Toon posts:

Waarom mag je je eigen ber. niet editen..........

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als er al 255 keer is gereageerd? Dat zou ik nou wel eens willen weten!

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
bij 255 berichten wordt tie geclosed..

bij geclosede topics kan je geen berichten veranderen..

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

255 replies = slotje
slotje = topic dicht dus geen veranderingen en aanvullingen meer.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Maar waarom wordt een topic bij 255 berichten eigenlijk gesloten? Daarvoor is toch juist die verdeling in pagina's gemaakt?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 februari 2001 19:47 schreef Chaos het volgende:
Maar waarom wordt een topic bij 255 berichten eigenlijk gesloten?
Dat is een "it's a documented bug so we can call it a feature" gevalletje :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Mr. B.
  • Niet online
dubbel :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 00:38 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Dat is een "it's a documented bug so we can call it a feature" gevalletje :P
Nee hoor. Het is gewoon een instelling. Die van Irrelevant liep ook tot in de 500 of zo.

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 22 februari 2001 00:44 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Nee hoor. Het is gewoon een instelling. Die van Irrelevant liep ook tot in de 500 of zo.
Owja, vergeten |:(

Maar dan nog: waarom 255? Of je nou een byte meer of minder gebruikt om het aantal posts aan te geven zal weinig uitmaken lijkt me...

StatBar.nl - @GoT

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Waarom 255? Mr B had wel degelijk gelijk. Van 0 als minimum en 255 als maximum. Precies een tinyint. Waarschijnlijk hebben de coderts achter Topix het enthousiasme van de tweakers onderschat en gedacht dat 255 wel genoeg was voor een aantal replies. Dat bleek erg tegen te vallen, want toen een topic boven de 255 replies kwam, bleef de repliescounter op 255 staan. Tja, tinyint he, die kan nu eenmaal niet hoger. Omdat nog niet iedereen op de hoogte was van deze blamage, is er besloten om een topic bij 255 reacties automatisch te laten sluiten, zodat het een weldoordachte, handige feature lijkt. Later hebben ze die bug gefixed. Als ze nu een rond getal als 200 of 250 hadden gekozen, was ik er misschien wel ingelopen ook. Well, nice try :7

Owja en HlpDsK: toen dat topic er was, was de replylimiet er 'eventjes' afgehaald.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Mr. B.
  • Niet online
't Is wel stil na de post van Jotti... >:) ;)

StatBar.nl - @GoT

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 19:50

Floor-is

5.2

In 90% van de gevallen is een thread van >255 reacties niet nodig, niet wenselijk en ook simpelweg niet te halen.

Ik ben zelf absoluut geen coder, zou mezelf niet eens spagetti-codert durven noemen omdat ik er geen ruk van begrijp, maar ik kan wel zeggen dat de huidige limiet wel groot genoeg is wat mij betreft. Als het een onderwerp is dat zo leuk is, dan kan er gerust nog een thread worden aangemaakt. Dus ik zie niet echt een probleem...

Bericht hierboven

• Arjen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 08:52
Er veld waarin het aantal posts werden bijgehouden was eerst een tinyint, topics werden toen bij 255 reply's gesloten. Hoe en waarom lijkt me lb. Het veld is al een tijdje een unsigned smallint (65535), dat een topic bij 255 reacties wordt gesloten ligt dus puur aan de instellingen. Als men een andere limiet wil kan dat zo ingesteld worden.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En de overzichtelijkheid lijkt me ook ver te zoeken als er 26 pages zijn met ieder 20 replies. Als je dan achteraan een quote tegenkomt moet je soms helemaal terug.
Én er gaat al heel snel over iets anders geluld worden... offtopix noemen ze dat.

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Op donderdag 22 februari 2001 21:56 schreef Blue-eagle het volgende:
En de overzichtelijkheid lijkt me ook ver te zoeken als er 26 pages zijn met ieder 20 replies. Als je dan achteraan een quote tegenkomt moet je soms helemaal terug.
Én er gaat al heel snel over iets anders geluld worden... offtopix noemen ze dat.
You got a point, maar als je je aantal posts per page wat hoger instelt, is dat rap verholpen.

Persoonlijk vind ik 255 replies per draad prima, niet teveel, niet te weinig.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
255 is prima, niets mis mee. Verer is het ok FOK! ook zo geregeld.
Pagina: 1