Toon posts:

AGP Videokaart past niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vandaag mijn oude Club3d ATI Radeon X800 Pro videokaart vervangen door mijn nieuwe kaart, de Club3d ATI Radeon HD3850 AGP edition. Wat blijkt: Deze past niet in mijn AGP poort. De AGP connector is bij de nieuwe kaart langer dan bij die van de X800Pro (2 a 3 mm).
Zijn er verschillende soorten AGP poorten op moeederborden aanwezig?

Mijn moederbord ondersteunt AGP8x.

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Weet je 100% zeker dat het AGP is? Welk moederbord praten we hier over?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nee zover ik weet zijn er niet meer agp LENGTES van sloten.

wel dat de notches anders zitten (3,3 vs 5 vol meen ik)

Welk mobo heb je?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 12:32

Zerora

Ik Henk 'm!

Of beter, post eens een foto van de nieuwe kaart + mobo. Dan kunnen we goed zien wat jouw probleem is. :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Zit geen verschil in lengte wel in andere dingen. Zie ook PMG FAQ
Heb je niet een PCI-e kaart inplaats van AGP. ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ok voor de duidelijkheid: er bestaan iig 2 lengtes voor AGP sloten. AGP normaal en AGP pro ;)
AGP-pro vind je tegenwoordig nergens meer (ok AGP ook niet maar je snapt mijn punt :P). Deze soort werd voor voor hele high-end videobewerkingskaarten (zoals de wildcats) gebruikt :)
Asus was een fervent gebruiker van de AGP-pro sloten.
/slightly offtopic :P

[ Voor 50% gewijzigd door Atlas op 03-09-2008 18:04 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

Heb je alleen het verschil aan de achterkant van de kaart bekeken ? Het kan namelijk zo zijn dat het plaatje aan de kopse kant van de kaart iets bol staat ofzo en dat je dus aan de voorkant ook een paar mm speling hebt omdat de kaart gewoon niet lekker in je kast past.

[ Voor 10% gewijzigd door KneoK op 03-09-2008 20:24 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 21:16
Zat er ook niet vaak zon veiligheidspalletje op het AGP slot? Zo pal die in een inkeping achterop de kaart klikt. Zal wel niet het probleem zijn, maar als beide kaarten AGP zijn vind ik het een raar probleem

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is vrij simpel:

Als jij een X800 had en een moederbord hebt wat AGP 8x ondersteunt, dan kan het volgens mij niet zo zijn dat je nieuwe Radeon niet gaat passen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Wat blijkt nu, de leverancier heeft heeft de PCI-E kaart gestuurd in plaats van de AGP versie. Ik zag het helaas te laat.
Retourneren maar weer en wachten op de juiste kaart.
Pagina: 1