Maxtor OneTouch 4 80GB USB2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik heb sinds een paar dagen deze harde schijf, maar vanaf het begin al beetje problemen mee. Op zich doet hij gewoon wat hij moet doen, maar als ik er bestanden op wil zetten (grote bestanden ~700MB) doet hij het begin even snel en daarna zakt hij helemaal in naar 1MB/s.. Computer is AMD 64 3200+ 1GB RAM met USB2.0 aansluitingen waar hij ook op aangesloten zit. Weet iemand waardoor dit komt ???

Specs

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02-2025
*kickje*

Specs

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

USB2.0 480Mbps Hi-Speed zou in theorie 60MB/s moeten kunnen halen, maar door de vele overhead wat het protocol heeft wordt dat practice niet gehaald. Wanneer het echt snel gaat haal je een keer 20MB/sec top. Daarnaast is USB erg CPU belastend.

Maar om verder te gaan op jouw probleem, wat heb je zelf reedsgeprobeerd? Heb je al eens gecontroleerd of de drivers van de chipset of de USB2.0 controller zijn geinstalleerd? Of gekeken of er reeds nieuwe drivers voor de chipset of USB controller beschikbaar zijn? Al eens gezocht of er meer bekend is over het type hardeschijf dat je hebt? Misschien al eens gezocht op soortgelijke topics?

Dit zijn allemaal punten waarna of waarop je kunt zoeken. Uit jouw topic start krijg ik niet het idee dat je zelf al wat hebt geprobeerd en dat wordt hier op GoT toch wel van je vewacht. Je kunt hier veel hulp krijgen, maar je moet er zelf ook wat voor doen.

Als laatste zie ook: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.