Toon posts:

[W2003 & Exchange2003] Front end - kan 1 server niet ben.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met Outlook Web Acces icm een Front End server.

Situatie is 3 exchange 2003 servers op w2003 waarvan 1 een front end server is. Op alle drie de servers is een virutal directory gemaakt die 'webmail' heet.

servers noem ik in dit voorbeeld Front1 Back1 en Back2

Ik kan OWA benaderen via Front1 naar Back2 (als een mailbox dus op Back2 staat) maar niet op Back1. Ik kan wel inloggen maar daarna krijg ik de melding

HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)

als de box op server Back1 staat.

Ik kan wel op de webmail komen als ik direct inlog via BACK1\webmail

-------------------------------

Ik heb de Virutal Directory al opnieuw aangemaakt, alle instellingen vergeleken binnen de System administrator en IIS tussen BACK1 en BACK2 maar ik zie geen verschil.

Heeft iemand een tip voor me zodat FRONT1 ook goed kan doorlinken naar BACK1 ?

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Je hebt misschien een aanleiding of een idee wanneer of waardoor de problemen zijn onstaan?
Update of reboot oid?

Zijn je .asp versie's goed? allebei 1.1 of 2?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe implementatie, 1 nieuwe exchange server erbij (de BACK2) en de Front1 is ook nieuw.
ASP zijn beiden 1.1

• pennenlikker
Voor owa trouble gebruik ik deze altijd, misschien heb je er wat aan.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
Die applicatie heb ikinderdaad, maar hiermee kan ik instellingen geven voor OWA zelf. Hiermee kan ik niet troubleshooten toch?

Ik heb overigens dit* geprobeerd, ik kom nu iets verder. Krijg namelijk nu de blauwe OWA balk in het midden te zien maar verder krijg ik twee vensters met error 404

* XCCC: "HTTP 404" Error Appears When You Try to Log On to OWA Through a Front-End Server in a Cluster

Verwijderd

pennenlikker schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:28:
Voor owa trouble gebruik ik deze altijd, misschien heb je er wat aan.
Dat is een administratie tool, daar heeft TS weinig aan :)

Is de system attendant gestart op je front end? Zijn FE en BE op hetzelfde service pack /hotfix level?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2008 17:04 ]

• pennenlikker
misschien WINS installeren?

To Wins or not to Wins

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 08:20

Muggie

8 pm

Kun je wel webmail openen als je naar http://back1/exchange en http://back2/exchange gaat ?

Hoe staat de home directory ingevuld in de owa site op je front end ?

Is je frontend en backend ingericht volgens MS standaarden ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Muggie,

Ik kan inderdaad OWa wel benaderen als ik direct op de servers aanlog BACK1\webmail (of exchange) en BACK2\webmail (of exchange)

verder kan ik dus via de front end ook owa benaderen als mailboxen op de BACK2 staan alleen niet op de Back1

verder inderdaad alles via MS standaarden

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost! probleem zit hem in het SMTP domein wat je opgeeft in de virtual directory. De user moet een zelfde smtp adres hebben als het domein wat je dus opgeeft. Ik moet wel kijken hoeik dit op ga lossen aangezien ik 30 verschillende domeinen heb en wil eigenlijk maar 1 virutal directory gebruiken :+

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad, thanks !!
Pagina: 1