Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] MCP draait geen films van ex HD

Pagina: 1
Acties:

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Edit: topic naam moet zijn [Vista] MPC draait geen films van ex HD

Goeienedag,

Een vriend van me heeft sinds een paar dagen een externe HD gekocht namelijk
Western Digital Elements 1TB

Hierop wou hij graag de films op zetten die hij niet meer op zijn pc kwijt kan.. Maar er is een kleine probleempje. Namelijk als hij de films op de ex HD zet kan hij ze niet meer afspelen en als hij ze op de interne HD zet kan hij ze gewoon afspelen.
De melding die hij krijgt van Windows Media player classic (mpc) is

Dvd incompatible disc and decoder regions

Als hij hem met power dvd 8 laat afpslen krijgt hij geen melding of niks maar dan werkt hij ook niet. De dingen die ik/hij hebben geprobeert zijn
- nieuwe codecs
- verschillende players geprobeert
- gezocht op google
- Met een programma regio vrij maken (werkt ook niet)
- MPC: Incompatible Disc And Decoder Regions (werkt ook niet)

en toen waren de ideeen bijna op! Kan het zijn dat hij bepaalde drivers nodig heeft voor zijn ex HD?

Zijn config is:
Vista
intel e4500
2Gb ram
onboard videokaart.

danke alvast

[ Voor 4% gewijzigd door Killertjuh op 04-09-2008 19:09 ]

• Killertjuh
Niemand :(?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gaat het om hele dvd's of mpeg's of avi's (divx,xvid etc)?

Zie verder ook hier: MPC: Incompatible Disc And Decoder Regions

• Killertjuh
Noork schreef op maandag 08 september 2008 @ 13:51:
Gaat het om hele dvd's of mpeg's of avi's (divx,xvid etc)?

Zie verder ook hier: MPC: Incompatible Disc And Decoder Regions
Het gaat voornamelijk over DVD`s en zoals ik al zij dat heb ik al gepobeerd

• Noork
  • Niet online
Killertjuh schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:24:
..en zoals ik al zij dat heb ik al gepobeerd
B) ik heb een bril nodig.

Maar okay, de dvd's staan dus op de schijf in een map met daarin audio_ts en video_ts neem ik aan? Zijn deze zelf gebackupt? of van internet geplukt? In geval van het eerste, zou je ook een andere methode kunnen gebruiken om je dvd's te backuppen.

• Killertjuh
- Met een programma regio vrij maken (werkt ook niet)
- MPC: Incompatible Disc And Decoder Regions (werkt ook niet)
Noork schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:30:
[...]

B) ik heb een bril nodig.

Maar okay, de dvd's staan dus op de schijf in een map met daarin audio_ts en video_ts neem ik aan? Zijn deze zelf gebackupt? of van internet geplukt? In geval van het eerste, zou je ook een andere methode kunnen gebruiken om je dvd's te backuppen.
Maar hij gebruikt hem niet als backup dus van internet af...

[ Voor 5% gewijzigd door Killertjuh op 11-09-2008 13:16 ]

• Noork
  • Niet online
Deze gevonden?
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/644218

Probeer UAC eens uit te zetten. Gevonden op Google ("Incompatible Disc And Decoder Regions" + external drive").

Verwijderd

Hoewel ik ook zie dat deze berichten relatief oud zijn, bleek het mij dat er nog een oplossing is voor het probleem "incompatible disc and decoder regions" met MPC.Want ik heb per definitie de UAC onder Vista UIT staan, want ik word volledig gestoord van die semi security feature.

Een truuk die ik vond en die werkte bij mij op een Externe HDD:

"Maak een netwerkshare aan op de folder waar de DVD's in staan en run de DVD's met MPC via de netwerkshare op die XHDD inplaats van direct vanaf de schijf. Het is eigenlijk te zot voor woorden, maar bij mij werkte het dan met alle DVD's op de XHDD."

Een andere genoemde tweak met het programmatje IfoEdit ( de DVD "region free" maken) werkte voor mij niet.

Ik ben ook nog steeds benieuwd wat de oorzaak en reden is van deze "beveiliging" onder Vista. Ik kan er nergens iets over terug vinden. Wellicht weet iemand waardoor deze annoyance wordt veroorzaakt.

Verwijderd

Het is niet te geloven maar jouw tip werkt inderdaad! had er al tijden problemen mee, en nu kopieerde ik dvd's steeds naar mijn hdd om ze te kunnen spelen, en dan weer verwijderen. Nu kan ik ze gewoon vanaf mijn externe hdd afspelen! super!
Pagina: 1