Internet probleem(Vista)

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk mijn PC geformateerd en heb Vista op mijn pc geherinstalleerd. Boven op mijn Medion PC zit een aansluiting voor externe hardware als hardeschijven en draadloze adapters.
Mijn Linksys adapter gebruikte ik om op internet te kunnen en hiervan gebruik te maken. Nadat ik geformateerd heb, herkend mijn PC de adapter alleen nog maar via een USB-kabel en niet meer via de poort op de bovenkant van de kast. Hoe kan ik dat verhelpen?

En ik heb nog een tweede, en ietwat groter probleem; soms is mijn internet weg, ik heb al in de router gekeken of ik iets kon vinden wat vreemd leek maar heb niets kunnen lokaliseren, de instellingen op mijn pc kloppen ook aangezien ik heel lang wel internet heb.
Met de opdrachtsprompt kan ik www.google.com wel pingen maar www.microsoft.com niet.
Het lijkt er dus op dat ik wel internet heb, maar er niet (volledig) over kan beschikken. Andere (draadloze) computers en laptops in mijn netwerk hebben hier geen last van.
Het ene moment heb ik internet en in een split-second is de verbinding er nog wel, maar kan ik niet meer browsen of inloggen op externe programmas als windows live messenger en xfire.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, Eli.

EDIT: Het blijkt dat microsoft pingen sowieso niet kan, maar dan nog is het vreemd dat ik wel google kan pingen, maar niet kan bereiken via een internet browser.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT; ik mis wat info van je zoals beschreven in het topic: Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent

Oftewel; misschien wil je dat topic eerst even doorlezen en dan je vraagstelling aanvullen met de punten die nu ontbreken. Dat werkt voor jou en voor ons aanzienlijk makkelijker om een duidelijk beeld te krijgen van je vraag en hoeven we minder te gokken om een oplossing te vinden.

Vermoedelijk staat Vista gewoon te strak afgesteld qua firewalling ofzo of heb je niet de correcte drivers voor je PC erop staan; jouw PC is de enige die last heeft van disconnects binnen jouw netwerk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers, alle firewalls uit, geen virusscanner of iets soortgelijks. Ik heb verder al op internet gezocht over het probleem en kon niets soortegelijks vinden in het engels of nederlands.
Ik dacht dat ik hier op het juiste adres was maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

ICS misschien aanstaan op die Vista bak?
Verder zou ik inderdaad je drivers eens nakijken. --> lezen St@m
Wat is de uitkomst van een ipconfig /all?
Kun je wel je router bereiken van die Vista machine?

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 03-09-2008 14:36 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:08:
Ik heb recentelijk mijn PC geformateerd en heb Vista op mijn pc geherinstalleerd.
Welke (legale) Windows Vista heb je geïnstalleerd?
Boven op mijn Medion PC zit een aansluiting voor externe hardware als hardeschijven en draadloze adapters.
Mijn Linksys adapter gebruikte ik om op internet te kunnen en hiervan gebruik te maken. Nadat ik geformateerd heb, herkend mijn PC de adapter alleen nog maar via een USB-kabel en niet meer via de poort op de bovenkant van de kast. Hoe kan ik dat verhelpen?
Wat voor poort op de bovenkant van je kast bedoel je?
En ik heb nog een tweede, en ietwat groter probleem; soms is mijn internet weg, ik heb al in de router gekeken of ik iets kon vinden wat vreemd leek maar heb niets kunnen lokaliseren, de instellingen op mijn pc kloppen ook aangezien ik heel lang wel internet heb.
Met de opdrachtsprompt kan ik www.google.com wel pingen maar www.microsoft.com niet.
Het lijkt er dus op dat ik wel internet heb, maar er niet (volledig) over kan beschikken. Andere (draadloze) computers en laptops in mijn netwerk hebben hier geen last van.
Het ene moment heb ik internet en in een split-second is de verbinding er nog wel, maar kan ik niet meer browsen of inloggen op externe programmas als windows live messenger en xfire.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, Eli.

EDIT: Het blijkt dat microsoft pingen sowieso niet kan, maar dan nog is het vreemd dat ik wel google kan pingen, maar niet kan bereiken via een internet browser.
Service Pack 1 al geïnstalleerd?

Leesvoer :

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Service pack 1 had ik voorheen ook niet dus dat kan het probleem niet zijn. Ipconfig/all geeft geen vreemde informatie, ICS staat uit, en hier is de aansluiting boven op mijn PC: http://img376.imageshack.us/img376/9996/dscf3442xl3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Maar wat geeft ipconfig /all dan?
En kun je wel op je router komen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: bolsw1.fr.home.nl
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Linksys Wireless-G USB Network Adapter #3

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-14-BF-75-39-11
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::c92b:e429:a35f:9673%14(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 4 september 2008 16:38:46
Lease verlopen. . . . . . . . . . : vrijdag 5 september 2008 16:38:46
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 201331903
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 213.51.129.37
213.51.144.37
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

en ja ik kan op mn router komen

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Zijn er geen uitroeptekens in Apparaatbeheer? Dat zou op driver problemen wijzen.
Die "aansluiting boven op je pc" is gewoon een USB aansluiting met een stroomvoorziening.
Als die het niet doet en de rest wel, is er ergens een stekkertje los in je kast.

Voor je "internet" probleem zou ik eens de stekker even uittrekken uit je modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het wel maar niet met mijn draadloze adapter. En die stekker heb ik er al tig keer uitgehaald.

Zeg dan gelijk dat niemand me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:28:
Hij doet het wel maar niet met mijn draadloze adapter. En die stekker heb ik er al tig keer uitgehaald.

Niemand kan je helpen, wat je nog zou kunnen proberen is een flushdns en registerdns.
Verder is het gewoon makkelijker als je antwoord geeft op de gestelde vragen natuurlijk, we hebben geen glazen bol en je vraag is gewoon niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-07 15:42
Is het mogelijk om in rij te zetten, wat je zoal gedaan hebt?
Of misschien kun je enkele screenshots van meldingen, gegevens oid laten zien?

Anders blijft het voor ons ook gokwerk, hoe wij jou zou kunnen helpen.

:: Second Place Is First Place Loser ::

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38

IEF

Why so serious?

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:28:

Kun je misschien een beetje dimmen?

Er wordt je netjes gewezen op een stuk informatie dat mist in je TS,
waarop jij reageert:
Ik dacht dat ik hier op het juiste adres was maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Laten we 1 ding alvast duidelijk krijgen:

GoT is geen helpdesk, mensen helpen je als jij jezelf helpt (dingen uitprobeert, informatie verstrekt)
maar dit soort "eisen" mag je fijn bij je ISP/PC helpdesk stellen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.