[Speedtoutch 580i] Vista wil niet verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-03 18:18
Hallo allemaal,

Al een tijdje hebben wij de Speedtoutch 580i router hier staan. Daar hebben wij ook een draadloos netwerk mee gemaakt, en alle XP,Linux,Mac of iets anderen clients kunnen daarmee verbinden. Behalve Vista.

De Vista laptop betreft een hp pavillion 9000. Deze kan keurig met alle andere netwerken verbinden, maar niet met de onze. Nu heb ik even op internet gekeken, en gezien dat daar nogal veel verhalen staan over Vista plus de speedtoutch 580i. Alles heb ik verder gedaan om het werkend te krijgen, zelfs zonder enige vorm van beveiliging wil Vista en de router er niet aan.

Ik denk dus dat het aan de router ligt, aangezien bijna alle mensen op internet zeggen dat het probleem met een nieuwe router verholpen is. Deze router hebben wij echter gekregen van KNP, en ik kan mij niet voorstellen dat KPN het niet goed vindt dat wij een andere kopen. Ze bieden er alleen geen ondersteuning op, maar dat is niet het probleem :).

Nog iets, ik heb de nieuwste firmware van de thomson site gedownload, maar deze lijkt mijn router niet te kunnen detecteren. Ik heb geen idee waarom, ik ben gewoon verbonden met deze router via een ethernet kabel op een XP machine.

Hopelijk kunnen jullie mijn vermoeden bevestigen dat het inderdaad de router is :).

Alvast bedankt!

Eldariel

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eldariel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:59:
Alles heb ik verder gedaan om het werkend te krijgen, zelfs zonder enige vorm van beveiliging wil Vista en de router er niet aan.
Wat is "alles"? Kun je nauwkeuriger zijn en aangeven wat alles is? Lukt het wel als je een live CD (Knoppix of BartPE) gebruikt met de juiste drivers?
Hopelijk kunnen jullie mijn vermoeden bevestigen dat het inderdaad de router is :).
Dat zal moeilijk worden als je niet verteld wat je allemaal gedaan hebt, wat de instellingen zijn op het modem, werkt het wel bedraad, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Iekozz
gambieter schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:02:
[...]

Wat is "alles"? Kun je nauwkeuriger zijn en aangeven wat alles is? Lukt het wel als je een live CD (Knoppix of BartPE) gebruikt met de juiste drivers?

[...]

Dat zal moeilijk worden als je niet verteld wat je allemaal gedaan hebt, wat de instellingen zijn op het modem, werkt het wel bedraad, etc.
Ah ja natuurlijk. Dit ben ik vergeten te vermelden. Hier alsnog wat ik zoal gedaan heb:

- XP werkt perfect met verbinden
- Bedraad doet hij het prima
- Linux lukt het ook
- De beveiliging uit zetten helpt niet
- WEP aanzetten wil ook niet
- De firmware update mislukt telkens

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
bedoel je nu dat er ook XP op die exact zelfde hardware staat? en linux ook?

download eens andere Wireless NIC drivers dan? :)

you had me at EHLO

• Iekozz
TheNymf schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:10:
bedoel je nu dat er ook XP op die exact zelfde hardware staat? en linux ook?

download eens andere Wireless NIC drivers dan? :)
Nee, ik bedoel dat XP & Linux clients moeiteloos kunnen verbinden. Ook een linux live cd in de Vista laptop kan gewoon verbinden. Dus aan de netwerkaart en drivers ligt het niet :).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eldariel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:13:
Nee, ik bedoel dat XP & Linux clients moeiteloos kunnen verbinden.
Maar dat is niet hetzelfde, het betekent dat het nog steeds een vreemde combi van hardware en software is.
Ook een linux live cd in de Vista laptop kan gewoon verbinden. Dus aan de netwerkaart en drivers ligt het niet :).
Gaat die Linux CD dan om een bedrade of draadloze verbinding? Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn ;) .

Verder: Vista helemaal up to date, SP1, etc?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Iekozz
gambieter schreef op woensdag 03 september 2008 @ 18:15:
[...]

Maar dat is niet hetzelfde, het betekent dat het nog steeds een vreemde combi van hardware en software is.

[...]

Gaat die Linux CD dan om een bedrade of draadloze verbinding? Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn ;) .

Verder: Vista helemaal up to date, SP1, etc?
Sorry dat het een beetje onduidelijk is :). Ik probeer het :).

Ja Vista is helemaal up-to-date en op de Linux live cd heb ik het zowel bedraad als draadloos getest. En dat werkte allemaal :).

• sjongenelen
heb je dit topic gelezen?

Internet probleem(Vista)

en verder: er zal wel degelijk driver verschil moeten zijn tussen een Vista instalaltie en een XP installatie (Linux is weer helemaal anders natuurlijk)

[ Voor 50% gewijzigd door sjongenelen op 03-09-2008 18:24 ]

you had me at EHLO

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Eldariel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 17:59:
......
Deze router hebben wij echter gekregen van KNP, en ik kan mij niet voorstellen dat KPN het niet goed vindt dat wij een andere kopen. Ze bieden er alleen geen ondersteuning op, maar dat is niet het probleem :).
Heb je ook al eens een ander kanaal geprobeerd? En staat SSID broadcasting wel aan? (stond bij die series volgens mij standaard uit)

Ander kun je gewoon een andere modem halen, dat zal kpn een rotzorg zijn. Alleen geven ze er geen support op. (maar dat doen ze denk ik ook niet meer bij een 580i van ... oud)
Voordeel is dan meteen dat je ADSL2+ en 54Mbit wifi hebt.

• Iekozz
DJSmiley schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:33:
[...]

Heb je ook al eens een ander kanaal geprobeerd? En staat SSID broadcasting wel aan? (stond bij die series volgens mij standaard uit)

Ander kun je gewoon een andere modem halen, dat zal kpn een rotzorg zijn. Alleen geven ze er geen support op. (maar dat doen ze denk ik ook niet meer bij een 580i van ... oud)
Voordeel is dan meteen dat je ADSL2+ en 54Mbit wifi hebt.
Jup. Een ander kanaal werkt ook niet. SSID broadcasting staat ook aan, want hij ziet hem wel. Ik ga morgen waarschijnlijk een nieuwe router kopen, kijken of dat helpt :).

• sjongenelen
Eldariel schreef op woensdag 03 september 2008 @ 19:44:
[...]

Jup. Een ander kanaal werkt ook niet. SSID broadcasting staat ook aan, want hij ziet hem wel. Ik ga morgen waarschijnlijk een nieuwe router kopen, kijken of dat helpt :).
toch niet door dit probleem??

you had me at EHLO

Pagina: 1