobeert wat ik heb gezegd? of zie je geen speakertje in de system tray?

Iperf

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:32:
Is ook gewoon mogelijk:
Ga naar Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten, tabblad 'Audio'
Dan onder Opnemen van geluid de knop 'Volume...' aanklikken en het vinkje voor 'Selecteren' onder "wat men hoort" plaatsen. Mocht deze er niet staan dan even naar 'opties', eigenschappen en dan het vinkje voor "wat men hoort" zetten en op 'Oké' klikken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al gevonden, wat men hoort kan ik niet vinden maar stereo mix moet ik aanzetten. Dus bedankt!
Pagina: 1