• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Sinds enige tijd heb ik last van internetuitvallen in windows vista. Dit gebeurt op willekeurige tijdstippen, meestal om de 20 á 30 minuten. De probleemoplosser van vista zegt vervolgens dat er problemen zijn met de DNS (cache). Vervolgens staat er een tip: opdrachtprompt: ipconfig/flushdns. Dit doe ik sinds een aantal dagen om de paar minuten en nu merk ik dat het niet zo veel meer uitvalt. Weet iemand hoe ik van dit probleem af kan komen? Het is namelijk zo dat ik zelf helemaal niets hierover kan vinden op internet en mijn naasten snappen het ook niet.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goesiman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:12:
Sinds enige tijd heb ik last van internetuitvallen in windows vista. Dit gebeurt op willekeurige tijdstippen, meestal om de 20 á 30 minuten. De probleemoplosser van vista zegt vervolgens dat er problemen zijn met de DNS (cache). Vervolgens staat er een tip: opdrachtprompt: ipconfig/flushdns. Dit doe ik sinds een aantal dagen om de paar minuten en nu merk ik dat het niet zo veel meer uitvalt. Weet iemand hoe ik van dit probleem af kan komen? Het is namelijk zo dat ik zelf helemaal niets hierover kan vinden op internet en mijn naasten snappen het ook niet.
Is dat de enige pc in het netwerk die dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Internet probleem(Vista)
Hier staan een aantal tips in (al is het daar nog niet opgelost)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken als jouw PC ook door blijft zoeken naar nieuwe netwerken?
Met XP kon je dat stoppen met 'net stop wzcsvc' (Wireless Zero Configuration Service).

Als ik dat uitschakelde bleef ik netjes verbinding houden. Heb je ook draadloos internet of gewoon dmv een kabel?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
Nee het is niet de enige, meerdere pc's hebben hier ook last van, eigenlijk alle pc's. Ik heb zowel een laptop op een wireless router als een utp kabel in mijn desktop.

Die laatste command wordt niet herkend in windows vista :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goesiman
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Goesiman schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:47:
Nee het is niet de enige, meerdere pc's hebben hier ook last van, eigenlijk alle pc's. Ik heb zowel een laptop op een wireless router als een utp kabel in mijn desktop.

Die laatste command wordt niet herkend in windows vista :(.
Kijk eens bij je services. Het command wordt inderdaad niet herkend in Vista :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Als alle pc's het hebben, zou het kunnen zijn dat je DNS implementatie van je router het niet trekt. Als het klopt dat de pc's de DNS request bij de router doen, wijzig eens (alleen) de DNS instellingen van de pc's (verwijs naar de DNS servers van je provider of OpenDNS).

Geef eens een ipconfig /all van een pc als je wil.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1