ATi Radeon 9800 vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
Hallo,

Ik heb een defecte video kaart en wil de Radeon 9800 vervangen door een andere AGP kaart.
Welke kaart geeft ongeveer de zelfde prestaties?
Ik zat zelf te denken aan een HD2600 :)
Kan ik de 9800 daar een beetje mee vergelijken?

Verwijderd

Wat heb je zelf al aan onderzoek gedaan? Meer dan genoeg sites op het internet die videokaarten testen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Het ligt er maar net aan welke eisen dat je stelt.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37
Uiteraard heb ik zelf gezocht. Maar zoek maar eens een review waarin een oude Radeon 9800 wordt vergeleken met een nieuwe HD2600 bijvoorbeeld. Die zijn er niet omdat de Radeon 9800 daarvoor te oud is. Vandaar ook deze vraag :)

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:23
Je zou nog een passief gekoelde nvidia 7600gs kunnen overwegen. Is sneller dan je oude Radeon 9800Pro en lekker stil ;)
(heb ik ook gedaan toen mijn 9800 Pro overleed - doen ze allemaal geloof ik)

[ Voor 24% gewijzigd door - J.W. - op 03-09-2008 19:25 ]

Verwijderd

Flappie schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:21:
Uiteraard heb ik zelf gezocht. Maar zoek maar eens een review waarin een oude Radeon 9800 wordt vergeleken met een nieuwe HD2600 bijvoorbeeld. Die zijn er niet omdat de Radeon 9800 daarvoor te oud is. Vandaar ook deze vraag :)
Er zijn geen kaarten die daarmee te vergelijken zijn. Die kaart is dermate oud dat je er vanuit kunt gaan dat een instapkaart van nu op alle fronten sneller is. Of igg snel zat. De meeste onboardoplossingen zijn al sneller. Als je niet meer performance nodig hebt dan je 9800 je gaf, dan koop je gewoon de goedkoopste kaart die je nieuw kunt vinden. Of je koopt een 2ehands kaart voor letterlijk 3 tientjes. Een 2600 is al een heel stuk sneller dan een 9800.

En er is wel degelijk een site waar je zulke generaties kaarten naast elkaar kunt zetten:

www.gpureview.com

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 19:33 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Flappie schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:21:
Nogal wiedus, zoals HlpDsk al aangeeft zijn zelfs de huidige budgetkaarten sneller dan een kaart van 6 jaar geleden.
De huidige kaarten kun je natuurlijk wel prima met elkaar vergelijken en daar een leuke keuze uit maken. **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? kan je daar van pointers voorzien.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.