Omdat ik een beetje wil gaan beginnen met overclocken ben ik van plan een nieuw moederbord te kopen. De hardware waarmee die samen moet werken is een E6550, 2 gig 800mhz van Geil en een x1950 pro van sapphire (wordt mogelijk later een quadcore + gloed serie videokaarten als ze weer uitkomen
)
Nu heb ik natuurlijk zelf al wat rond gekeken, maar ik kom er niet echt uit wat nou precies de verschillen zijn tussen de moederborden van ongeveer 90 tot 150 euro.
De eisen die ik gesteld heb zijn:
- CF moet mogelijk zijn
- Heatsink (ziet er leuk uit
)
- Chipset P45/X38/X48
- Overklokbaar
- A-Merk
Dan kom ik uit op:
- Asus P5Q -e/PRO/WS/Deluxe
- Asus P5E
- MSI P45 Neo2-FR
- MSI P45 Platinum
- Gigabyte GA-EP45-DS3P
Vanaf hier weet ik dan ook niet meer het verschil in de moederbord (op paar stekkertjes hier en daar na) wat het verschil precies is. Zo ver als ik nu ben zit ik te twijfelen over de P5Q PRO, P5E of de MSI P45 Neo2-FR. Waarvan ik zelf bij Asus nog nooit problemen hebt gehad en zelf niks van MSI hebt.
Mijn vraag was dus als laatste of iemand een idee of opmerking had die me verder kan helpen om tot me keuze te komen..
Nu heb ik natuurlijk zelf al wat rond gekeken, maar ik kom er niet echt uit wat nou precies de verschillen zijn tussen de moederborden van ongeveer 90 tot 150 euro.
De eisen die ik gesteld heb zijn:
- CF moet mogelijk zijn
- Heatsink (ziet er leuk uit
- Chipset P45/X38/X48
- Overklokbaar
- A-Merk
Dan kom ik uit op:
- Asus P5Q -e/PRO/WS/Deluxe
- Asus P5E
- MSI P45 Neo2-FR
- MSI P45 Platinum
- Gigabyte GA-EP45-DS3P
Vanaf hier weet ik dan ook niet meer het verschil in de moederbord (op paar stekkertjes hier en daar na) wat het verschil precies is. Zo ver als ik nu ben zit ik te twijfelen over de P5Q PRO, P5E of de MSI P45 Neo2-FR. Waarvan ik zelf bij Asus nog nooit problemen hebt gehad en zelf niks van MSI hebt.
Mijn vraag was dus als laatste of iemand een idee of opmerking had die me verder kan helpen om tot me keuze te komen..