• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Omdat ik een beetje wil gaan beginnen met overclocken ben ik van plan een nieuw moederbord te kopen. De hardware waarmee die samen moet werken is een E6550, 2 gig 800mhz van Geil en een x1950 pro van sapphire (wordt mogelijk later een quadcore + gloed serie videokaarten als ze weer uitkomen :9)

Nu heb ik natuurlijk zelf al wat rond gekeken, maar ik kom er niet echt uit wat nou precies de verschillen zijn tussen de moederborden van ongeveer 90 tot 150 euro.

De eisen die ik gesteld heb zijn:
- CF moet mogelijk zijn
- Heatsink (ziet er leuk uit 8))
- Chipset P45/X38/X48
- Overklokbaar
- A-Merk

Dan kom ik uit op:
- Asus P5Q -e/PRO/WS/Deluxe
- Asus P5E
- MSI P45 Neo2-FR
- MSI P45 Platinum
- Gigabyte GA-EP45-DS3P

Vanaf hier weet ik dan ook niet meer het verschil in de moederbord (op paar stekkertjes hier en daar na) wat het verschil precies is. Zo ver als ik nu ben zit ik te twijfelen over de P5Q PRO, P5E of de MSI P45 Neo2-FR. Waarvan ik zelf bij Asus nog nooit problemen hebt gehad en zelf niks van MSI hebt.

Mijn vraag was dus als laatste of iemand een idee of opmerking had die me verder kan helpen om tot me keuze te komen..

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-05 22:18
Ga-Ex38-DS4 is een perfect bordje en al voor 130 euro verkrijgbaar, goede overklokker ziet er leuk uit + 2x pci express 2.0 :P ook past er eigenlijk elke koeler goed op zonder moeite.:D

Verwijderd

Als je crossfire wilt draaien zou ik een chipset X38 of X48 chipset nemen aangezien die twee volledige PCI-e 2.0 x16 sloten ondersteunen en niet minder bandbreedte beschikbaar hebben voor een tweede PCI-e slot zoals een P45 chipset. ;) Voor de rest is het reviews lezen en zelf kiezen een tweaker kan immers zelf kiezen. ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als de PMG FAQ geen oplossing biedt, dan weet niemand het.

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:35:
Als de PMG FAQ geen oplossing biedt, dan weet niemand het.
Wat is dan het nut van dit forum 8)7

• Deveon
  • Niet online
Godlikev schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:27:
Ga-Ex38-DS4 is een perfect bordje en al voor 130 euro verkrijgbaar, goede overklokker ziet er leuk uit + 2x pci express 2.0 :P ook past er eigenlijk elke koeler goed op zonder moeite.:D
Waar verkopen ze em dan rond de 130 euro? In de pricewatch is die iets te duur voor me budget :(
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:28:
Als je crossfire wilt draaien zou ik een chipset X38 of X48 chipset nemen aangezien die twee volledige PCI-e 2.0 x16 sloten ondersteunen en niet minder bandbreedte beschikbaar hebben voor een tweede PCI-e slot zoals een P45 chipset. ;) Voor de rest is het reviews lezen en zelf kiezen een tweaker kan immers zelf kiezen. ;)
Ik weet niet of ik crossfire ga draaien, maar als ik een gekke bui ervoor hebt wil ik wel dat het mogelijk is, daarom kijk ik toch meer naar de P45 met 2x pci-e 2.0. Met de nieuwste videokaarten is crossfire meestal toch overkill voor me budget en gebruik :9

edit: spelling.

[ Voor 27% gewijzigd door Deveon op 02-09-2008 18:56 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 18:41:
[...]
Wat is dan het nut van dit forum 8)7
S i m p e l , échte problemen oplossen waarbij men als TS eerst zelf degelijk onderzoek heeft gedaan om het op te lossen.

Waarvoor is dit forum NIET bedoeld? Om dingen te vragen die je met gemak zelf kunt uitzoeken.

Terw_Dan heeft bijv., door te zoeken op ons eigen Tweakers.net, al wat reviews gevonden. Met een piepklein beetje moeite had de TS dat zelf kunnen doen.

De vraag;
Mijn vraag was dus als laatste of iemand een idee of opmerking had die me verder kan helpen om tot me keuze te komen.

Is geen vraag.

ARME AOW’er

• Deveon
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 19:49:
[...]

S i m p e l , échte problemen oplossen waarbij men als TS eerst zelf degelijk onderzoek heeft gedaan om het op te lossen.

Waarvoor is dit forum NIET bedoeld? Om dingen te vragen die je met gemak zelf kunt uitzoeken.

Terw_Dan heeft bijv., door te zoeken op ons eigen Tweakers.net, al wat reviews gevonden. Met een piepklein beetje moeite had de TS dat zelf kunnen doen.
Terw_Dan heeft zelf die review geschreven. Na het beter lezen van ze review (de mobo's waar het over ging lagen niet in mijn budget) ben ik er achter gekomen wat ik ga kopen. De moeite die hij gedaan heeft om een simpele link te posten was veel minder als dat ik zocht naar iets waarvan ik niet weet of het bestaat. Nog een keer bedankt Terw_Dan

Daarnaast heb ik ook al eerder gezegd dat het erg moeilijk is om reviews te lezen van moederborden omdat het erg veel tijd kost om deze te testen en te vergelijken.
De vraag;
Mijn vraag was dus als laatste of iemand een idee of opmerking had die me verder kan helpen om tot me keuze te komen.

Is geen vraag.
even in een andere context: heeft iemand een idee of opmerking die me verder kan helpen om tot me keuze te komen?

ik post hier niet vaak tot bijna nooit en sorry als ik een regel overtreden hebt, maar ik heb genoeg informatie om me keuze gemaakt te hebben en bedankt daarvoor

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Deveon schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:24:
[...]
Daarnaast heb ik ook al eerder gezegd dat het erg moeilijk is om reviews te lezen van moederborden omdat het erg veel tijd kost om deze te testen en te vergelijken.
Daar léér je alleen maar van. Hoe denk je dat anderen aan hun kennis komen? Als het jou teveel tijd kost is het toch absurd dat anderen maar tijd moeten maken om jou van dienst te zijn?

Maar goed, dit is allemaal off-topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 02-09-2008 21:34 ]

ARME AOW’er

Pagina: 1