Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MPC: Incompatible Disc And Decoder Regions

Pagina: 1
Acties:
  • 2.608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orgus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:58
Hey,

Sinds ik vista draai zit ik met een behoorlijk irritant probleem. Ik kan namelijk geen gabackupte DVD's meer afspelen vanaf een externe USB schijf. Dit enkel en alleen met Media Player Classic in combinatie met Windows Vista. Ik ga even het probleem proberen te schetsen:

- een gebackupte DVD (VIDEO_TS-folder) vanaf m'n interne HD afspelen met MPC lukt perfect
- een gebackupte DVD afspelen vanaf m'n externe schijf die via USB verbonden is lukt niet, ik krijg volgende fout: "DVD: Incompatible Disc And Decoder Regions"
- diezelfde gebackupte DVD afspelen vanaf m'n externe terwijl ik bv files aan het kopieren ben naar die schijf lukt dan weer WEL! Dit is wat het zo vreemd maakt en mij doet twijfelen of dit een bug is in iets van het USB gedeelte in Vista ?

Ik gebruik MPC (verschillende versies/mods geprobeerd) in combinatie met de laatste ffdshow (tryouts) (ook verschillende versies geprobeerd) op Windows Vista Business NL

Op XP had ik echter GEEN probleem met dit alles. Op Vista kan ik ook DVD's afspelen met elk ander programma vanop m'n externe (VLC, PowerDVD, WinDVD,...)

Dus het moet iets zijn aan de combinatie MPC+Vista.

Ik heb het al gepost op de fora van MPC maar geen antwoord. Heb me al rotgezocht op internet maar ik kom enkel mensen tegen met hetzelfde probleem waarbij het niet opgelost is!

PS: kom aub niet af met gebruik XP want ik blijf bij Vista, vind het nog tamelijk goed werken en geen zin om terug te keren, ook niet van gebruik VLC, PDVD, WDVD,... want ik gebruik liever MPC. in VLC krijg ik enkel goeie kwaliteit wanneer de output via VMR gebeurt en dan schakelt hij Aero uit en VLC vind ik op Windows niet zo prettig werken!

In ieder geval al bedankt en hopelijk iemand die misschien een oplossing op m'n probleem weet ! Of iemand die het ook heeft

PS2: ik heb dit ook op de PC van nen maat van mij getest en die heeft identiek hetzelfde probleem (gebruikt ook Vista Business, ik ken niemand die een andere Vista gebruikt)

Jeroen.

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11 08:59
Ik heb precies het zelfde probleem zoals hierboven staat beschreven. Is er al iemand die hierop een antwoordt heeft gevonden?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

ja, ik heb exact hetzelfde probleem.

Dacht eerst dat het aan de settings van mn MPC lag, maar dat bleek dus niet zo te zijn.

Wanneer ik iets van mn XHDD probeer af te spelen krijg ik ook dezelfde melding.

Dit heeft in XP nooit problemen gegeven, echter in Vista wel.

Ik heb het nu zo gedaan.

XHDD aan mn laptap gehangen en via de LAN de film streamen naar de MPC. Dit werkt wel gewoon.
Het is dus geen probleem van de film, want via het netwerk gaat het wel perfect.

Ik heb echter nog niet geprobeerd of dat het via een interne HDD ook lukt.

Ik zal eens even een blik werpen op de site van MPC.

Ik heb nu de CCCP 2008-01-24, met MPC.

WMP ( :( ) geeft geen problemen met de XHDD/VIDEO_TS map.

Wanneer ik een iso (vanaf mn XHDD) mount werkt t wel prima.

Ik zal eens een blik werpen op de site van MPC.

OPLOSSING

Download IfoEdit.

Sla IfoEdit ergens op op je schijf (bijv Bureaublad).

Open IfoEdit, en selecteer linskonder Open.

Bij mij vroeg IfoEdit of dat hij zijn bestandsnaam in hoofdletters moest veranderen, waarom mag Joost (M/V :P) weten.
Ik heb dit maar gedaan en toen ben ik naar de desbetreffende VIDEO_TS.IFO gegaan en deze geopend.

Dan verschijnt er een waslijst met gegevens over de desbetreffende Info.

Welnu, onderaan in het scherm van IfoEdit staat het knopje "Region Free".

Klik hierop en VOILA, je kunt de DVD van je XHDD afspelen op VISTA met MPC :)

Graag gedaan Tweakers _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Matis op 09-06-2008 15:33 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time